2020-03-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ha ha ha ha ha ha
Till och med det där försvara du.

Jo, det är klart att det var mest synd om Hanna.
Klart att hon har rätt att vilja döda sitt barn.
Absolut inget konstigt med det alls.
Eller Hur ?

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon gjorde det inte, eller hur?

Den uppgiften kommer dessutom från
LW som hatade HD så jag vet inte hur
trovärdig den är.

Gloriuslife, vad som ifrågasätts av mig och Krmkr är ju hur du kan förstå den typen av utmattning. Att man får i huvudet att döda sitt barn.
Som sagt, Hanna sa i förhör att SD yttrat (hotat med) att han ska döda hela deras familj.
Det tror jag på eftersom han då och då pratade på det viset:
"...annars har jag ihjäl dig..." osv - framgår i förhör.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-13 kl. 15:26.
Citera
2020-03-13, 15:20
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, inte riktigt med på vad du menar?

Domaren i artikeln är ju inte den domare som dömer i det här målet utan en som blev anställd av Björn Lindér.

Men du kanske förtydligar vad du menar?

För övrigt anser jag att Massi-Fritz är den största olycka som drabbat svenskt rättsväsen i modern tid.

Jag läste EMF svar ang lämpligheten att anställa denna domare står längre ner i artikeln, Björn Lindén tyckte att man skulle förbise hans tidigare brott, hur många andra brott anser han att man ska förbise?

De håller varandra om ryggen, VIDRIGT beteende men tyvärr inte ovanligt inom myndigheterna.
Citera
2020-03-13, 15:23
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Advokaten fick med precis det han ville med sitt förhör, det PM som skrevs kom till långt efter att polismannen sett MGM i skogen, dessutom så skrevs det på begäran av de som utredde mordet.

Alltså när alla i polishuset visste vem det var som misstänktes för mordet

Minnet är en skälm och det vet ju advokaten väl så det här kommer nog upp i slutpläderingen.

Citat:
Jag såg den komma också Mr Reimer.
Och det var det enda som försvaret ville ha svar på.
Smart.... Verkligen smart av försvaret.
Haha mm det är förstås mer troligt att polismannen minns fel om en person som utmärkt sig, än att SD skulle ljuga!
Citat:
Ha ha ha ha ha ha
Till och med det där försvara du.

Jo, det är klart att det var mest synd om Hanna.
Klart att hon har rätt att vilja döda sitt barn.
Absolut inget konstigt med det alls.
Eller Hur ?
Den är sjuk.
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ja, tänkte också att det var någon form av kodord för något eller någon annan. Vad fanns för anledning att smyga med att nämna en kvinna som fanns på deras facebook helt öppet? Den Amanda är nog mest troligt någon helt annan ej kopplad till detta. Spekulation.

Jag får inte bra vibbar av JG och SD ihop. Läste att Notknappare skrivit något om att hen läst hur de JG och SD ska ha planerat hur de kunnat infiltrera användare här i tråden genom att först stryka medhårs och sedan skicka ett pm. Stod det i FUP? Har sett detta hända och tänker att så beter sig ingen oskyldig och därtill finns det något bakslugt med detta beteende som inte får JG att framstå lika dumsnäll och "bara nervös" längre. Utifrån detta så skulle det inte förvåna om de såta vännerna väl medvetna om att de är avlyssnade pratar i dunkla termer stundtals.

Att SD, HD och JG samtliga råkar försäga sig att de vet om att LW är borta eller död innan de borde veta detta är allvarligt och något som jag hoppas inte förbises i rättsprocessen. Dvs, jag hoppas att Hiding fortsätter utreda HD och JG (samt ev fler) efter att SD är dömd.
Hans förhör ska nästan bli mer intressant än HD’s faktiskt! Han bör ju ha lättast att vända sig mot SD(beroende på hur stark förälskelsen var/är förstås).
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-13 kl. 15:33.
Citera
2020-03-13, 15:24
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
-
Åh, tack. Aftonbladet skrev att de skulle fortsätta idag.
NA kräver prenumeration...

Ja självklart en liten tidning som ser till att få in så mkt pengar som möjligt med sin PK agenda.
Citera
2020-03-13, 15:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag läste EMF svar ang lämpligheten att anställa denna domare står längre ner i artikeln, Björn Lindén tyckte att man skulle förbise hans tidigare brott, hur många andra brott anser han att man ska förbise?

De håller varandra om ryggen, VIDRIGT beteende men tyvärr inte ovanligt inom myndigheterna.

Eftersom jag anser att Massi-Fritz är den största olyckan som drabbat svenskt rättsväsen i modern tid så tar jag hennes åsikter och omdömen med en kubikmeter salt för säkerhets skull.

En annan advokat verksam där i Örebro hade en helt annan åsikt om domaren.

Citat:
Samtidigt ser Elvy Wicklund som är advokat i Örebro positivt på att han kan bli ny rådman.

– Han är en väldigt analytisk utredande och empatisk domare med ett tydligt barnperspektiv.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/misstankt-for-kvinnomisshandel-kan-bli-ny-domare
Citera
2020-03-13, 15:27
Medlem
Citat:
OffT. Men att döda sina barn innan de är
födda är helt accepterat i samhället.

Den här uppgiften om HD kommer från LW.
Hon var bitter och hatade HD så det är inte
alls säkert att det är sant.

Nej det har även andra bekräftat, inte minst HD själv (plus SD och JG) - fast visserligen sa det att det inte var menat bokstavligt.
Citera
2020-03-13, 15:28
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Haha mm det är förstås mer troligt att polismannen minns fel om en person som utmärkt sig, än att SD skulle ljuga!

Ja, det är faen ingen hejd på alla lögnare runt oskyldige SD. Samma med grannen med hunden som upplevde sig bli "förhörd", och ansåg att SD betedde sig sjukt suspekt.
Bergis feminazis båda två.
Citera
2020-03-13, 15:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Tänk att Hanna verkligen vill döda sitt kolik-barn.
Hanna tyckte visst att det barnet var jobbigt och ville inte att det skulle finnas kvar.
Förstår att folk tycker synd om Hanna, för inte skall väl hon behöva agera som en mor till
ett skrikande och lidande barn. Nä, inte skall väl Hanna behöva det.
Det är ju för guds skull synd om Hanna.

Inte nog med det.
Det var så himla synd om Hanna så hon ville att Stefan skulle döda Hela familjen.
Usch vad jobbigt Hanna måste ha haft det.
Så i allt detta så är det faktiskt Mest synd om Hanna.

Stackars Kvinna.

Läste i förhör att Hanna sagt att SD sagt att han ska döda hela familjen.
Det stod som att det var hans, inte hennes önskan.

Att bli så utmattad att man vill döda sitt barn för att det har ont i magen även under lång tid ...då är man ju sjuk!!
Är det nutidens värderingar? Döda allt obehagligt som kräver energi.
I min släkt finns en person med allvarligt födelsehandikapp som alltid fått sin rätt att leva och må väl,
nu i medelåldern.

Jag tänker på när SD var på dykarklubben medan HD fick vara ensam hemma. Var inte barnet nyfött? Och SD flörtade med annan kvinna.
Var fanns han då?

HD svåra depressionsperioder.

Jag tvivlar inte på att SD bidragit till att HD mått dåligt.

Alla som har haft kolikbarn vet att man behöver stöd och hjälp att få komma ut ller att få sova en stund från skriket. Vad gör han på dykarklubben då? Han borde vara hemma och ta en skrikpromenad med barnvagnen istället efter jobbet.

Och bara det att SD sagt att han ville hjälpa HD för att hon mådde dåligt genom att döda alla får mig att tro att han planterade denna tanke i HDs hjärna när hon mådde som värst.

Det var han som ggolgade på hur man kunde få kvävning att se ut som plötslig spädbarnsdöd väl?
Citera
2020-03-13, 15:32
Medlem
Citat:
Hon gjorde det inte, eller hur?

Den uppgiften kommer dessutom från
LW som hatade HD så jag vet inte hur
trovärdig den är.

Citat:
Nä, det stannade vid att dom googlade på hur det skulle se ut som plötslig spädbarns död.
Föräldrar som sitter och googlar hur dom skall döda sitt barn och komma undan med det.
Dom sitter du och försvarar dag ut och dag in.
En mamma som sen vill att Stefan skall döda hela familjen.
Henne tycker du synd om.
En kvinna som sitter och ljuger som en häst travar i förhör, och försvarar sin man som har varit otrogen mot henne i över 6 år.
Hon skyddar en mördare.

Henne sitter du och försvarar.

Jag förstår verkligen varför Stefan var otrogen mot henne. Jäklar vilken kass fru och mamma hon har varit.

Håller med fullständigt, (OT:du levererar docdroid till rätt person) ..
Så helvetiskt sjukt att sitta och googla över att döda ett barn. Inte läst om just det -
I så fall är det väl än mer ytterst troligt att Hanna kände till mordet på LW innan hon borde ha
vetat om det - och verkade dessutom lättad efteråt, gick till jobbet, lade ut coachar.
Förvånar inte om hon planerat det tillsammans med SD.
Citera
2020-03-13, 15:33
Medlem
Citat:
Nä, det stannade vid att dom googlade på hur det skulle se ut som plötslig spädbarns död.
Föräldrar som sitter och googlar hur dom skall döda sitt barn och komma undan med det.
Dom sitter du och försvarar dag ut och dag in.
En mamma som sen vill att Stefan skall döda hela familjen.
Henne tycker du synd om.
En kvinna som sitter och ljuger som en häst travar i förhör, och försvarar sin man som har varit otrogen mot henne i över 6 år.
Hon skyddar en mördare.

Henne sitter du och försvarar.

Jag förstår verkligen varför Stefan var otrogen mot henne. Jäklar vilken kass fru och mamma hon har varit.

Faktiskt säger hennes beteende NU en hel del om varför han agerat som han gjort. Inget ursäkt! Men förklaring. Ser mer honom som en kåt pantad lite autistisk spillevink som inte fick så mkt tjejer / sex som ung, vilket han försöker ta igen sen. HD, däremot, väcker kalla kårar.
Citera
2020-03-13, 15:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, det är faen ingen hejd på alla lögnare runt oskyldige SD. Samma med grannen med hunden som upplevde sig bli "förhörd", och ansåg att SD betedde sig sjukt suspekt.
Bergis feminazis båda två.
Hundtanter är obligatoriska. Här är ett inlägg jag minns från 2018:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-03-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker på när SD var på dykarklubben medan HD fick vara ensam hemma. Var inte barnet nyfött? Och SD flörtade med annan kvinna.
Var fanns han då?

HD svåra depressionsperioder.

Jag tvivlar inte på att SD bidragit till att HD mått dåligt.

Alla som har haft kolikbarn vet att man behöver stöd och hjälp att få komma ut ller att få sova en stund från skriket. Vad gör han på dykarklubben då? Han borde vara hemma och ta en skrikpromenad med barnvagnen istället efter jobbet.

Och bara det att SD sagt att han ville hjälpa HD för att hon mådde dåligt genom att döda alla får mig att tro att han planterade denna tanke i HDs hjärna när hon mådde som värst.

Det var han som ggolgade på hur man kunde få kvävning att se ut som plötslig spädbarnsdöd väl?

Har själv inte läst om denna googling men den förefaller trovärdig efter allt jag läst som denne SD yttrat!
Jo säkert manipulerade han både HD och LW och fler ändå. De mår dåligt, börjar dessutom hata varandra, men kan inte slå sig fria från den onda cirkeln.
Rena mordgänget alltså -
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in