2020-03-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
mitt företag gick i konkurs och sa upp min fastanställning .. jag som inte varit medlem i facket, går det att lösa på något sätt?

Det räcker att vara med i A kassan.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du kan inte vara seriös. Litar du på Tegnell & CO? Ser du på nyheter/alternativa nyheter från resten av världen?! Tegnell kör både Sveriges befolkning i botten med äldres hälsa och oss yngres ekonomi som påverkar psykiskt hälsa!
Detta är en soppa!

Så du sitter på facit på resultatet av åtgärderna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Låter inte som du läst på sjukdomsförloppet..

• dag 1-7 är rätt lugn (första vågen - rätt mild)
• runt dag 7-10 kommer andra vågen som slår hårdare.
• sen tror folk att de blir bra igen men runt dag 15-16 så dyker 3:e upp och då är det akuten som gäller, andnöd, syrebrist, akuta lungbesvär.
• där ligger man i snitt 1-3 dagar mer eller mindre i koma till dödsfall inträffar, i snitt vid 17,3 dagen.

De flesta som blivit smittade i sverige och är i risk-gruppen är inte längre än 1-10 dagar gångna.
dessutom har man slutat mäta sjuka så vi har ingen aning om vad som kan dyka upp på akuten.. kan vara ett fåtal eller tusentals.

Kan vi få källan du använder för att beskriva sjukdomsförloppet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Allmänt skulle jag köpa din teori rakt av.

Men... vad har Norge haft för svårigheter? Danmark? Litauen? ALLA stänger ner skolorna.
Oavsett värdegrund ser man vad som kommer ske. Det är fan helt omöjligt att inte förstå detta.

Svenskarna själva bunkrar ju med mat och sprit hemma. Man vet vad som komma skall. Hade det enbart berott på att vi haft det för bra för länge hade folk inte agerat på detta vis.

Något är helt sjukt. Det är något som inte stämmer.
Ger mig fan på att vi har en ny värld efter detta.
Hela EU som ett enda land eller ett tredje världskrig.
Får en känsla av att något stort och obehagligt är på gång vid sidan av själva pandemin.

Är inte konspiratorisk i övrigt. Kanske är dags att hälla ut sista ölen och gå och lägga sig....

tycker mig ha sett en spricka i EU det senaste året och jag tror inte pademin kommer göra den bättre, tror EU kommer haverera snart, tycker teckna är tydliga
Citera
2020-03-13, 22:18
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
WHO gjorde faktiskt det! Redan förra veckan (även om jag överlag är något skeptisk till WHO)
Sverige har INTE följt WHO's riktlinjer, Anders Tegnell och Co har slutat lyssna, de lyssnar inte på Italien eller vara grannländer. De har en annan agenda än att stoppa.

Vad har WHO för riktlinjer? Att man ska stänga arbetsplatser, skolor etc? Länka gärna
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så du sitter på facit på resultatet av åtgärderna?

Kolla på Kina, Sydkorea länder som lyckats få det att vända! Inte fan följde dem Tegnells råd kan jag lova, snarare tvärtom!
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
https://www.skrivunder.com/avga_anders_tegnell

Det hela är väldigt tragiskt på många sätt. Att se all kraft rinna ur Sverige på grund av FHM är inte roligt.

Jag undrar verkligen vad medelsvensson säger i kafferummen runtom speciellt Stockholm och Västra Götaland. Litar de på de här myndigheterna? Jag jobbar hemifrån så jag har inte så mycket kontakt med våra kaffepauser längre.

Vad säger era bekanta, kollegor, släktingar. Känner de förtroende för myndigheterna?
Citera
2020-03-13, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Vi bygger inga murar. Vi inkluderar och välkomnar alla. Feminismen ska segra. Inget annat är intressant.
But why? Alla vill inte det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
INGEN har sagt att barn inte smittar.

Läste du inte inlägget jag citerade?
I övrigt så är jag inte intresserad av att starta ännu en "jag har mer rätt än dig"-duell, finns tillräckligt många sådana i denna tråd.

Allt jag säger är att det är lögn och deception att märka ut barn som en speciell grupp som på något magiskt sett skulle smitta mindre än någon annan. Och eftersom
mindre barn i större utsträckning tenderar att umgås i tajta grupper och ha sämre kontroll på sin hygien än vuxna skulle jag snarare vilja påstå motsatsen, men det gör jag inte för jag har ingen källa att hänvisa till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Allmänt skulle jag köpa din teori rakt av.

Men... vad har Norge haft för svårigheter? Danmark? Litauen? ALLA stänger ner skolorna.
Oavsett värdegrund ser man vad som kommer ske. Det är fan helt omöjligt att inte förstå detta.

Svenskarna själva bunkrar ju med mat och sprit hemma. Man vet vad som komma skall. Hade det enbart berott på att vi haft det för bra för länge hade folk inte agerat på detta vis.

Något är helt sjukt. Det är något som inte stämmer.
Ger mig fan på att vi har en ny värld efter detta.
Hela EU som ett enda land eller ett tredje världskrig.
Får en känsla av att något stort och obehagligt är på gång vid sidan av själva pandemin.

Är inte konspiratorisk i övrigt. Kanske är dags att hälla ut sista ölen och gå och lägga sig....

Du har rätt, våra grannländer har haft det precis lika bra som oss. Men Sverige har alltid haft en bättre-än-andra-attityd, kanske inte då förvånade att det är just Sverige som blivit den ledande exporten av ”godhet”. Hur ofta försöker inte vi berätta för andra länder hur de ska agera?
Citera
Medlem
Dödligheten så här långt i Nordeuropa är 0,4 procent, mellan tummen och pekfingret. Jag räknar med 8000 bekräftat smittade, så det börjar bli statistiskt mer intressant.

Säkert kommer dödligheten att stiga, men det ser verkligen ut som att vi är bättre rustade än sydeuropéerna.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Kolla på Kina, Sydkorea länder som lyckats få det att vända! Inte fan följde dem Tegnells råd kan jag lova, snarare tvärtom!

Så du tror Corona ät över i Kina och Sydkorea?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in