Citat:
Ursprungligen postat av
Vgvs
Hoppas hon inte är lika bitter som någon i den här tråden verkar vara.
Att läsa eller inte läsa
Publicerad 2018-07-15 00:38:42 i Allmänt,
Citat:
Tragedin i U och barnens värld har ingenting med mig att göra men ändå dras jag in i deras spindelväv, vare sig jag vill eller inte. Numera har jag fina vänner som läser på undergroundforum och meddelar mig om något kan vara av vikt för mig att läsa. Idag försökte jag själv att skumma genom allt som skrivits och bitvis rös jag i den tropiska sommarvärmen... det finns så oerhört många inlägg som faktiskt stämmer med sanningen och som majoriteten av skribenterna avfärdar som rent nonsen. Jag hoppas och ber att utredningsteamet vänder på varje sten och inte bara följer den breda stigen mot enkel lösning.
Det fanns en tid i slutet av mitt äktenskap med U då barnen mådde allt annat än bra. Jag har funderat mycket på vad som hände sen. Vem eller vilka såg till barnens bästa? Många är de tillfällen då jag talade med U om BBiC men jag förmodar att jag talade för för döva öron. Mina ord hade nog ingen mottagare eftersom det skulle kräva något av honom, något som var obehagligt och skavigt i hans skäl. Barnens uttryck tog så oerhört märkliga vägar. Ett barn drog igång en enorm kalabalik på skolan genom att posta hotbrev till sig själv, ett annat cyklade på motorvägen när denne inte fick sin vilja igenom och ett tredje gjorde sig liten för att slippa allt ansvar som växande innebär (och behandlades också som en baby av båda föräldrarna kontinuerligt). Däremellan var det knivar i skolan, hot om självmord, stölder och jag minns inte allt. Det var helt enkelt så mycket stökigare än familjens fasad ville påskina. Dessa barn, som jag älskar högt, hade en på många sätt snurrig tillvaro. En mamma som inte var närvarande och en pappa som kvävde dem i ett försök att vara den "perfekta föräldern". Det var så mycket knas att jag blir matt när jag tänker på det.
När nu tragedin har drabbat dem så måste jag uppbåda mycket kraft för att vända allt det där ryggen.
Det är svårt.
Det är oerhört svårt.
...och så använder jag en varm julinatt, flera år efteråt, till att tänka på U igen.
Fan!
Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 76
Vi har uppgifter om att du har en blogg, stämmer det? Vad har du skrivit i den?
Ja, fast den är stängd nu. Jag var ständigt aktiv där i ett halvår efter skilsmässan, först skrev
jag ledsna inlägg över hur många minuter det var sedan jag träffade Ulf, vilket gick över i
mer arga inlägg.
Jag lämnade ut 3 barn och hur de mådde. Jag skrev aldrig ut deras namn utan
jag skrev att ett barn fick mordhot på lappar inlagda i sitt skåp på skolan, vilket senare visade
sig att hon hade skrivit dessa till sig själv - detta blev till en stor sak på skolan. En annan sak
jag skrev var att ett annat av barnen cyklade på motorvägen efter att ha blivit arg över
Socialförvaltningens beslut om att han måste umgås med sin mamma.
Barnet gjorde detta för
att han ville att Ulf skulle komma och hämta honom. Incidenten om mordhoten handlade om
Ester och cyklande! på motorvägen handlade om Noa. Det med Ester bråkade Ulf och jag
över, jag tyckte att det var något man skulle prata med barnet om men det tyckte inte han. Jag
tror inte att det blev gjort och jag vet inte om Lena tog den diskussionen. Dessa inlägg skrev
jag efter att Lena hittades mördad.
-Om jag någon gång får kontakt med Ulf är dessa saker något jag vill be om ursäkt för.
Bloggen tog mest upp min sorg och hur jag mådde. Innehållet i min blogg kopplades sedan
på Flashback till att jag kunde vara den skyldiga till det som hände Lena. Jag vet inte hur
innehållet kom ut för man var tvungen att ha länken till bloggen för att kunna läsa i den, den
var inte sökbar via Google. Bloggen var inte krypterad då men den är det nu och numera
behöver man ett lösenord för att komma in i den. Det sista inlägget jag skrev på min blogg var efter det som hände Lena - det innehöll mer frågor om hur barnen mådde och en önskan
om att polisen ska lösa detta. Det var innan bloggen blev krypterad.
----------------
Philomenia är en av flera snävsynta som konsekvent har vilsefört tråden om hur illa det var med LW såtillvida hon inte påstår Mallan LJUGER i polisförhör.
Mallan pratar sanning och
Philomenia ljuger.
Tycker genuint illa om dom som skyddar vanvård av barn.