2020-03-13, 21:15
Medlem
kardashanarsels avatar
Tror att man kan få detta virus flera ggr enligt infektionsläkare Man blir inte immun
Citera
2020-03-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Det känns som man lever i en mardröm, kan inte tro att detta verkligen händer, får dödsångest deluxe
Du är inte ensam...som en bisarr ( mar)dröm.
Citera
2020-03-13, 21:16
Medlem
NeoVains avatar
Det finns två typer av människor när det gäller detta virus verkar det som

1. De som tar detta på allvar och är extra försiktiga, de bunkrar upp, vistas ute mindre, håller sig undan ifrån andra människor så mycket som möjligt. De har oftast läst på en del kring detta och förstår riskerna med att agera som de brukar. Tar det säkra före det osäkra helt enkelt.

2. "Förnekarna" som tror att detta är inget farligt, de fortsätter som vanligt bara, och fattar inte varför alla "får panik" och "jagar upp sig" över en "vanlig influensa". Dessa saknar kunskap.

Om alla beter sig som grupp 1, så skulle denna samhällsfara snabbt dö ut, smittspridningen hade upphört eller drastiskt förminskas och sjukvården hade orkat med de få fall som trots allt hade dykt upp.

Om alla beter sig som grupp 2 så skulle krisen bara öka tills hela samhället går under, vilket håller på att hända. En majoritet verkar tillhöra grupp 2 än tyvärr.
Citera
Medlem
TENGIL hånar Danmark för att de stänger gränser, skolor, barer etc....
Han menar att det går inte att hålla viruset borta ändå. Nyss sa han ju att vi inte skulle beröras av viruset överhuvudtaget. SERIÖST, VAD ÄR DETTA????? KAN NÅGON FÅ BORT HONOM FRÅN MEDIA???? HAN ÄR EN SKAM FÖR SVERIGE
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
"Det här går inte att hålla borta, säger han"
Det förklarar ju hans agerande.
Varför inte lägga ned allt arbete i Sverige och återvända till Somalia?
Är han där igen???
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Ska vi flashbackare börja mailbomba FHM? Så vi kan få bort den jävla tomten Tegnell.

Han kommer att ha död på en jävla massa människor.

Jag jag är på. Tror jag skrev till de igår.

Skriv något som andra kan skicka så kan vi mailbomba.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
I just det här fallet har han väl rätt? Danmark och Sverige har båda redan okontrollerad smitta i landet. Vad hjälper det att stänga gränsen?

Att inte ÖKA antalet fall utifrån kanske??? Kan det vara en anledning tror du?

Anders Tegnell måste avsättas, han är för självgod för att ha insikt om sin egen inkompetens och avgå självmant. Många liv kan räddas om han ersätts av någon SOM HAR NÅGÅN FUCKING ANING OM VAD DE HÅLLER PÅ MED.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Jag fanns inte bland de som tyckte du var fånig för att du trodde detta skulle komma till Europa. Jag har bra insikt i SARS från när det begav sig, och då var ju t ex Toronto ett av de mest drabbade områdena av denna ”kinesiska” farsot. Samma gäller ”Asiaten”, ”Hong Kong influensa” mm som alla nå’t oss. Så det vore ju fånigt att tro att covid inte skulle komma hit.

Det är ju också skitfånigt att tro att vi alla skall dö av covid. Det är till och med fånigt att påstå att stora delar av befolkningen skall dö. Jag vill inte starta en diskussion om vi pratar om 0,8% eller 3% av de som insjuknar som inte klarar sig (ingen vet nu), men vi skall ju också förstå att långt ifrån alla ens smittas/insjuknar. Det finns således inget underlag för en sådan uppfattning som du göreträder, medan det finns fakta dom styrker antaganden om motsatsen.

Därför var du inte fånig, men du är det nu.

Men om det vi ser sen december bara är primärinfektionen och någonting mycket värre är att vänta (säg inte att det är omöjligt, 80-talet är inte så långt borta) är det fånigt att vara eftertänksam då?
Citera
2020-03-13, 21:17
Medlem
stone_sleepers avatar
Undrar om någon började kraftigt hosta på Trumps presskonferens, skulle Secret Service kasta sig över den personen? lol
Citera
Medlem
defenseurs avatar
I Tyskland verkar nu nästan alla delstater ha bestämt sig för att stänga skolor och daghem för minst två veckor framåt, olika länge från delstat till delstat.

För barn till föräldrar i "system-kritiska" yrken, som hälsopersonal och polis och så vidare, ska det anordnas omhändertagande.

Min källa är tyskspråkig, men det kommer säkert på engelska så småningom.
Citera
Medlem
stora skillnaden mellan Sverige och Italien är väl att vi inte har lika nära kontakt med våra äldre. detta måste väl ses som positivt i nuläget. dock så har vi en stor importerad population från Mellanöstern där flera generationer bor tätt inpå varandra. misstänker att det är det som kommer ställa till störst problem
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Så om näsan snorar så är det inte Corona om man samtidigt har ont i halsen men ingen feber?
En bekant vill träffas men jag är osäker när hen har dessa symtom.
Precis. Feber och ingen snuva, men hosta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in