2020-03-13, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej det stöds inte av någon annat än LP som först pekade ut ett vittne som GM och långt senare CP trots att det i rådande ljus inte går att se ansiktet.

KP har sagt att det inte är betydelsefullt men det är ju ett ganska genomskinligt undanglidande.

Förloppet man fått fram som lett framåt skulle annars bestå i vad? Magiska kulor?

Du kommer inte fram med de argumenten längre. Allt för många har insett sanningen genom att tänka och analysera själva. Läser man vittnesmålet finns ingen annan slutsats som är rimlig.

Han säger klart och tydligt att ”den uppfattningen inte har stöd av vittnesuppgifter om vad som hände på platsen”.

Varsågod att titta själv, ca 3.50 in i det här klippet

https://www.svtplay.se/video/25828932/veckans-brott/veckans-brott-redaktionen-vem-skots-forst-i-palmemordet
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Sådana som du försöker jämställa fakta med logiska resonemang och fria fantasier och tyckanden.

Tyvärr kommer du aldrig att lyckas besvärja saker, missförstå och vrida till saker. När det gäller vapnet så fanns det en vapentråd med experter som fick ge sig och jag uppmanar folk att kontrollera själva. Samma gjorde jag med PU och de verkar ha lytt rådet Om det känns hårt att bli överbevisad med ihåliga resonemang så är det inte att racka ner. Peronargumentation är den argumentationsköses sista utväg.

Att du inte är kapabel att ta till dig sakargument utan ser dig nödgad att ge dig på budbäraren istället är inte särskilt klädsamt.

Dina fantasier om att hantera vapen och döda någon är saklöst patetiska. Kolla du hur en inkompetent mördare med ytlig övning gör. Studera mordet på Lennon. Det var ren otur att ett av skotten dödade honom och det tog ett tag sedan han stapplar in i porten och segnat ned.
Ge sig på budbäraren? Läser du någonsin dina egna inlägg?!

Pröva att besvara ett par frågor eller argument i stället. T.ex.:
Hur satte GM ett skott 90 grader rakt igenom ryggen på OP efter att ha vådaskjutit men en.357:a bakom ryggen på honom? Var han döv?
Jag kan inte bevisa att OP sköts med första skottet, men jag hävdar till skillnad från dig inte heller att det är fakta.

Vad gäller Lennon så talar vi där om EN förvirrad GM som skjuter en kändis. På vilket sätt bevisar det att GM för MOP inte kan vara en ensamagerande GM? Att sätta ett skott i ryggen på en sakta promenerande OP är inte nödvändigtvis ”oerhört kapabelt”, det begriper nog alla, utom du tydligen.
Obs: jag har ingen uppfattning i den frågan öht. Vad jag säger är att vi inte kan dra din slutsats från de fakta vi har.

Jag har läst ett par dussin av dina inlägg de senaste veckorna och du ägnar åt att lägga fram egna hypoteser som fakta, såga andra skribenter (alternativt hävda att de skall åtalas...) samt lyfta fram dina egna påstådda insikter i PU och expertkunskaper. Då sitter man i glashus enligt mig.
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Vilken statistik?
Finns ingen sådan på ”ensamma galningar som mördar med skjutvapen på öppen gata”!
Hur många liknande fall känner du till i Sverige? I världen?

Jag säger: släpp tanken med att försöka hitta GM från detta, det har inget logiskt bevisvärde öht. Ger bara skenbar bekräftelse, dvs confirmation bias av en hypotes du redan har.
Ensamma galningar som mördar offentliga personer bryr sig sällan om de blir gripna. Den statistiken ligger öppen som ett fält.
Citera
2020-03-13, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ja de har gjort det ett antal år nu. För de hade inget val. Kunde inte arbeta reaktivt med låtsasutredning längre.
Varför kallar du allt för fantasier samtidigt som du själv uppenbarligen vet vad PU arbetar med?

Du beter dig på ett sätt som om du sitter på mer information än oss andra vanliga dödliga
Citera
2020-03-13, 21:35
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
KP har sagt att det inte är betydelsefullt men det är ju ett ganska genomskinligt undanglidande.

KP fick frågan om Borgnäs teori att första kortet var riktat mot LP. Han svarade "den uppgiften har inte stöd av vittnesbevisning från platsen". Det är inte genomskinligt. Det är att säga rakt ut att han tror första skottet gick mot OP.

"Det kullkastar inte mina teorier om vad som hände".
Citera
2020-03-13, 21:36
Medlem
Split-eds avatar
Hur kan det egentligen komma sig att infon om vad KP och gruppen har kommit fram till, inte har kommit ut än?

Hur många är dom som är inblandade i palmegruppen? Någon borde prata med familjemedlemmar eller andra kollegor, som sedan talar bredvid och sen läcker det ut..

Spänningen tar kål på mig, fyfan vad nyfiken jag är på vad dom kommit fram till
Citera
2020-03-13, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Hur kan det egentligen komma sig att infon om vad KP och gruppen har kommit fram till, inte har kommit ut än?

Hur många är dom som är inblandade i palmegruppen? Någon borde prata med familjemedlemmar eller andra kollegor, som sedan talar bredvid och sen läcker det ut..

Spänningen tar kål på mig, fyfan vad nyfiken jag är på vad dom kommit fram till
4 poliser (varav en civilanställd) och en åklagare. Det vill säga inte så många.
Citera
2020-03-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed

Ja, det där kan göra en smått oroad. Tänk om de sitter på ingenting. Nån sorts jävla Filter-bevisning bara...
Citera
2020-03-13, 22:01
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Nej det stöds inte av någon annat än LP som först pekade ut ett vittne som GM och långt senare CP trots att det i rådande ljus inte går att se ansiktet.

Förloppet man fått fram som lett framåt skulle annars bestå i vad? Magiska kulor?

Du kommer inte fram med de argumenten längre. Allt för många har insett sanningen genom att tänka och analysera själva. Läser man vittnesmålet finns ingen annan slutsats som är rimlig.
Eftersom du har hört fel rekommenderar jag dig att titta igen. Det går nämligen inte att misstolka vad KP säger om skottordningen.

https://www.svtplay.se/video/25828932/veckans-brott/veckans-brott-redaktionen-vem-skots-forst-i-palmemordet
Citera
2020-03-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Varför kallar du allt för fantasier samtidigt som du själv uppenbarligen vet vad PU arbetar med?

Du beter dig på ett sätt som om du sitter på mer information än oss andra vanliga dödliga
Ja du du kan eller vill inte skilja på logiska slutsatser och rena fantasier utifrån sina egna referensramar. Det är konstigt att det alltid dyker upp mängder nya sådana som du och dessutom i grupp som enbart ger sig på person och aldrig diskuterar sakfrågorna utan bara försöker trasha alla seriösa utbyten varje gång som utredningen tar steg framåt. Att ni aldrg lär er att det inte fungerar utan oförtröttligt fortsätter samma chanslösa taktik. För varje sådant här skov framåt har mina slusatser och ideer vunnit mark tack vare att det finns människor som kan tänka själva och dra slutsatser själva.

Det är typiskt och symptomatiskt att du accepterar och nu till och med försvarar en pajas som drömmer ihop fantastiska och ärekränkande teorier om ett vittne men ser det nödvändigt att attackera mig för att jag och andra genomskådar honom. Det min vän betyder att du är en omoralisk skithög som inte är ute i ärliga syften.

Jag lovar dig. PU är inga idioter och de vet att de inte kan trolla bort detta även om de ville.

Argumenten och fakta är på min sida och det är det som betyder något.

Sedan kan du skrika dina skrik hur mycket du vill. Det påverkar inget.
Citera
2020-03-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Möjligt ja, men hur många mord genomförs på det sättet?

Det här uppenbarligen.

Citat:
GM skjuter i princip i steget med en revolver. I vinterkyla och snålblåst.

Mitt i ryggpartiet på ett lättrörligt mål från ett par decimeters håll. Ingen anmärkningsvärd bedrift.

Citat:
Det hela är över på några sekunder utan att någon kan lämna något signalement på hans ansikte.

Det följer med scenariot. Han behöver inte vara ett snille för att förstå att ingen kommer kunna närstudera hans ansikte. Säger inget om hans beskaffenhet i övrigt. Det enda vi kan sluta oss till är att han inte är överdrivet försiktig. Han störs inte av den stillastående biltrafiken alldeles intill och personer bakom paret Palme.

Citat:
Larmet går direkt och polispatruller finns på något hundratal meters avstånd. Mördaren såg alltså till att det gick hans väg. Du kanske menar att allt var ren tur?

Givetvis har han tur. Han snurrar tveklöst på tombolan. I den mån han bryr sig. Han rår inte över omständigheterna som följer på mordet. Hur skulle han kunna?

Citat:
Det där med "sitting duck" begriper jag inte.

Palme är ett lättskuggat aningslöst offer, tämligen förutsägbar i sitt rörelsemönster, som rör sig i ett relativt folktomt mörkt stadslandskap som erbjuder nöjaktiga flyktmöjligheter i var och varannan korsning. GM måste vilja mörda Palme. Särskilt många andra färdigheter behöver han inte besitta.

Citat:
Vi kan notera att alla erfarna utredare menade i början att mordet var professionellt utfört. Även Krusell. Det var först när Crille dök upp i utredningen och man gav sig fan på att sätta dit honom som det började spekuleras om slumpmord och ensamma "galningar".

Känner du till Victor Gunnarsson?
Citera
2020-03-13, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ja du du kan eller vill inte skilja på logiska slutsatser och rena fantasier utifrån sina egna referensramar. Det är konstigt att det alltid dyker upp mängder nya sådana som du och dessutom i grupp som enbart ger sig på person och aldrig diskuterar sakfrågorna utan bara försöker trasha alla seriösa utbyten varje gång som utredningen tar steg framåt. Att ni aldrg lär er att det inte fungerar utan oförtröttligt fortsätter samma chanslösa taktik. För varje sådant här skov framåt har mina slusatser och ideer vunnit mark tack vare att det finns människor som kan tänka själva och dra slutsatser själva.

Det är typiskt och symptomatiskt att du accepterar och nu till och med försvarar en pajas som drömmer ihop fantastiska och ärekränkande teorier om ett vittne men ser det nödvändigt att attackera mig för att jag och andra genomskådar honom. Det min vän betyder att du är en omoralisk skithög som inte är ute i ärliga syften.

Jag lovar dig. PU är inga idioter och de vet att de inte kan trolla bort detta även om de ville.

Argumenten och fakta är på min sida och det är det som betyder något.

Sedan kan du skrika dina skrik hur mycket du vill. Det påverkar inget.
Är "logik" och "fantasier" de enda orden du kan?

Förövrigt delar jag din teori och mycket av dina synpunkter. Problemet är din arroganta framtoning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in