Citat:
Ursprungligen postat av
Amazongirl
Helt sjukt. Ja, hans reaktioner är så extremt konstiga. Kan han vara lite autistisk...? Lär sig olika beteeenden men förstår egentligen inte saker.
En annan sak jag har tänkt på är SPRÅKBRUKET både han och LW använt sig av i sina konversationer. De har ett ganska rikt ordförråd och ett till synes utvecklat språk men det låter så himla KONSTIGT och ONATURLIGT alla dessa ord och fraser de slängt sig med. Tycker själv jag har en hög språklig nivå men sådär ser absolut inte mina konversationer ut. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men det låter som två robotar som chattar. Ngn som håller med?
Ja, det går knappt att begripa vad de menar och skriver. Otroligt jobbigt att försöka läsa/förstå..
De verkar ha utvecklat ett helt eget språk dem emellan.
Backa, komma i fred, rt osv.
Jag läste en intressant artikel igår med en intervju med en av kvinnorna i Knutby; Emma Gembäck.
Där pratar hon om hur hon blev en del i ett mycket konstigt läge i livet, där hon accepterade mycket stora integritetsingrepp i hennes liv.
Hon beskriver det som att ha haft en högt rankad position föll i graderna till att behöva agera som tjänstehjon i Åsa Waldaus hem. Man bestämde över hennes liv så att hon knappt han träffa sitt eget barn, arbetade som städerska och passupp från tidig morgon till sena kvällen. En dag bestämdes det att hon sjunkit i graderna så mycket att de renade bort kläder och annat i hennes hem, och det lilla hon fick behålla lades i en liten låda som hon fick ha under sin säng, Hon fick inte heller ha samliv med sin man.
En mycket intressant artikel, då hon berättar om hur hon accepterade detta och den norm som fanns i Knutby.
Normerna för hur man umgås och vad man kan acceptera kan på det viset likna hur personer sluter upp runt SD.
Men jag kan också nu börja tänka på att SD får den position han får av både L*ena, HD och JG. Inte osannolikt har flera personer runt SD (järngänget) omedvetet medverkat till att SDs position blir osund. Inte så olik den dynamik som finns mellan Knutbypatorerna och dess medlemmar.
https://www.dn.se/insidan/emma-gemback-blev-utfryst-i-knutbysekten-jag-ville-forsvinna/
Och hur L*ena och SD har ett eget språk med egna lagar/normer som för en utomstående ser helt galet ut. Precis som dusäger ser det ju ut som två robotar pratar med varandra.
Normaliseringsprocessen pratar Emma Gembäck om även här.