2020-03-13, 14:05
Bannlyst
Hej Alla.
Jag har nu beställt fler Aktbilagor som Tingsrätten vill ha betalt för.
Hör av mig så fort dom kommer, och lägger ut dom i tråden såklart.
Hoppas att leveransen går fort.
Läs nedan.

Hej Och Tack.

Jag accepterar den kostnaden 840:- + Frakt.
Jag önskar att ni snarast skickar Aktbilagor i vår konversation till:

Att : Jxxxx Lxxxxxx
Kxxxxxx Vxxxxxxxxon AB
Sxxxx Kxxxxxxxx 6
4x6 x2 Axxxm

Och jag som beställer Aktbilagorna i vår konversation är:
Jxxxx Lxxxxxx
123345678-1234
Mobilnummer. 070x-5x0x7x

Vänligen bekräfta min beställning och skicka Materialet omgående
Tusen Tack.
Med vänliga hälsningar.

// Jxxxx Lxxxxxx
__________________________________________________ _______________________________

Från: Strömvall Anders - TOR <anders.stromvall@dom.se>
Skickat: den 13 mars 2020 13:50
Till: Jxxxx Lxxxxxx <jxxxx@kxxxxxxxxnt.se>
Ämne: 2705-18

Hej!
Ett antal aktbilagor måste vi skriva ut som du har beställt det är en kostnad på 602 kr.
Sedan vill du ha ut material från ett usb och en cd-skiva. Det blir en kostnad på 240 kr.
Så kostnaden blir 840+frakt. Om du vill ha ut följandematerial.
282
284
285-298
301-304
310 USB
311-314
343
347
361 /ljudfiler
370-372
379-380
388-389
391

Med vänlig hälsning
Anders Strömvall
Expeditionsvakt, Administrativ avdelning, Örebro tingsrätt
019-166315 • 0701-040458 • anders.stromvall@dom.se • Örebro tingsrätts webbplats

Så behandlar vi personuppgifter
Citera
2020-03-13, 14:05
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Nu är det en av poliserna som mötte SD på kvällen som vittnar:

Hade han otur och glömde sitt eget namn måhända? Eller ljög han medvetet för poliserna?

Han kunde ge ett signalement trots mörkret. ett tidigare inlägg från mig. (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Aktbilaga 147 s 336 förhör med SD ang dessa *mystiska* tre män som SD *mötte

SD ger en beskrivning av dessa. Han vill inte kalla de svartskallar ändå gör han det.

MT: Ehh och jag vill inte att man, säger att alla svartskallar är onda, vill inte ens att man säger ordet svartskallar, ehh
FL: Det var, dom här killarna var av utländska härkomst till...
MT: Jaja ...
FL: Synes då?
MT: Dom ja dom var inte ljusa i hyn ...
FL: Mörkhyade?
MT: Och dom var inte svarta heller men ...
MT: Dom hade, utomeuropeiskt utseende
MT: Sydeuropeiskt kanske.
Citera
2020-03-13, 14:12
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hm, men hur vet vem som har gjort vad?
JG har rotat i vem som är vem, det har han medgivit.
Han har också i varenda förhör tagit upp flashback och oroat sig för hur det skrivs om honom och förstör hans liv. Han verkar helt fast i de tankarna.

Och HD har också sagt sig ha försökt att förstöra och få tråden nedlagd.

Men de otäcka hoten i tråden?
Hur det har gått till och vem som är ansvarig för det? Som jag uppfattar det i flera led. På vems initiativ?

Jag har inte tillnärmelsevis fått så otäcka hot som Panzern, men ganska säker har detta skett iflera led. Och även där har det pekats ut annan postare som är ansvarig.

Jag minns att JG skrev till SD ungefär om hur man kunde komma tillrätta med problemen om smutsskrivningarna på flashback; du vet kroka arm med skribenten, sedan pm och sen... Något åt det hållet.

Så visst.
Men jag känner också att SD är märkligt tyst på inspelningarna/konversationerna.
Jag är säker på att SD låter andra snacka på, medan SD försöker hålla snattran för att inte det ska framgå att han är drivande i vissa frågor.

Om du frågar mig, tror jag att han är chefskock.
Men jag har haft fel i å många av mina teorier som aldrig förr.

Haha.
Kan ju bara börja med att jag trodde att mordet inte kunde vara planerat.
Det var jag säker på....

Nu är jag inte säker på NÅGONTING.

Vad som helst kan hända.

Vad obehagligt det är att läsa det du beskriver. Jag blev indragen på ett hörn så att jag fick se deras metod in action. Allt är verkligen inte vad det verkar vara i och utanför denna tråd. Jag tror absolut på att flera är hotade och att dessa låg bakom, sedan kan det nog ha funnits iaf ett fall där de körde med ett fult knep och använde hoten för att fiska identiteter eller få andra avstängda. Tror iaf att det var det som jag råkade ut för... en falsk armkrok, sedan pm och sedan... Blev rejält bränd efter det.

Sådant summerat gör att man tänker att de som gör det har en del på sina samveten. Är man oskyldig, bara orolig eller rädd så lägger man inte ner energi på baksluga metoder, infiltration, dubbla alternativa konton, fiske och hot. Utifrån detta så tror jag att JG är en fulare fisk än den dumsnälle nallebjörn som tråden ett tag nyligen försökte intala oss att han är. Säger inte att han behöver vara direkt inblandad i själva mordet nu, men han vet nog en hel del och har han gjort sig skyldig till hot, fiske och röjande av identiteter i syfte att tysta vänner till LW så säger det mycket om honom.

Nej, jag heller är inte säker på något alls. Det här är som flera Morden i Midsumer på en gång. Bara för mycket. För tillfället tror jag att allt är så illa som det kan bli multiplicerat med 10. Spekulerar att SD och HD begått mordet tillsammans planerat sedan länge, men inte planerat i detalj bara att hon skulle bort då HD hade det som krav: HD anstiftan. SD utförande, dock några slag av HD. HD städande. JG fixade undan mordvapnet samt har fått fiska, luska och hota folk till tystnad i tråden. Möjligen MH i kulisserna i kontakt med HD. Motivet: SDs löften till två kvinnor om å ena sidan återförenande och förnyat äktenskap med HD och å andra sidan förlovning och äktenskap med LW, prestige i geocaching ihop med hat och svartsjuka från HDs sida. Därtill möjligen något baserat på ekonomi och geoturen som extra krut.

Ps. Rensa i din inkorg så får du ett pm av mig. Eller se till att skaffa mail. Ds.
Citera
2020-03-13, 14:17
Medlem
notknapparens avatar
NA: Vittne om skriken.

" Jag hann släcka lampan och låg i sängen någon minut bara. Sedan hörde jag hur det började låta utanför. Jag funderade en liten stund . Kan det vara ett rådjur? Men ett sådant skäller ju mer. Det här var mer utdraget, säger han"
//
"Skriket hördes klockan 23.30.
– Man hörde att det var en bit ifrån. Min sambo var drivande och sade att vi måste åka ut och titta.
"
//
"– Det var tyst innan vi kom ut. Men vi sade att vi måste leta ändå, säger han."
//
"– Medans hon ringde 112 började vi åka igen. När hon började prata med den personen på SOS var vi tillbaka."
//
"– Det var inte så att det ökade i början och sakta försvann. Det var skrik i samma styrka tills det inte hördes mer."
//
"Målsägarbiträdet ställer också en fråga om hur många skrik det var. Mellan 10 och 20, uppskattar vittnet."

Vittnet säger att skriken varade uppskattningsvis 5 minuter.

//
"Advokaten fortsätter att ställa frågor om varför de inte tidigare har berättat att de trodde skriken kom från andra sidan motorvägen."
//
"Vittnet menade att allt inte kom fram i det första polisförhöret."

https://www.na.se/artikel/just-nu-jag-ville-henne-allt-gott-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamordet-dar-45-arin gen-berattar-sjalv
Citera
2020-03-13, 14:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Kusinvitamin, se mitt tidigare svar till Amazongirl ovan. Det finns en hel del skrivet om MH i tråden om du söker.

MH verkade ha en osund fixering vid att ge LW skulden för allt som gått fel i MHs eget liv och hon verkade inte ha förmågan att förstå att UW skulle ha lämnat henne av fri vilja utan skyllde även detta på allt och alla utom sitt eget agerande. I blogg efter mordet samt eventuellt i en fejkad blogg i UWs namn hängde hon ut familjen W, och mest fult så hängde hon ut även barnen W. MH ska enligt egen utsago vara insatt i manipulation då hon varit medlem i en sekt tidigare och sedan gett ut en bok om manipulation. En mer städad version av hennes bitterhet finns i förhör i FUP.
Du ljuger igen. Bloggen var inte fejkad eller bakdaterad. Det spreds av er lögnare för att dölja hur illa det var med LW.
Allt och mycket mer därtill har bekräftats iom, FUP. Ber dig att läsa FUP så du inte blir avslöjad igen.

Ni kan inte undvika att läsa 1000 tals sidor som vittnar hur illa det stod till i LW hem och fortsätta försöka lura tråden som om inte FUP bevisat att allt och mycket mer vi vittnat om stämmer om LW.

Det var mycket värre än vi kunde tro.

UW blogg:
Citat:
VIVEREIAM

en medelålders pappas bekännelser
Min oro....
Posted on July 7, 2013 by ulfwes0629
Jag går sönder av oro för att barnen inte har det bra hos sin mor, grej på grej dyker upp som får mig andlös och förbannad.

Nu senast idag, återigen är barnen bortlämnade till andra för att deras mor “behöver göra saker för sig själv, för att må bra!”. Konsekvensen är återigen att de ringer till mig och behöver mitt stöd och råd.

Det här knäcker mig!

https://vivereiam.wordpress.com
UW anmälde LW till sociala för misskötsel av barnen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-13 kl. 14:20.
Citera
2020-03-13, 14:20
Medlem
Otto Flicks avatar
Då var dagen avslutad i Örebro tingsrätt.

Citat:
Domaren Björn Lindén har ändrat lite i planeringen för de kommande rättegångsdagarna. På fredag nästa vecka fortsätter förhandlingen

Det sista vittensmål var från en polis som förhörde HD och det handlade om vilken information hon delgett H*anna under förhöret.

Citat:
Polisen uppger att hon aldrig visste att Lena Wesström hittats död under förhöret.
– Jag är med henne i förhörsrummet tills det är klart och hon lämnar. Jag visste ingenting. Om jag hade vetat hade jag ändå inte sagt något till henne. Jag är förhörsledare i fallet och utreder ett grovt brott.
Citera
2020-03-13, 14:29
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vgvs
Hoppas hon inte är lika bitter som någon i den här tråden verkar vara.

Att läsa eller inte läsa
Publicerad 2018-07-15 00:38:42 i Allmänt,
Citat:
Tragedin i U och barnens värld har ingenting med mig att göra men ändå dras jag in i deras spindelväv, vare sig jag vill eller inte. Numera har jag fina vänner som läser på undergroundforum och meddelar mig om något kan vara av vikt för mig att läsa. Idag försökte jag själv att skumma genom allt som skrivits och bitvis rös jag i den tropiska sommarvärmen... det finns så oerhört många inlägg som faktiskt stämmer med sanningen och som majoriteten av skribenterna avfärdar som rent nonsen. Jag hoppas och ber att utredningsteamet vänder på varje sten och inte bara följer den breda stigen mot enkel lösning.

Det fanns en tid i slutet av mitt äktenskap med U då barnen mådde allt annat än bra. Jag har funderat mycket på vad som hände sen. Vem eller vilka såg till barnens bästa? Många är de tillfällen då jag talade med U om BBiC men jag förmodar att jag talade för för döva öron. Mina ord hade nog ingen mottagare eftersom det skulle kräva något av honom, något som var obehagligt och skavigt i hans skäl. Barnens uttryck tog så oerhört märkliga vägar. Ett barn drog igång en enorm kalabalik på skolan genom att posta hotbrev till sig själv, ett annat cyklade på motorvägen när denne inte fick sin vilja igenom och ett tredje gjorde sig liten för att slippa allt ansvar som växande innebär (och behandlades också som en baby av båda föräldrarna kontinuerligt). Däremellan var det knivar i skolan, hot om självmord, stölder och jag minns inte allt. Det var helt enkelt så mycket stökigare än familjens fasad ville påskina. Dessa barn, som jag älskar högt, hade en på många sätt snurrig tillvaro. En mamma som inte var närvarande och en pappa som kvävde dem i ett försök att vara den "perfekta föräldern". Det var så mycket knas att jag blir matt när jag tänker på det.

När nu tragedin har drabbat dem så måste jag uppbåda mycket kraft för att vända allt det där ryggen.
Det är svårt.
Det är oerhört svårt.

...och så använder jag en varm julinatt, flera år efteråt, till att tänka på U igen.

Fan!

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 76

Vi har uppgifter om att du har en blogg, stämmer det? Vad har du skrivit i den?
Ja, fast den är stängd nu. Jag var ständigt aktiv där i ett halvår efter skilsmässan, först skrev
jag ledsna inlägg över hur många minuter det var sedan jag träffade Ulf, vilket gick över i
mer arga inlägg.

Jag lämnade ut 3 barn och hur de mådde. Jag skrev aldrig ut deras namn utan
jag skrev att ett barn fick mordhot på lappar inlagda i sitt skåp på skolan, vilket senare visade
sig att hon hade skrivit dessa till sig själv - detta blev till en stor sak på skolan. En annan sak
jag skrev var att ett annat av barnen cyklade på motorvägen efter att ha blivit arg över
Socialförvaltningens beslut om att han måste umgås med sin mamma.

Barnet gjorde detta för
att han ville att Ulf skulle komma och hämta honom. Incidenten om mordhoten handlade om
Ester och cyklande! på motorvägen handlade om Noa. Det med Ester bråkade Ulf och jag
över, jag tyckte att det var något man skulle prata med barnet om men det tyckte inte han. Jag
tror inte att det blev gjort och jag vet inte om Lena tog den diskussionen. Dessa inlägg skrev
jag efter att Lena hittades mördad.

-Om jag någon gång får kontakt med Ulf är dessa saker något jag vill be om ursäkt för.
Bloggen tog mest upp min sorg och hur jag mådde. Innehållet i min blogg kopplades sedan
på Flashback till att jag kunde vara den skyldiga till det som hände Lena. Jag vet inte hur
innehållet kom ut för man var tvungen att ha länken till bloggen för att kunna läsa i den, den
var inte sökbar via Google. Bloggen var inte krypterad då men den är det nu och numera
behöver man ett lösenord för att komma in i den. Det sista inlägget jag skrev på min blogg var efter det som hände Lena - det innehöll mer frågor om hur barnen mådde och en önskan
om att polisen ska lösa detta. Det var innan bloggen blev krypterad.
----------------
Philomenia är en av flera snävsynta som konsekvent har vilsefört tråden om hur illa det var med LW såtillvida hon inte påstår Mallan LJUGER i polisförhör.

Mallan pratar sanning och Philomenia ljuger.

Tycker genuint illa om dom som skyddar vanvård av barn.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-13 kl. 14:40.
Citera
2020-03-13, 14:34
Medlem
Citat:
Tjejen som ringde till polisen om dödsskriken vittnar nu:

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det måste varit ngt fruktansvärt att höra detta skrik, eftersom hon kommer ihåg detta, det har säkert etsats sig fast i hennes minne.

Länk till live sändning? Hittade inte på Aftonbladet idag, fortsättning från i förrgår.
Citera
2020-03-13, 14:41
Medlem
notknapparens avatar
Om förhör med Hanna, precis då L*enas kropp hade hittats:
NA:

//"En ny polis ska vittna. Hon ska vittna angående vilken information hon lämnat till 45-åringens före detta fru i samband med förhör den 19 maj 2018. Åklagaren vill höra henne "till vederläggande av att polisen i förhör den 19 maj 2018 bekräftat för NN att det är Lena Wesström som anträffats död".

----------------------------------------------------

Polisen berättar att mitt under förhöret fick en av poliserna ett sms och lämnade rummet. Under tiden knackade det på dörren flera gånger, men de såg på polisen att de skulle gå därifrån. De sa inget, utan gick därifrån.

--------------------------------------------------
"Polisen uppger att hon aldrig visste att Lena Wesström hittats död under förhöret.
– Jag är med henne i förhörsrummet tills det är klart och hon lämnar. Jag visste ingenting. Om jag hade vetat hade jag ändå inte sagt något till henne. Jag är förhörsledare i fallet och utreder ett grovt brott.

https://www.na.se/artikel/just-nu-jag-ville-henne-allt-gott-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamordet-dar-45-arin gen-berattar-sjalv
------------------------------------------------------

Då stämmer det inte att HD kan ha fått info om att kroppen har hittats under polisförhöret som SD skrev i sms till någon av sina vänner.

Vem var det nu SD chattade med i frågan? Minns att vännen reagerade med frågan ungefär,; hur vet du att det är hon? Och då skrev SD att det var HD som fått veta det under polisförhör.
Citera
2020-03-13, 14:43
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Tjejen som ringde till polisen om dödsskriken vittnar nu:

Länk till live sändning? Hittade inte på Aftonbladet idag, fortsättning från i förrgår.

Det var från NA:s pluslåsta bevakning. Tror icke AB direktrapporterade idag.
Citera
2020-03-13, 14:47
Bannlyst
Tänk att Hanna verkligen vill döda sitt kolik-barn.
Hanna tyckte visst att det barnet var jobbigt och ville inte att det skulle finnas kvar.
Förstår att folk tycker synd om Hanna, för inte skall väl hon behöva agera som en mor till
ett skrikande och lidande barn. Nä, inte skall väl Hanna behöva det.
Det är ju för guds skull synd om Hanna.

Inte nog med det.
Det var så himla synd om Hanna så hon ville att Stefan skulle döda Hela familjen.
Usch vad jobbigt Hanna måste ha haft det.
Så i allt detta så är det faktiskt Mest synd om Hanna.

Stackars Kvinna.
Citera
2020-03-13, 14:48
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst har SD delvis sig själv att skylla. Naiv och godtrogen gick han ju på förhörsledarnas alla smarta trick och trasslade in sig i virriga svar på deras frågor om ev. blod och cykelturer. Dåligt minne och röriga förhör har vi sett, men jag kan inte se att man har kunnat belägga honom med lögn. Och särskilt inte i något som är av relevans för skuldfrågan.

Det åklagarna lägger fram vid rättegången nu verkar vara en Gish-galopp, ungefär som den vi ser här i tråden.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gish_gallop
Men hur skulle du själv svara, på förhörsledarnas frågor, om du var oskyldigt misstänkt till ett grovt brott? Tänker att jag själv skulle engagera mig i förhöret för att försöka få alla detaljer rätt. Kolla med kalendern och mobilen och verkligen försöka minnas. Förhören blir ju röriga för att SD snurrar till det och inte minns och "jag vet inte" etcetera. Han är inte samarbetsvillig vilket varje oskyldig person skulle vara.

Vad jag saknar i förhören är följdfrågor och en hårdare attityd hos FL. Tycker generellt att det, i alla förhör jag läser i olika brott, det finns en flathet hos utredarna. Och en bristande förmåga att ta upp motsägelsefulla påståenden för granskning i stunden. Men, men - kanske lätt att säga när man är en lekman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in