2020-03-13, 20:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
De tidigare var inte heller så bra. Alliansen som skar ned i sjukvården, sålde ut och privatiserade, införde karensdag och gjorde det svårare och dyrare för folk att vara hemma när de var sjuka. Privat lösningar skulle ordna allt, och hur bra går det nu..?
Sankt Göran funkar bäst av sjukhusen i Stockholm.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Till skillnad från dig så kanske vissa inte tycker att meningen med livet är att slita på ett jobb hela dagarna. Tycker synd om dig som tror att arbete är det som är livets mening. Gubbjävel

Så länge alla andra utom just DU arbetar så är allt ok?

Ingen El inget vatten, ingen post, ingen TV, Ingen sjukvård, inget internet, ingen värme..Är det som händer om ingen arbetar.. Eller skall just DU sätta dig över allt och slippa göra det somandra måste göra för att du skall ha dert bra under din isolering ? Inga butiker öppna. Ingen Pizza att ringa hem, Donken stängt, Inga bussar eller tunnelbana, Inget bränsle på stationerna..Inga båtar med frakter, Inga långtradare som kör varor runt om i Sverige.. Ingen Skola.. Och det som rör dig mest.. INGA DAGIS öppna och gå och leka på..

Har du egentligen tänkt efter med din outvecklade hjärna ? Eller som jag inledde.. Alla andra utom just DU skall serva dina behov..

De brancher jag räknat upp kan samtliga ses som samhällsviktiga.. Och då har jag inte nämnt folk som fyller på uttagsautomater eller tar hand om rörelsehindrade eller pensionärer..Listan över viktiga funktioner kan göras så pass lång att den inkluderar alla som har ett arbete..utom möjligen ditt arbete vad du nu sysslar med.. Arbetslös kanske ? Folk arbetar för att få ett fungerande samhälle att vistas i och alla är lika viktiga..Kan egentligen bara se någon enstaka grupp som kan stanna hemma under utbrottet och det är våra politiker som inte tillfört speciellt mycket under corona virusets härjningar.
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Senast var Wolodarski ändå diplomatisk. Nu har han fanimej fått nog och han talar för mig med.

Tack Wolodarski för att du som har en plattform använder den.

Ja när t.om Judarna håller med om att regeringen gör fel, då är det verkligen Illa!

Det är inte ofta jag håller med dem, men här har vi åtminstone en som är på de godfärdigas sida!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Hur fan tänker du nu, att man inte ska ha kollektivtrafik eller bebyggelse?

Jo bebyggelse ska man ha, tänk dock att du har 70-200 grannar som använder samma hiss och trapphus.
Vi har 2 bilar annars kan jag gå till jobbet 25 min.
Alla jag talat med tror smittspridning till o från flygplatser är värre än flygen. Pendeltåg o tunnelbana..sätter inte min fot där just nu. Självbevarelsedrift.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Strömavbrott är mysigt. Då kan man ha levande ljus och berätta spökhistorier.
Medan maten ruttnar.
Citera
2020-03-13, 20:47
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Håller med om att något är "vajsing" med Trump. Smittad eller allmänt tagen av situationen? Eller både och?
Har han blivit smittad hoppas jag han en gång för alla spränger hela landet Kina med dess ohyra soprent!
Kineser är en cancersvulst på Tellus!!
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Gränskontrollen sker ju vid brofästet på bägge sidor.

Ja, men varutransporter och de som arbetspendlar (hur är det med de som hälsar på familj?) kan man forfarande ta bilen över bron. De utgör nog en majoritet, tror inte det är så många turister som tar bilen över bron.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Kan det ha att göra med att kvinnor har ett annorlunda immunsystem. Tänkte, kvinnor drabbas ju oftare av autoimmuna sjukdomar också, kanske har de mer aktiva immunförsvar. Kan inte så mycket om det, men känns som det skulle kunna ligga något i det.

Det du säger stämmer till 100%. Östrogener är immun-aktiverande. Tittar man på autoimmuna sjukdomar som SLE så är 9 av 10 fall kvinnor.
Citera
Bannlyst
Helt sjukt med Trumps medhjälpare som visar ett Chart fran Google som skall rädda befolkningen, när kärnan e USAs värdelösa sjukvardssystem där folk inte gar till doktorn pga kostnaderna.

OBS EU är inte ett skit mycket bättre när det gäller denna typ av fragor !!
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Ja det är faktiskt sjukt.
Känns som Italien är på god väg att tappa kontrollen fullständigt.

Sverige är nog inte särskilt bättre om det skulle eskalera.

Med tanke på att Italien räknas som det landet med bäst sjukvård i världen samtidigt som Sverige har lägst antal vårdplaster inom EU så tror jag det är en underdrift att säga att vi inte skulle klara det särskilt bättre.

Vi har bra sjukvård när det väl gäller, men kvantiteten är något vi saknar så det ryker om det.

Därför är vi nog redan nu på bristningsgränsen och då med väldigt få smittade (enligt officiella siffror åtminstone). Men detta säger ju inte myndigheter något om då det skulle skapas panik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Google har utvecklat en Ja/Nej karta
.. som visar var närmaste drive-in för gatis (uppfattade jag det som?) corona-test finns, där du kan testa dig och få provsvar inom 1-1,5 dygn.

Risken att USA skulle hantera krisen sämre än Sverige är närmast obefintlig.
Citera
2020-03-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Kan lägga till att det är regeringen som skapar denna stress och panik som folk känner.
Om dom hade varit situationen mogna, hade dom skött detta på ett ansvarsfullt sätt från början.

Det påminner mig om situationen vid tsunamin 2004 - Sveriges regering och ambassad tog längst tid på sig av alla - och kom aldrig igång med någon insats till alla svenskar som var där.. lika handlingsförlamade då.
Vilka styrde Sverige 1994 under Estonia katastrofen? Socialdemokraterna
Vilka styrde Sverige 2004 under tsunami katastrofen? Socialdemokraterna
Vilka styr Sverige under Corona utbrottet? Socialdemokraterna

När inser Svenskarna att det skitpartiet inte kan göra något rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in