Citat:
Ursprungligen postat av
Tramsbyxan
Återvänder morsan till Norrköping nu efter utsläppet? Vad blir det av det hela tror ni? Går hon ut och firar ikväll?
Hon har väl iof varit i Norrköping hela tiden. Om hon är smart så åker hon till sina föräldrar i Ulricehamn nu. Men det gör hon troligt vis inte. Jag tror att hon åkt hem till lägenheten. (Gick förbi nallarna på gatan och rätt upp). Vore kul att veta om det lyser ikväll. Sen har hon väl ringt någon kran, för eventuella droger i lägenheten bör ju blivet beslagtagna. Så nu kanske hon är nypåslagen och sitter och läser här, vem vet.
Citat:
Ursprungligen postat av
miss.G
Sen håller jag inte helt med att bröderna till P är oskyldiga. Även jag som helt utomstående har ett ansvar att anmäla och göra vad jag kan om jag ser något som skadar barn.
Om man ringer som anonym och säger att man ser ett barn bli misshandlat så måste väl soc ingripa med polis?
Återigen, ta ett djupt andetag och läs tråden. Du verkar fixerad vid bröderna, vi andra förstår inte riktigt varför de är så viktiga, vi förstår varför du tycker det. Det har du förklarat tillräckligt många gånger. Men då du är tämligen ensam i din fixering, så lär enda sätter för dig att få reda på mer om dem vara att lusläsa tråden. Då kommer du oxå att läsa att grannarna i huset inte visste att det bodde barn där. Dels är det ett gammalt hus med tjocka väggar. Dels var barnen nog mer tysta än normala barn, med tanke på att de inte helt omöjligt var drogade alla tre.
Du verkar vara i behov om en försäkran om att allt var ganska, fast något gick lite fel. Det finns ingen här som kan stilla din ångest och försäkra dig om att så var fallet. Detta var ingen gullig barnfamilj med söndagsmiddagar, fredagsmys och godnatt sagor. Tidigt tråden talas oxå om att ett av hennes/deras motiv med att få hem barnen kunde vara ekonomiska. Jag förkastade det helt. Men i går på radion så talade de om det. De sa att den här mamman kunde tjäna uppåt 12000 i månaden på att få hem sina barn. Genom barnbidrag, flerbarnsbidrag, underhåll, bostadsbidrag etc. Så nu, med tanke på vetskapen om att barnen medvetet drogades, så vet i fan. Tolv tusen är mycket pengar för en heroinist.
Slutligen, nej. Anonyma anmälningar räknas inte alls så högt inom soc. Folk kan ju ringa och anmäla vad som helst om vem som helst. Om en anmälan ska ha något riktigt värde måste anmälaren våga stå för sitt ord.