Citat:
Ursprungligen postat av
schubert
Men snälla, hur många gånger ska ni konspirationsstollar behöva få förklarat för er de enorma samhällsekonomiska och humanitära konsekvenserna av ett väldigt stort antal insjuknande på en gång.
Om man tar en tur på de olika börs sidorna ser man att en hel del stora företag gör stora inköp av aktier.. Många kinesiska bolag köper in sig i västbaserade bolag.. Nu är det ju rena rean att ta över västerländska företag på ett rent fientligt sätt..
Småsparare som säler i panik gör att mängder av aktier kan hamna i bolag som vi knappast vill att de skall hamna i.. Varesig för klimatets skull eller för rent politiska aspekters skull..
Att ex kina skulle bli en massiv ägare i IKEA eller i Monsanto..Läkemedelsföretag mf är nog ingen önskedröm.. Så vi får hoppas att de som äger aktier och fonder.. håller sig kalla och behåller sina innehav..Jag handlade lite igår på "aktie rean" och slängde in 8000:- som jag annars skulle lagt på trav och tips på några månader.. Skulle tro att de aktierna jag köpte är värda 12-15000 om ett halvår/år eller så.. Ingen massiv investering utan mer för "skojs skull" då jag ändå har ett konto på Avanza..
Fler borde engagera sig lite mer än att gömma sig hemma bakom persiennerna..