2020-03-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BFG9000
Vi har ju inte pålitlig statistik över varken smittade, kritiska eller döda, eftersom personer inte testas längre.

Klart att etablissemanget döljer fakta som de alltid gör. Det är mycket som sopas under mattan i Sverige. Jag tror att Sverige redan har några covid-19 dödsfall och mycket fler än 814 sars-cov2 smittade personer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Vore nog bättre med en behandling. Då det verkligen finns ett vaccin så lär det vara väldigt få som kommer behöva det..Då de flesta redan smittats och ett vaccin är verkningslöst. Idag och kanske någon/några månader frammåt kan det finnas ekonomi för att komma med ett vaccin.. Men är större delen av planeten smittad så är det ingen lönsamhet med ett vaccin. De som ev. inte ännu smittats kommer vara så få som kan betala för det att det troligen är väldigt ointressant med ett vaccin då.

Fördelarna är väl att det forskas löpande om viruset och att det samlas ihop data om detta nya okända virus som kan vara till nytta vid kommande liknande utbrott.. DÅ kanske ett vaccin kan modifieras till att stoppa olika typer av corona.. men dit är det väldigt lång tid.. Skulle tro 4-8 år frammåt för ett vaccin som verkar brett på samtliga corona varianter..

Jag håller med dig till stor del. Men då vi är i ett väldigt tidigt skede av forskningen kring just COVID19 så har vi omfattande kunskapsluckor kring viruset, vi har till exempel inte mycket data kring återinsjuknande av viruset. Huruvida ett vaccin i framtiden kan vara en del av lösningen på detta återstår att se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Så drabbas flertalet av detta virus:

Jag fick en lätt feber, ingen förkylning där man nyser och har rinnig näsa. Jag hade lite ont i musklerna, som vid träningsvärk, och kände mig allmänt slapp och svag. Men efter en och en halv dag släppte det.

En vanlig förkylning är värre.

Jag är i karantän med viruset.
Inne på dag 3 eller 4 beror på hur man räknar.
Och jag kan säga att detta är ingen jävla förkylning!!
Hosta från helvetet där jag inte blir förvånad om lungorna kommer ut med hostningarna.
Feber över 40 som inte går att reglera med tabletter mm.
Sämre för varje dag.
Det du hade var kanske just en liten förkylning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det beror helt på, vilken ålder olika länder definierar som barn. Alltså någonstans mellan 14 och 18 år. Men, barn som är 14 år eller yngre smittar, garanterat, alltså inte vuxna.
Jag säger att detta är en total lögn, varför ljuger du om detta?
Motbevisa mig.
Citera
2020-03-13, 18:13
Medlem
Einsturzendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenAnna
Tyskland stänger skolor nu.
Källa: Reuters
Är vi ensamma nu med skolor öppna fortfarande? Är ju iofs långt till måndag...

Myndigheter jobbar väl inte på helgen. Då vill man ju ha det lite skönt och slappna av och så.
Citera
Medlem
Italien slår rekord idag, 250 döda
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Jag förstår inte varför Sverige har planerat inför en sådan händelse för länge sen? Det har varit ett troligt scenario sedan hur länge nu?

Sverige har lagt alla pengar och resurser på att ta hit Somalier och Afghaner..och annat löst folk.
Att stärka landets försvar mot virus, främmande makt eller ekonomi är lågt prioriterat jämfört med att krama Somalier och ge sem gratis boende, sjukvård och lyxliv..Vi har ju iaf en hel del getherdar som kan valla våra getter om det skulle bli brist på getkött..Men alla kanske inte vill äta getterna som inte kunnat ge sina "medgivanden".

Blir riktigt intressant nu snart kommer vi se våra folkvalda ta sina pengar och lämna landet..
Citera
2020-03-13, 18:14
Medlem
Så jävla löjligt hålla med på med patientsekretess i detta läge! Lägg korten på bordet för i helvete, detta är en exceptionell situation i vår livstid. Vi vill veta vad det är för människor som dör, det hjälper oss bedöma vilka försiktighetsåtgärder vi behöver ta.

Sen har britterna en viss poäng. Det är kanske onödigt att isolera varenda jävel. Det slutar väl bara med att smittan kör ett varv till sen när alla ska ut igen. Det krävs ju att en stor del blir immuna så virusets spridning börjar begränsas.

Med det sagt behövs en hel del karantän ändå så peaken inte blir så jävla drastisk. Men det är väl för sent nu. Vi är ca 4 veckor efter Italien och detta har bara börjat. Ni kan tänka er hur stort mörkertalet är. England har ca 800 konstaterade fall, men Boris sa själv att man kan räkna med att det rör sig om ca 10-15 000 i verkligheten.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Jävligt oklart det där med viruset och värme. Inte många fall i Afrika. Värmen?
Sydamerika? Tämligen skonat. Imorse sa dem att Thailand inte har några större problem heller.

Slump?

Det är inte varmt i hela Sydamerika, i de södra länderna går man nu mot höst, har dock fortfarande 25-30 grader, men börjar få en spridning (tex i Argentina) som man hade bedömt skulle dröja just pga varma hösten där. Så viruset verkar inte vara så värmekänsligt som man hade hoppats. Thaiand är märkligt att det inte tagit fart!
Citera
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blasus
Jag är i karantän med viruset.
Inne på dag 3 eller 4 beror på hur man räknar.
Och jag kan säga att detta är ingen jävla förkylning!!
Hosta från helvetet där jag inte blir förvånad om lungorna kommer ut med hostningarna.
Feber över 40 som inte går att reglera med tabletter mm.
Sämre för varje dag.
Det du hade var kanske just en liten förkylning?
Hur gammal är du om man får fråga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BFG9000
Vi har ju inte pålitlig statistik över varken smittade, kritiska eller döda, eftersom personer inte testas längre.

Hur kommer det sig att antalet bekräftade fall ökar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Hade våra folkvalda gått ut med fakta typ:
Vi räknar med att större delen av befolkningen kommer att smittas och att 1-4% kan komma att avlida på grund av detta virus.

Nej för fan. En större del av befolkning behöver inte smittas och 1-4% behöver inte avlida om kraftfulla åtgärder tas i god tid som i många andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in