2020-03-13, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Att dom gjorde, det är ju en sak som är säker i alla fall.

Ja, MGM,s DNA finns på ringen och BO,s DNA på tvättmaskinen och under plösen på en av MGM,s skor men åklagarna jobbar ju med ett fall där MGM och BO har haft en relation i minst 10 år enligt åklagarna själva, jag ger mig fan på att det fortfarande skulle gå att hitta DNA från min senaste fru hemma hos mig trots att det är mer än 10 år sedan vi skilde oss.

Det anser jag är en svårighet för åklagarna, de kan inte tidsbestämma DNA så hur ska de bevisa att det kommit dit efter mordet?

Ringen check, plösen check... Och vi får absolut Inte glömma superman {på 3 ställen} på kjolen också.
När hamnade den superman på kjolen.?
Citera
2020-03-13, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Detta med färgen blå har jag missat. Vad handlar det om?
Något tissel tassel Jerry Gray kommit på, sägs det.
Intern kod för GeoCaching kanske ?
Citera
2020-03-13, 16:41
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Svårt att veta vad som egentligen är sant i den här historien. Man avundas ju inte direkt lagmannen Björn Lindén som nu måste försöka reda ut de här frågorna och sedan skriva ihop en dom.
Nej men vad menar du nu? Med tanke på SD’s i det närmaste oklanderliga trovärdighet i övriga frågor blir det väl inte alls svårt att bedöma sanningshalten i t.ex. denna historia:
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Snubben är alltså ute och går, i syfte att möta LW. Just denna gång har han glömt mobilen, vilket det dröjer innan han upptäcker. Detta trots att han a) använder den hela tiden, och b) behöver den för att lokalisera LW (platsvisaren/meddelanden).
Ålrajt. Sen ser han en person som står och hänger, sen en till. Och en till. Han upplever att dessa närmar sig honom, varpå han springer in i skogen. Han upptäcker att han inte har telefonen och springer hem. Väl där messar han med LW (som givit upp ansträngningarna att hitta SD, eftersom han ju inte gick att få kontakt med). Hon tycker då att han ska "ringa polisen". Efter lite övertalning slår SD 11414, men där är det kö. SD upplever dock att dessa personer (som inte sagt eller gjort något som kan upplevas som ett konkret hot) så akut livsfarliga att han ringer 112.

Med risk för liv och lem ger sig så SD sig tillbaka ut i mörkret för att övervaka situationen och, om nödvändigt, ingripa och förhindra de hemskheter som dessa tre personer helt säkert vill utsätta ovetande grannar för.
Dom tre mördarna/rånarna/kidnapparna är dock inte kvar. Till sin förvåning dyker dock en polisbil upp (märkligt, när man ringt 112 och sagt att skogen kryllar av mördare). Han pratar med poliserna som uppfattar honom som "väldigt märklig". Vidare hävdar poliserna att han ljuger om sin personalia. Efter att ha uppmanats att visa vad han har under jackan skiljs så poliserna och SD åt.

SD stöter därefter på en granne som är ute och går med sin hund. Denne granne börjar SD direkt att "förhöra", och grannen upplever samtalet som högst märkligt och onormalt.

Vad gör då SD mer med informationen om att grannskapet inte längre är säkert, ety skogarna kryllar av våldsmän? Han är ju känd som kvarterets väktare, och är en engagerad medlem i grannsamverkansgruppen. Berättar han för grannarna och avråder folk från att vistas i skogen tills dess att polisen (eller ännu hellre "Captain America" själv) avvärjt hotet? Nä. Han gör ingenting. Berättar inget, agerar inte.

Som sagt. Det krävs nog en väldigt speciell vilja/läggning för att finna den historien "trovärdig".
Citera
2020-03-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ja för dem behöver man bara kliva i. Har gjort så med min pappas skor på landet många gånger när man bara ska ut i jordkällaren och hämta dricka t.ex.

Ok? Jag kan överhuvudtaget inte ta mig framåt i skor som är 8 nummer förstora utan att tappa dem hela tiden. Lånar aldrig såna stora skor - inte ens för korta turer. Om dom dessutom är oknytna så blir det ännu besvärligare.
Senast redigerad av piastrone 2020-03-13 kl. 16:49.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ringen check, plösen check... Och vi får absolut Inte glömma superman {på 3 ställen} på kjolen också.
När hamnade den superman på kjolen.?

Hmm, sperman vet man väl inte riktigt, har inte MGM hävdat att de tog en snabbis på fredagen eller minns jag fel?

Men den stora frågan är ju hur fan de orkade med detta sexliv, blev de aldrig trötta på att göka konstant.

Men vi är väl alla olika antar jag, en del läser böcker eller samlar på frimärken, det ska till alla sorter för att göra en hel värld.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Nä, det är så klart alltid lite svårare i indiciemål. Men efter att ha tragglat FUP skulle jag nog sätta en hunka på att det blir en fällande dom.
Vad har du för uppfattning i skuldfrågan?

Jag tror med att det blir fällande dom i båda rättegångarna.
Troligtvis inte livstid på grund av bevisningen, men 16 - 18 år skulle jag gissa på.

När den biten är klar så kommer vi göra om allt igen med Hanna.
Hon kommer torska på 2år.
Och JG kommer få villkorligt...

Där har du min gissning.
Citera
2020-03-13, 16:46
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Fast är det rimligt att anta att någon med skostorlek 36 lånar skor i storlek 44?

Och blöder ner på INSIDAN av plösen. Det var väl först när de skar isär plösen de hittade blodet?

Nej, det tror jag knappast.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-13, 16:46
Medlem
Citat:
Hej Alla.
Jag har nu beställt fler Aktbilagor som Tingsrätten vill ha betalt för.
Hör av mig så fort dom kommer, och lägger ut dom i tråden såklart.
Hoppas att leveransen går fort.
Läs nedan.

Hej Och Tack.

Jag accepterar den kostnaden 840:- + Frakt.
Jag önskar att ni snarast skickar Aktbilagor i vår konversation till:

Att : Jxxxx Lxxxxxx
Kxxxxxx Vxxxxxxxxon AB
Sxxxx Kxxxxxxxx 6
4x6 x2 Axxxm

Och jag som beställer Aktbilagorna i vår konversation är:
Jxxxx Lxxxxxx
123345678-1234
Mobilnummer. 070x-5x0x7x

Vänligen bekräfta min beställning och skicka Materialet omgående
Tusen Tack.
Med vänliga hälsningar.

// Jxxxx Lxxxxxx
__________________________________________________ _______________________________

Från: Strömvall Anders - TOR <anders.stromvall@dom.se>
Skickat: den 13 mars 2020 13:50
Till: Jxxxx Lxxxxxx <jxxxx@kxxxxxxxxnt.se>
Ämne: 2705-18

Hej!
Ett antal aktbilagor måste vi skriva ut som du har beställt det är en kostnad på 602 kr.
Sedan vill du ha ut material från ett usb och en cd-skiva. Det blir en kostnad på 240 kr.
Så kostnaden blir 840+frakt. Om du vill ha ut följandematerial.
282
284
285-298
301-304
310 USB
311-314
343
347
361 /ljudfiler
370-372
379-380
388-389
391

Med vänlig hälsning
Anders Strömvall
Expeditionsvakt, Administrativ avdelning, Örebro tingsrätt
019-166315 • 0701-040458 • anders.stromvall@dom.se • Örebro tingsrätts webbplats

Så behandlar vi personuppgifter
Tusen tack! Skicka PM på ditt kontonummer så skickar jag in en liten slant - nåt ska du fan ha om du ligger ute med pengar för att vi skall ta del av dokument.

Så... kontonumret tack - har raderat pm så jag har det inte kvar.
Citera
2020-03-13, 16:48
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Fällande i HR också?
Att indicierna räcker i TR är redan givet.

Ja, jag gissar det.
Citera
2020-03-13, 16:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ja för dem behöver man bara kliva i. Har gjort så med min pappas skor på landet många gånger när man bara ska ut i jordkällaren och hämta dricka t.ex.

Ja, SD:s skoförklaring är bra. Jag har också gått korta sträckor i andras skor. Men han ändrar sin historia från förhör till rättegång. Då blir det inte trovärdigt hur rimlig förklaringen än är. Hade han varit så smart som en del i tråden tycks tro hade han hållit munnen fram till rättegången.
Citera
2020-03-13, 16:49
Medlem
Citat:
Jag tror med att det blir fällande dom i båda rättegångarna.
Troligtvis inte livstid på grund av bevisningen, men 16 - 18 år skulle jag gissa på.

När den biten är klar så kommer vi göra om allt igen med Hanna.
Hon kommer torska på 2år.
Och JG kommer få villkorligt...

Där har du min gissning.
Jag kan tippa att Hanna får villkorligt. Dvs hon slipper fängelset, om hon samarbetar fullt ut. JG går helt fri. Tror jag.
Citera
2020-03-13, 16:50
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, SD:s skoförklaring är bra. Jag har också gått korta sträckor i andras skor. Men han ändrar sin historia från förhör till rättegång. Då blir det inte trovärdigt hur rimlig förklaringen än är. Hade han varit så smart som en del i tråden tycks tro hade kan hållit munnen fram till rättegången.

Precis, och det är det som är grejen - att han sitter och funderar ut nya mer eller mindre trovärdiga förklaringar hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in