2020-03-13, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Hur gammal är du Boo? På ett ungefär iaf?
Mellan 37 och 53 på ett ungefär, eller däromkring, eller om det va lite högre, eller lägre.
Citera
2020-03-13, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieTrolle
Är det vi ser nu idag ett tecken på att många är rädda att missa tåget vid en eventuell kursuppgång? Känns lite underligt att kurserna rasar ca 10% ena dagen och skenar upp 7% dagen efter. Som att många tror att nu är alla problem över och att de tidigare riktkurser ska gälla framöver...
Misstänker att Europa och Nordamerika ligger en två, tre veckor efter Italien och att det vi ser endast är början på en längre nedgång. Så jag kommer definitivt att avvakta någon eller några veckor.
Men som vanligt så har jag nog fel igen och missar uppgången 🙂 Vore inte första gången 🙂
Kan man räkna med att dagens uppgång avtar något fram mot stängning i och med osäkerheten över helgen?

Det är robotarna + allt fler hävstångsprodukter som allt fler nyttjar som gör att det drar i väg lite mer nu än förr om åren.

Jag är bara en glad amatör men jag kan aldrig tänka mig att vi stänger på dagshögsta i em, inför två dagars stängning och en virus som sprider sig över hela jordklotet.

Jag har sålt av en del under em och satsar på att komma in billigare precis innan stängning alt till veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Hur gammal är du Boo? På ett ungefär iaf?

Bosse liksom lundapågen är två riktiga gamla börsrävar/elefanter
Citera
2020-03-13, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Nu sålde jag fyndet från igår...
Det var nog det snabbaste fynd jag har gjort.

Men jag tänker inte alls chansa med att ligga kvar på börsen över helgen.

Corona lär nog ge fler fyndlägen.
Brukar inte ”trejda” men köpte Boliden för just över 140kr och sålde idag på 161kr. Rätt ok. Gissar dom går plocka upp kring 100kr nästa gång.
Citera
2020-03-13, 15:46
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Brukar inte ”trejda” men köpte Boliden för just över 140kr och sålde idag på 161kr. Rätt ok. Gissar dom går plocka upp kring 100kr nästa gång.

Brukar inte heller "tredja"... brukar swinga...
Men när börsen ser ut som den gör så kan man ju ibland frångå principerna.

Boliden har jag tyvärr noll koll på.

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Grattis! Där gjorde du dig en skaplig hacka.

Ja det är oerhört kul med dom där snabba fynden...
Citera
2020-03-13, 15:47
Medlem
När läget stabiliserats lite. Än så är det för tidigt. Kommer rasa mycket mer
Citera
2020-03-13, 15:52
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Ja, det är intressanta svängningar nu. Om New York öppnar uppåt kommer Stockholm säkert stänga på rejält plus. Däremot har ju Coronoa-hysterin inte slagit med full kraft mot USA än och frågan är vad som händer när de får börja stänga ner industrier mm.

Nere på 3,5 nu och trenden är neråt nollan. Det kändes definitivt märkligt med en sån överdriven positiv anda efter gårdagen.
Citera
2020-03-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
När läget stabiliserats lite. Än så är det för tidigt. Kommer rasa mycket mer
+

Grunden i ekonomin är konsumtion, när den avstannar mer eller mindre får det konsekvenser. Tror inte alla förstått än hur hårt detta kommer slå mot konsumtion.
Citera
2020-03-13, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jo det kommer säljas enorma mängder svenskt stål nu i lågkonjunkturen 🙄

Nej visst. Klart att vinsten kommer att sjunka men SSAB kommer ju inte att gå i konkurs. Någonstans måste ju folk inse att utdelningarna kommer och vinsterna kanske sjunker nu men de återkommer rätt snabbt när krisen blåser över.

Förväntat scenario är ju fortfarande att viruset sprids snabbt och de flesta har haft det, och tillfrisknat, om några månader. Sedan är det över. Eventuellt med förödande konsekvenser för riskgrupper men över kommer det att vara i vilket fall...

Jag har ju köpt Oljeaktier mitt under krisen också och folk kommer ju inse att olja inte försvinner bara därför att Greta demonstrerar. Nu är ju situationen extrem både på grund av Corona men också på grund av bråken mellan Ryssland och Saudiarabien. Kan bli fina vinster när den dubbel-smällen blåser över Man måste ju chansa lite ibland...
Citera
2020-03-13, 16:09
Medlem
Många som blev inlurade idag...
Citera
2020-03-13, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annesj
Hej.
Om man är helt på ny aktier och i detta läget vad skulle jag köpa? Jag skulle bli glad om jag kunde tjäna nåt lite, med Akassa och utan jobb . Men såklart då ska man ju veta när man ska sälja, så allt blir väl försvårat för en novis?

Anne
Mitt tips är att du enbart fokuserar på cfd-handel/spread betting. Skaffa ett demo-konto hos IG innan du börjar med riktiga pengar.

Dagens börshandel är ett pyramidspel, aktievärdet trissas upp med hjälp av politiska beslut.
• Premiepensionen infördes för att hålla aktiemarknaden under armarna. Folket blir aktieägare mot sin vilja, tvingas att köpa aktier (till ockerpris) som ingen annan vill ha. Aktieförvaltarna använder pensionsfonderna som dumpningsplats för aktier som de själva inte vill ha kvar i sina egna portföljer.
• Investeringssparkonto infördes för att lura in fler i pyramidspelet.
• Minusränta (total jävla galenskap).
• Riksbankens obligationsköp (konstgjord andning).
• Nu är det bara "helikopterpengarna" som saknas.
Citera
2020-03-13, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är robotarna + allt fler hävstångsprodukter som allt fler nyttjar som gör att det drar i väg lite mer nu än förr om åren.

Jag är bara en glad amatör men jag kan aldrig tänka mig att vi stänger på dagshögsta i em, inför två dagars stängning och en virus som sprider sig över hela jordklotet.

Jag har sålt av en del under em och satsar på att komma in billigare precis innan stängning alt till veckan.

Bosse liksom lundapågen är två riktiga gamla börsrävar/elefanter

Men vad fan! Håller sosse-Conny på med sådana här kapitalist-fasoner. Det är ju dessutom lite akademiker-betéende över det också. Ha! Ha!...
Citera
2020-03-13, 16:22
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Nere på 3,5 nu och trenden är neråt nollan. Det kändes definitivt märkligt med en sån överdriven positiv anda efter gårdagen.
Ja, jag är nöjd med mitt beslut att plocka hem vinster och öka mina likvida medel. Kommer inte kliva på förrän man ser vartåt det barkar med Covid-19 i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in