Citat:
Ursprungligen postat av
Richard-III
Sorry, jag vet inte riktigt vad du vill säga, så kanske blir mitt svar inte helt to the point i relation till vad du egentligen vill säga (därför att det är svårt att förstå vad som är ditt problem, förutom att du verkar rädd).
Jag är inte rädd utan förbannad över regeringens slapphet i denna fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Richard-III
du citerar är ju fullständigt logiskt. Det är ju bara journalister och kalenderbitare som kan tycka att det är viktigt om det är 680 eller 720 accumulerade inrapporterade fall ikväll. Som du säkert vet så har siffran ingen exakthet (i vissa fall är det folk som testats idag, i många är det folk som testats igår) och det säger heller inte hur många som är sjuka, än mindre smittade, då många av de förstnämnda har så lindriga symptom att de inte tror de har Corona, och de sistnämnda inte ger utslag förr än viruset utvecklats. Därför är siffran redan från nörjan ändå bara en indikation, inte ett facit.
Jag ser det som ett allmänintresse att veta hur många som rapporterats smittade och vart dom befunnit sig sig. Kanske bara är jag och ett fåtal som tycker detta är intressant? Men det kan även vara en fingevisning om att vidta försiktighetsåtgärder om man bor eller vistas i ett särskillt utsatt område?, vi är inte där ännu men veckorna som kommer kanske visar att den informationen skulle vara viktig!?
Citat:
Ursprungligen postat av
Richard-III
, uttalandet avsåg troligen att redogöra för situationen, det vill säga att den inhemska smittan ökar något, dock är de flesta fortfarande smittade direkt eller indirekt från Italien.
Jag tycker det låter otroligt att dryga 800 i de flesta fall skulle vara smittade via Italien, nåväl det är bara spekulationer från min sida men jag tror att många blivit smittade hemma i Sverige.