2020-03-13, 21:26
Medlem
Fregrettos avatar
Här har ni han gott folk. Sveriges statsepidemiolog https://www.svd.se/viruset-stoppar-inte-sportlovsresandet
Uppmanade folk att åka till alperna och Italien.

https://minfil.com/p9i9z1h8od/00E2BF91-BC6B-4C91-897E-A4A2E99F614F_png
Citera
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Räcker att en som är smittad och inte vet det är på jobbet.. Smittar sen vidare..
Det är redan försent min vän.

Det din familj kan göra, är att dom håller sig inomhus ett tag

Tragiskt... kan inte ens krama min egna mamma eller mormor längre..

Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Det blir väl ett gemensamt uttalande med Den store ledaren.
”Ingen hade kunnat förutse detta ”

Garvade mer än vad jag borde ha gjort åt ditt inlägg för att det är så sjukt sant, och roligt
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Vi kanske testade alla för corona redan från första början.
Jag tror att utvecklingen blir värre för oss än för Italien, speciellt med vår regering och FHM.

Tro kan du göra i kyrkan om du inte övergett den än. Nu går vi efter fakta:

Italien 800 bekräftat smittade: 30 döda
Sverige 800 bekräftat smittade: 1 död

För mig är det glasklart vem som är i bättre skick.
Citera
2020-03-13, 21:27
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det handlar om fattiga som äter detta för att inte svälta.
Nja, Wuhan är en civiliserad provins och inte direkt fattig.

Även rika kineser äter fladdermöss, hundar, ankor, katter, krokodiler, delfiner etc etc. Det är ingen fattigmansmat i Kina direkt.
Citera
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bra poäng, faktiskt.

En möjlig förklaring skulle dock kunna vara att det är främst äldre som först smittades i Italien. I Sverige är de som smittades först främst turister som varit i just Italien, dvs. yngre personer.

Inte bara det, Italien fick Wuhan-smittan direktimporterad i första led.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
https://www.itv.com/news/2020-03-11/italy-doctors-coronavirus-covid-19-quarantine-milan-health/

Varsegod read and learn.

wow, till och med friska 20åringar verkar också drabbas hårt i Italien. har detta mörkats?
Citera
Medlem
Anders Jansson
Överläkare på Danderyds sjukhus har talat. Tror ni han är ett fan av Tegnell?

https://www.facebook.com/742928867/posts/10160169452033868/?d=n

Citera
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu bunkras det hej vilt i Sverige. Jag blir lite orolig att folk köper på sig stora lager och kanske tänker sälja själva om det blir brist.
Finns det inga planer på ransoering av basvaror?

Ärligt talat borde det finnas en lag som förbjuder större inköp vid krisläge. Tex att man endast får köpa 1-2 st eller annan normalmängd i mataffärer. Folk ska tex inte kunna köpa 10 säckar med ris för att de är i panik, det skapar allvarliga störningar i logistikleden.
Citera
Medlem
Siffrorna har inte uppdaterats dom sista timmarna det står fortfarande på 814. I andra medier har jag sett rykten om att ytterligare en person har dött av corona men det går inte att få bekräftelse. Om så är fallet varför kan man inte säga det rent ut? Försöker man mörka.

Det slog mig att siffrorna för Spanien ser inte alls bra ut. Hur kan Spanien ha en så stor epidemi, det sägs ju att Corona-viruset inte gillar värme. Jag begriper inte detta. Men som Ingemar Stenmark så, det är inte lönt att förklara för någon som int begriper...
Varför tror Ni att Spanien är så hårt drabbat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bra poäng, faktiskt.

En möjlig förklaring skulle dock kunna vara att det är främst äldre som först smittades i Italien. I Sverige är de som smittades först främst turister som varit i just Italien, dvs. yngre personer.

En smart analys. Kanske därför det ändå varit relativt lugnt här i Sverige och inga svarta säckar.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Men om det vi ser sen december bara är primärinfektionen och någonting mycket värre är att vänta (säg inte att det är omöjligt, 80-talet är inte så långt borta) är det fånigt att vara eftertänksam då?

Nej. Eftertänksamhet är inte fånigt alls! Men att tro, säga eller antyda att vi alla skall dö av Covid-19 är det. Fånigt alltså.
Citera
Medlem
Qaas avatar
Citat:
USA kommer att drabbas hårt av corona-pandemin, förutspår flera modeller.
Centers for Disease Control and Prevention estimerar att mellan 160 och 210 miljoner amerikaner kommer att drabbas av covid-19. Antalet döda kan uppgå till så många som 1,7 miljoner människor.
Detta rapporterar tidnigen The Hill

Damn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in