Citat:
Ursprungligen postat av
GubbenILaddan
Till skillnad från dig så kanske vissa inte tycker att meningen med livet är att slita på ett jobb hela dagarna. Tycker synd om dig som tror att arbete är det som är livets mening. Gubbjävel
Så länge alla andra utom just DU arbetar så är allt ok?
Ingen El inget vatten, ingen post, ingen TV, Ingen sjukvård, inget internet, ingen värme..Är det som händer om ingen arbetar.. Eller skall just DU sätta dig över allt och slippa göra det somandra måste göra för att du skall ha dert bra under din isolering ? Inga butiker öppna. Ingen Pizza att ringa hem, Donken stängt, Inga bussar eller tunnelbana, Inget bränsle på stationerna..Inga båtar med frakter, Inga långtradare som kör varor runt om i Sverige.. Ingen Skola.. Och det som rör dig mest.. INGA DAGIS öppna och gå och leka på..
Har du egentligen tänkt efter med din outvecklade hjärna ? Eller som jag inledde.. Alla andra utom just DU skall serva dina behov..
De brancher jag räknat upp kan samtliga ses som samhällsviktiga.. Och då har jag inte nämnt folk som fyller på uttagsautomater eller tar hand om rörelsehindrade eller pensionärer..Listan över viktiga funktioner kan göras så pass lång att den inkluderar alla som har ett arbete..utom möjligen ditt arbete vad du nu sysslar med.. Arbetslös kanske ? Folk arbetar för att få ett fungerande samhälle att vistas i och alla är lika viktiga..Kan egentligen bara se någon enstaka grupp som kan stanna hemma under utbrottet och det är våra politiker som inte tillfört speciellt mycket under corona virusets härjningar.