2020-03-13, 17:45
Medlem
Kolla på Kina, ett land där det finns miljardbefolkning. Trots detta lyckas dom stoppa spridningen snabbt och effektivt. Samma sak i sydkorea med sina drygt 50 miljoner invånare. Och sydkorea skall tilläggas är ett minimalt land i jämförelse med oss. Dom bor trångt och många i samma byggnader.

Det handlar om att regeringen måste AGERA! Snabbt och självsäkert!

Löfven är ju helt förståndshandikappad. Man kan nästan få till en giltig konspiration om att han är sverigedemokrat så många väljare han lockat över till högerblocket och SD....pajas som inte ens har ungar.

Hur fan kan han få vara inblandad i ett beslut ang att stänga skolorna eller inte?
Citera
Avslutad
Är det ok att konditionsträna om man precis har fått viruset men det inte riktigt
Citera
Medlem
Det är en kraftig ökning av smittade idag trots att man inte testar i normal omfattning. Det tyder på att många är svårt sjuka. Det låg på 813 smittade alldeles nyss, vi hade åter passerat Danemark men Norge har fler smittade eller testade.
I regim TV framträdde läkare som var bekymrade för att det är brist på allt i vården nu, testutrustning, skyddsutrustning, utbildad personal som vet hur det skall hanteras. Detta är ett stålbad och efter badet måse ansvar utkrävas. Ett rikt land skall inte ha brist på resurser.
Citera
2020-03-13, 17:46
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Sorry, jag vet inte riktigt vad du vill säga, så kanske blir mitt svar inte helt to the point i relation till vad du egentligen vill säga (därför att det är svårt att förstå vad som är ditt problem, förutom att du verkar rädd).

Jag är inte rädd utan förbannad över regeringens slapphet i denna fråga.

Citat:
du citerar är ju fullständigt logiskt. Det är ju bara journalister och kalenderbitare som kan tycka att det är viktigt om det är 680 eller 720 accumulerade inrapporterade fall ikväll. Som du säkert vet så har siffran ingen exakthet (i vissa fall är det folk som testats idag, i många är det folk som testats igår) och det säger heller inte hur många som är sjuka, än mindre smittade, då många av de förstnämnda har så lindriga symptom att de inte tror de har Corona, och de sistnämnda inte ger utslag förr än viruset utvecklats. Därför är siffran redan från nörjan ändå bara en indikation, inte ett facit.

Jag ser det som ett allmänintresse att veta hur många som rapporterats smittade och vart dom befunnit sig sig. Kanske bara är jag och ett fåtal som tycker detta är intressant? Men det kan även vara en fingevisning om att vidta försiktighetsåtgärder om man bor eller vistas i ett särskillt utsatt område?, vi är inte där ännu men veckorna som kommer kanske visar att den informationen skulle vara viktig!?

Citat:
, uttalandet avsåg troligen att redogöra för situationen, det vill säga att den inhemska smittan ökar något, dock är de flesta fortfarande smittade direkt eller indirekt från Italien.

Jag tycker det låter otroligt att dryga 800 i de flesta fall skulle vara smittade via Italien, nåväl det är bara spekulationer från min sida men jag tror att många blivit smittade hemma i Sverige.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Trots att mer än 80 000 människor insjuknat i covid-19 så finns det inte ett enda fall där det är klarlagt att ett barn smittat en vuxen.

Det räcker till bra för mig.

Om det inte gör det för dig och du förespråkar att skolorna skall stängas i Sverige trots att då vårdpersonal tvingas stanna hemma och ta hand om sina barn, så är det ditt lilla problem!
Har inte sagt något om skolor. Vill bara rätta ditt felaktiga påstående om att barn inte smitter, finns ingen sådan information. Dessutom har du fått en fråga många gånger om vid vilken ålder man börjar smitta. Svara på det i stället. Vid vilken ålder börjar personer smitta enligt dig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
I USA skall man börja testa vaccin på människor snart i Seattle
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-vaccines-insight/as-pressure-for-coronavirus-vaccine-mounts-scientists-debate-risks-of-accelerated-testing-idUSKBN20Y 1GZ

Dock utan att testa på djur först.

Intressant, tack för länken.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Alla som har symtom ska sitta hemma. Skit samma om det är bekräftat eller inte.

Frågan är hur många som följer det? Jag skulle inte göra det. Skulle bli galen av att isolera mig.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Nu händer det grejer runt om i världen, vi alla måste hjälpa till! Sverige vakna nu förfan!!

LÄNDER MED NTERNATIONELL "SHUTDOWN"

Lite till :

Unntakstilstand i Spania

Spanias statsminister Pedro Sánchez erklærer to ukers unntakstilstand for å hanskes med koronaviruset

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/03/13/195656572/unntakstilstand-i-spania

Sen "the big one" :

16:31 Trump vil erklære unntakstilstand

Den amerikanske president Donald Trump vil erklære unntakstilstand på fredag for å bekjempe koronaviruset, melder nettstedet Bloomberg.

https://www.nrk.no/nyheter/det-nye-koronaviruset-1.14855584
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Detta borde väl egentligen redan finnas idag? Corona-virus i sig är ju inget nytt.

Helt nytt virus och okänt för forskningen.. Kolla in lite forskar rapporter om viruset så ser du snart att detta är något helt nytt..Typen Corona virus är en sak Betyder inte mycket mer än att det är runt med en krans omkring då man ser det.. Det är typen av corona virus som är ny bland människor och forskare förbluffas av hur viruset beter sig och förökas/sprids.. Så det krävs en hel del grundforskning..Innan då Kina enbart hade det så gick det inte att forska i brist på virus..Men det lär det knappas vara längre.. i något land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Åh. Det var ju lugnande besked. Endast tre miljoner svenskar som behöver oroa sig då.

Jojo, men dör du? Vem fan bryr sig om föräldrar som är 60+, far- och morföräldrar som är 70-80-90-100, och alla jävla muppar som bara drar pengar från samhället med sina kroniska sjukdomar. Nej fy fan, lika bra att dom dör. Egoism är total. Det är ju bara riskgrupper som behöver oroa sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Varför ska de som konstaterats med Corona sitta i hemkarantän, när troligtvis ett stort antal känner liknande symtom, men inte testats?!? Det går inte att begränsa nån spridning längre känns det som.

ALLA med förkylningssymptom skall stanna hemma!
Är folk förståndshandikappade? Spelar väl fan ingen roll om du vet vilket virus du bär på. Är du hemma, smittar du ju ingen
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Antal smittade personer i Sverige: 807

Dödsfall: 1.

Hehe

Siffran bör tiodubblas, minst. Pga mörkertalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in