Citat:
Trump sätter fart på marknaden. Google, Roche med flera får bidraga till tester, testplatser och material. 5 miljoner testpaket skall bli klara om några veckor. Google kommer peka ut på sin Web var man kan testa sig, utmärkt.
Svetsaren hade inget att komma med idag, mer än en karensdag. Resten får arbetsgivarna stå för. Tester, skyddsdräkter med mera skulle upphandlas. Hörde jag rätt? Är det kris så köper man. Detaljer får komma sedan.
Av två pajasar ger jag Trump 5 tummar. Svetsaren inga, fullständig idiot i organisationsförmåga.
Trump får något att hända, handlingskraften imponerar till viss del. Sedan skarvar han till viss del. Men, något händer, det ser man.
Svetsaren hade inget att komma med idag, mer än en karensdag. Resten får arbetsgivarna stå för. Tester, skyddsdräkter med mera skulle upphandlas. Hörde jag rätt? Är det kris så köper man. Detaljer får komma sedan.
Av två pajasar ger jag Trump 5 tummar. Svetsaren inga, fullständig idiot i organisationsförmåga.
Trump får något att hända, handlingskraften imponerar till viss del. Sedan skarvar han till viss del. Men, något händer, det ser man.
Tester och skyddsdräkter finns redan hos sjukvården.
Test kan vilken svensk som helst få till och med våra vårdcentraler kan testa för covid-19.
Det låter som Trump gör mycket, men det beror på att de har så bedrövligt utgångsläge att de måste ta till massa nödåtgärder.
Om något redan fungerar så behöver man ju dock inte göra något eller hur.
Att Löfven inte behöver springa till riksdagen för att genomföra massa extrema åtgärdspaket är för att det inte behövs. Vi har myndigheter som sköter dessa uppgifter och när de har åtgärder som kräver politiskt agerande så rekommenderar de dessa till regeringen som då tar ställning till dessa förslag.
Det du tolkar som passivitet tolkar jag snarare som att man låter experterna sköta jobbet och ingriper enbart när experterna anser att det behövs.
Det tycker jag är extremt mycket smartare än att politiker springer omkring och drar lösningar ur röven som experterna inte vill ha.