2020-03-13, 22:46
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Börjar känna mig konstig lite varm lite ont i huvudet. Kan det vara så det börjar? Vi får se morgon bitti.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstock
När aktiveras försvarsmakten?
Borde de inte ha flera jätte lager med medicinsk utrustning? Eller är det MSB som ska stå för det?
Vi har inga beredskapslager längre i Sverige. Sjuklöverpartierna tyckte det var onödigt...
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
Hur många tror ni kommer dö i Sverige av det här? Helt ärligt.

USA (CDC) tror att mellan 60 och 210 miljoner amerikaner kommer att drabbas av covid-19. Antalet döda kan uppgå till så många som 1,7 miljoner människor.

Om 60 % smittas i Sverige så 180.000 med det räknat på 3% CRF
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kinesernas hjälp till Italien har anlänt :

Et kinesisk fly med medisinsk ekspertise og 31 tonn medisinsk utstyr landet i Roma natt til fredag. Yang Huichuan fra Kinas Røde Kors sier hjelpesendingen

– Italia sendte hjelp til Kina da epidemien var på sitt verste der, så vi er glade for å kunne gjengjelde hjelpen, sa Yang på en felles pressekonferanse med Italias utenriksminister Luigi Di Maio.

Samtidigt en fet känga till EU :

Di Maio takket for hjelpen fra Kina og rettet samtidig kritikk mot Europa for mangel på hjelp. Italia er kraftig provosert over at andre europeiske land ikke har villet sende medisinsk utstyr til Italia.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/03/13/195656740/250-nye-virus-dodsfall-i-italia-kina-flyr-inn-hjelp

Vad tycker ni gott folk, ska vi göra en pudel till Kina och säga att vi släpper Gui Minhai fallet och ber om förlåtelse? Kanske Kina skickar ett plan med lite testkit och grejor till oss också?

Eller ska vi hårdnackat fortsätta käbbla med Kina och dö sotdöden? "The needs of the many outweighs the needs of the few"
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Inga alls. Titta på SARS, MERS, Ebola och allt vad det heter. Dessa är mycket dödligare är COVID-19. Har inte skett några större förändringar inom världspolitiken för det.
Snälla söta rara du.

Oh so cute men nej. SARS dödade 20 000 - på 24 månader.

COVID-19 siffror dubblas varannan dag. You do the math.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Turkiet stoppar alla flyg till Sverige.

ANNOUNCEMENT REGARDING FLIGHTS
At the press conference held today (13th of March), Turkish Minister of Transport and Infrastructure H.E Cahit Turhan, announced that “the flights to Sweden together with 8 other European countries will be stopped as of tomorrow (Saturday, 14th of March 2020) at 8:00 until 17thof April 2020”.
It was also announced that “the above mentioned dates could be shortened or extended by the decision of the Ministry of Health”.
In this regard, it is highly advised to take into account the above mentioned announcement for the travels to and from Sweden and directly contact to the relevant airlines companies regarding the flight status.
It is also kindly advised to follow our Embassy’s web page and social media accounts for further information regarding the subject.

Goda nyheter!
Inga turkiska flyg
Danska gränsen är stängd.
Lika med:
0 Flyktingar som kan komma hit.
Citera
Medlem
Toalettpapper och städartiklar har blivit en hård valuta. I Hongkong rånade beväpnade män en långtradare som skulle leverera dessa artiklar..

https://www.ess.fi/kotimaa-ulkomaat/766996?fbclid=IwAR2rDatwM81NxfU066WQVkCpDeWZAEB3Nr DoyYJywyTGiSyZIRFro2DCyUo
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
upp emot 2 miljoner, worst case scenario, minst en halv miljon. Med nuvarande riktlinjer. Baserat på statistik och runt 25 forskningsartiklar.

skulle säga samma siffror enligt.mina.beräkningar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.itv.com%2Fnews%2F202 0-03-11%2Fitaly-doctors-coronavirus-covid-19-quara ntine-milan-health%2F

Enligt den länken var den yngste som intensivvårdats 38 år? Den yngste av säkert tusentals. Verkar inte direkt styrka påståendet att friska 20-åringar behöver respirator.
Citera
2020-03-13, 22:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Man undrar vad "Extraordinära kostnader" är för något. men är du leg vårdpersonal oavsett titel så har du nog jobb dygnet runt med maximal övertidsersättning i alla fall. det är ju en liten tröst i sammanhanget

Meeen..., om det nu fattas skyddsutrusning, så tror nog inte vårdpersonal är så sugna..
(pengar är ju inte allt i livet)
Citera
2020-03-13, 22:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Som jag skrivit tidigare:det beror på hur olika länder definierat barn. Alltså någonstans mellan 14 och 18 år.

Dessutom måste jag återge två händelser idag:

I en ganska stort köpgalleria, med en tredjedel så många kunder som vanligt. En medelålders man står och pratsr med två äldre damer: "Egentligen så befinner jag mig i karantän. Jag jobbar hemifrån, men känner mig helt frisk...."

Nu, pågående på ett pendeltåg: En medelålders man stannar till vid en plats och sätter sig bredvid en medelålders kvinna, de verkar känna varandra väl Mitt emot sitter gammal man som de samtalar med. Både den medelålders mannen och kvinnan hostar häftigt och djupt, även om de lugnat ned sig något nu. Jag sitter på fem meters säkerhetsavstånd ifrån sällskapet.

Jag måsre säga som Stickan Andersson: "Människorna är inte dumma, de är dummare".

Ditt säkerhetsavstånd räcker inte i ett: "closed compartment", kineserna har visat att aerosolen kan flytta sig 45 m i en buss.
Citera
2020-03-13, 22:48
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Tidningar, böcker, gamla skolbetyg, mossa

Eller tvätta med vatten, som man gör i många andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in