2020-03-13, 17:05
Medlem
När mamman kommer ut från fängelset vill hon att pojkarna ska komma hem till henne igen. Det kan bli aktuellt nu snart, om hon blir frikänd, eller det kan dröja ett par år. Jag håller det inte för otroligt att hon får tillbaka sina barn. Nu eller senare. Jag funderar också över hur umgänget med barnen kommer att gå till under hennes fängelsetid. Vet någon vad socialen har bestämt? Hur ofta tycker man att familjehemmet ska åka med pojken till fängelset?
Det är kanske några här i tråden som tror att hon ALDRIG kan få hem sina barn?!! Glöm det.
Citera
2020-03-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss.G
Men vad jag mer försöker tänka är att jag tror inte det bara var hemskt. Tolka inte detta fel, men jag tror att Rebecka älskade henne och att hon fick kärlek ändå fast hon knarkade. Jag tror inte de knarkade hela tiden heller utan att det spårade ur efter julen kanske. Säkert att PLs bror visste de använde droger över jul och därför varnade soc. Jag intalar oxå mig själv att barn anpassar sig fort och det var kanske helt okej en lång stund och även om E saknade sin familj så betyder inte det att hon hade den ångesten vi verkar känna. Har pratat med en barnpsykolog om detta just pga att jag har så svårt när barn far illa. Och ofta projicerar man sina egna känslor till barnet om en bild man målat upp som är fruktansvärd.

Jag förstår dig! Har inte mått bra alls sedan detta uppdagades, man kommer så nära också när man får se och höra fostermamman och deras familjs upplevelse och stora sorg och hur sjukt det är att det här får hända! Och jag tror och hoppas att det ligger en del i det du skriver här, att hon förhoppningsvis fick kärlek också och att små barn anpassar sig snabbt... de var ju även på BVC och öppna förskolan senast 20/1 vad jag kunnat läsa här, det måste ju ha varit okej då vad andra kunde se iallafall.
Man undrar ju annars varför de så desperat skulle ha hem henne?
Citera
2020-03-13, 17:08
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilam87
Från Norrköpings tidningar idag! Beskedet: Treåringens mor släpps ur häktet
NORRKÖPING Den kvinna som misstänks ha orsakat sin treåriga dotters död släpps på fri fot. Det beslutade Norrköpings tingsrätt på fredagseftermiddagen.
Eva Jensen, Fredrik Nygren16:43 | 2020-03-13
Kvinnan är fortfarande misstänkt för grovt vållande till annans död.

Vid häktningsförhandlingen nekade den misstänkta – precis som tidigare – till brott.

Advokat Per Oehme hävdade att det saknas skäl att hålla kvinnan fortsatt frihetsberövad, och tingsrätten gick alltså på hans linje. Risken att kvinnan skulle kunna påverka utredningen anses inte vara tillräckligt skäl för häktning.

Häktningsförhandlingen hölls i Norrköpings tingsrätt på fredagen.

– Det är det som jag har hävdat vid alla häktningsförhandlingar, säger Per Oehme.

Åklagaren hade begärt en förlängning med två veckor. Som skäl angavs att förundersökningen inte kunnat slutföras inom föreskriven tid

WHAT????? Sinnessjukt... vart fan är den här världen på väg
Citera
2020-03-13, 17:09
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilam87
Från Norrköpings tidningar idag! Beskedet: Treåringens mor släpps ur häktet
NORRKÖPING Den kvinna som misstänks ha orsakat sin treåriga dotters död släpps på fri fot. Det beslutade Norrköpings tingsrätt på fredagseftermiddagen.
Eva Jensen, Fredrik Nygren16:43 | 2020-03-13
Kvinnan är fortfarande misstänkt för grovt vållande till annans död.

Vid häktningsförhandlingen nekade den misstänkta – precis som tidigare – till brott.

Advokat Per Oehme hävdade att det saknas skäl att hålla kvinnan fortsatt frihetsberövad, och tingsrätten gick alltså på hans linje. Risken att kvinnan skulle kunna påverka utredningen anses inte vara tillräckligt skäl för häktning.

Häktningsförhandlingen hölls i Norrköpings tingsrätt på fredagen.

– Det är det som jag har hävdat vid alla häktningsförhandlingar, säger Per Oehme.

Åklagaren hade begärt en förlängning med två veckor. Som skäl angavs att förundersökningen inte kunnat slutföras inom föreskriven tid
Det var som fan, tur att LVUet på pojkarna ha klubbas.

Jag är lite chockad över den nyheten faktiskt. Tänk om det blir så att inge fälls för det här.
Citera
2020-03-13, 17:12
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Jag är lite chockad över den nyheten faktiskt. Tänk om det blir så att inge fälls för det här.

Ja en jäkla tur! Är chockad jag oxå
Citera
2020-03-13, 17:12
Medlem
Ser nu att mamman släppts ur häktet. Ja, då är det inte, just nu i alla fall, aktuellt att barnen ska umgås med mamman i fängelset.
Citera
2020-03-13, 17:17
Medlem
Citat:

Att man släpps ur häktet har absolut ingenting att göra med skuldfrågan, det innebär bara att det inte finns skäl att häkta henne fram till rättegången.
Citera
2020-03-13, 17:20
Medlem
tinkyminkys avatar
Skapligt otippat att hon blev släppt.
Citera
2020-03-13, 17:42
Medlem
Citat:

Mammans advokat har sagt att LVU:et av pojkarna ska överklagas. Så ärendet kommer väl upp i Kammarrätten framöver. Fortsättning följer...
Citera
2020-03-13, 17:46
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Mammans advokat har sagt att LVU:et av pojkarna ska överklagas. Så ärendet kommer väl upp i Kammarrätten framöver. Fortsättning följer...

Skulle bara fattas att hon vinner där
Citera
2020-03-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Det var inte städat! Putte dog troligtvis av abstinens efter ett tungt drogberoende enl rykten.

I närområde... dom hade säkert någon sorts kontakt men umgicks inte regelbundet.

Jag har fattat att Putte var en pundare och var en idiot och våldsam och allt vad det innebär. Men R var väl inte våldsam och även om hon pundade så tror jag inte det var på samma nivå och att det ändå var hyfsat från hennes sida från början. Hon verkar mer vara en svag jäkel som inte kan säga nej men aldrig tar några aktiva beslut själv.

Om brödrarna bor i närområdet och om de inte är nerknarkade så har de garanterat haft koll och gjort vad de kunnat. Det gör man liksom om man vet om läget vilket de säkert gjorde
Citera
2020-03-13, 18:05
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss.G
Jag har fattat att Putte var en pundare och var en idiot och våldsam och allt vad det innebär. Men R var väl inte våldsam och även om hon pundade så tror jag inte det var på samma nivå och att det ändå var hyfsat från hennes sida från början. Hon verkar mer vara en svag jäkel som inte kan säga nej men aldrig tar några aktiva beslut själv.

Om brödrarna bor i närområdet och om de inte är nerknarkade så har de garanterat haft koll och gjort vad de kunnat. Det gör man liksom om man vet om läget vilket de säkert gjorde

Det är rätt naivt att tro att R skulle vara bättre. Dom 2 minsta var undernärda! Hon övergav sin nyfödda på BB! Hon har setts ute vinglandes med barn i bärsele! Om hon vore bättre så skulle hon aldrig låtit något av barnen bo under samma tak som P!

Har man som syskon verkligen det ansvaret? Jag har noll koll på mina syskon i skrivande stund. Jag påminner om att P va grovt narkotikaberoende, hotfull,våldsam o en kriminell bakgrund... om han hade varit min bror hade jag inte haft kontakt för att skydda min egen familj!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in