2020-03-13, 12:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur skulle hon haft råd med det?

Hon hade ju redan fått 50 000 kr från
föräldrarna pga hon varit sjukskriven,
enligt modern.

SD skulle väl bjuda. Det var kanske därför Lena surnade till varje gång han spenderade pengar på HD? Blev mindre kvar till LW och deras kommande förlovning och gemensamma framtid.
Citera
2020-03-13, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men denna Daniel var knarkare och är numera död.

I kontakter med J*enny, nämns Lenas pojkvänner före äktenskapet med UW.
Där nämns bland annat två D*aniel; S*trand och K*illander. Är det någon av
dessa två som var knarkare och som numera är död?

Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Precis som Lena Wesström, finns det mer att säga om denna Daniel ?
hur gammal blev han, var kommer han ifrån ?
Citera
2020-03-13, 12:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Helt sjukt. Ja, hans reaktioner är så extremt konstiga. Kan han vara lite autistisk...? Lär sig olika beteeenden men förstår egentligen inte saker.

En annan sak jag har tänkt på är SPRÅKBRUKET både han och LW använt sig av i sina konversationer. De har ett ganska rikt ordförråd och ett till synes utvecklat språk men det låter så himla KONSTIGT och ONATURLIGT alla dessa ord och fraser de slängt sig med. Tycker själv jag har en hög språklig nivå men sådär ser absolut inte mina konversationer ut. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men det låter som två robotar som chattar. Ngn som håller med?

Ja, det går knappt att begripa vad de menar och skriver. Otroligt jobbigt att försöka läsa/förstå..

De verkar ha utvecklat ett helt eget språk dem emellan.
Backa, komma i fred, rt osv.

Jag läste en intressant artikel igår med en intervju med en av kvinnorna i Knutby; Emma Gembäck.

Där pratar hon om hur hon blev en del i ett mycket konstigt läge i livet, där hon accepterade mycket stora integritetsingrepp i hennes liv.

Hon beskriver det som att ha haft en högt rankad position föll i graderna till att behöva agera som tjänstehjon i Åsa Waldaus hem. Man bestämde över hennes liv så att hon knappt han träffa sitt eget barn, arbetade som städerska och passupp från tidig morgon till sena kvällen. En dag bestämdes det att hon sjunkit i graderna så mycket att de renade bort kläder och annat i hennes hem, och det lilla hon fick behålla lades i en liten låda som hon fick ha under sin säng, Hon fick inte heller ha samliv med sin man.

En mycket intressant artikel, då hon berättar om hur hon accepterade detta och den norm som fanns i Knutby.

Normerna för hur man umgås och vad man kan acceptera kan på det viset likna hur personer sluter upp runt SD.

Men jag kan också nu börja tänka på att SD får den position han får av både L*ena, HD och JG. Inte osannolikt har flera personer runt SD (järngänget) omedvetet medverkat till att SDs position blir osund. Inte så olik den dynamik som finns mellan Knutbypatorerna och dess medlemmar.

https://www.dn.se/insidan/emma-gemback-blev-utfryst-i-knutbysekten-jag-ville-forsvinna/

Och hur L*ena och SD har ett eget språk med egna lagar/normer som för en utomstående ser helt galet ut. Precis som dusäger ser det ju ut som två robotar pratar med varandra.

Normaliseringsprocessen pratar Emma Gembäck om även här.
Citera
2020-03-13, 12:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon skulle ha vigt extradottern när hon
skulle ha gift sig i september (?) 2018 enligt förhör med HWs fd pojkvän.

Så hon var nog fortfarande pastor.
Ojdå. Det visste jag inte.
Så då har hon gjort alla sexuella snedsteg som pastor?
Är det eukemenia församlingen som godkänner sån lösläppthet av sina pastorer ?
Trodde hon hade avkragats alt, tvingats avstå tilteln när den kom fram hon knullade mannen vigt med en annan?
Citera
2020-03-13, 12:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ojdå. Det visste jag inte.
Så då har hon gjort alla sexuella snedsteg som pastor?
Är det eukemenia församlingen som godkänner sån lösläppthet av sina pastorer ?
Trodde hon hade avkragats alt, tvingats avstå tilteln när den kom fram hon knullade mannen vigt med en annan?

Ja, det skulle man ju kunna tro.

Det borde ju vara ett grovt tjänstefel.
Citera
2020-03-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
W*lma svarade därför att hennes mobil var skriven på SD.
Själv var hon för ung för att teckna abonnemang.
Hon gav N*a SD:s nummer när han ringde.
Hade hon sovit hos SD och han var i närheten så hade hon inte behövt lämna något nummer.
Hon kunde bara ha lämnat över telefonen.
Så antagligen sov hon inte hos SD.

SD var på jobbet när N*a ringde och sökte honom, SD svarade
direkt på det mobilnummer som W*lma lämnat ut till N*a.
Citera
2020-03-13, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det går knappt att begripa vad de menar och skriver. Otroligt jobbigt att försöka läsa/förstå..

De verkar ha utvecklat ett helt eget språk dem emellan.
Backa, komma i fred, rt osv.

Jag läste en intressant artikel igår med en intervju med en av kvinnorna i Knutby; Emma Gembäck.

Där pratar hon om hur hon blev en del i ett mycket konstigt läge i livet, där hon accepterade mycket stora integritetsingrepp i hennes liv.

Hon beskriver det som att ha haft en högt rankad position föll i graderna till att behöva agera som tjänstehjon i Åsa Waldaus hem. Man bestämde över hennes liv så att hon knappt han träffa sitt eget barn, arbetade som städerska och passupp från tidig morgon till sena kvällen. En dag bestämdes det att hon sjunkit i graderna så mycket att de renade bort kläder och annat i hennes hem, och det lilla hon fick behålla lades i en liten låda som hon fick ha under sin säng, Hon fick inte heller ha samliv med sin man.

En mycket intressant artikel, då hon berättar om hur hon accepterade detta och den norm som fanns i Knutby.

Normerna för hur man umgås och vad man kan acceptera kan på det viset likna hur personer sluter upp runt SD.

Men jag kan också nu börja tänka på att SD får den position han får av både L*ena, HD och JG. Inte osannolikt har flera personer runt SD (järngänget) omedvetet medverkat till att SDs position blir osund. Inte så olik den dynamik som finns mellan Knutbypatorerna och dess medlemmar.

https://www.dn.se/insidan/emma-gemback-blev-utfryst-i-knutbysekten-jag-ville-forsvinna/

Och hur L*ena och SD har ett eget språk med egna lagar/normer som för en utomstående ser helt galet ut. Precis som dusäger ser det ju ut som två robotar pratar med varandra.

Normaliseringsprocessen pratar Emma Gembäck om även här.

Tack - intressant koppling! Ska läsa länken och försöka förstå mer.

Det förtjänar nästan en egen tråd; SDs och LWs språkbruk. Varken SD eller LW verkar ju använda sig av detta språk med andra människor. Speciellt inte LW som låter betydligt mer normal i andra chattar.

Som du säger "backa" (det ordet ensamt verkar direkt vara pulshöjande för SD som slår bakut och dirkt hävdar att han minsann inte backat
och "komma i fred" osv. Hade jag haft mer tid och ork så hade jag gärna gjort en noggrann analys av språkbruket. Är det en del av ett större sadomasochistiskt förhållande? Pratar de även i denna stil, eller är det enbart i det skrivna ordet?
Citera
2020-03-13, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Citat från texten:

”Chefen för tingsrätten i Örebro Björn Lindén ser i dagsläget inga problem med att anställa mannen som dömts för ofredande: ”Det är dags att lägga det bakom sig”.

Jo, men man inser ju det olämpliga i att han skulle ha hand om just den här typen av rättegångar. Logiskt faktiskt.
Citera
2020-03-13, 13:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Svar nej, det är dina hjärnspöken. SD har själv aktivt grävt sin egen grop. Lögner, sk minnesbrist osv är det och annat dom kommer fälla honom.
Om din logik kom till domstolsdömande skulle rättvisan raseras.
Visst har SD delvis sig själv att skylla. Naiv och godtrogen gick han ju på förhörsledarnas alla smarta trick och trasslade in sig i virriga svar på deras frågor om ev. blod och cykelturer. Dåligt minne och röriga förhör har vi sett, men jag kan inte se att man har kunnat belägga honom med lögn. Och särskilt inte i något som är av relevans för skuldfrågan.

Det åklagarna lägger fram vid rättegången nu verkar vara en Gish-galopp, ungefär som den vi ser här i tråden.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gish_gallop
Senast redigerad av Draifos 2020-03-13 kl. 13:31.
Citera
2020-03-13, 13:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Begriper inte alls. Hade han svarat vad han hade haft för T-shirt på sig på morddagen om han var hörd som vittne men eftersom han är hörd som misstänkt så minns han inte? Eller vill han bara inte svara de elaka poliserna eftersom de anser att han är misstänkt.

Ja, herregud vilken stjärna han är.

Nej, det går inte att följa hans tankegångar riktigt, och inte heller hans förklaringar. Han har gjort precis så tidigare i förhör.

När han inte minns viktiga detaljer enligt förhörsledaren, då jämför han de viktiga detaljerna med att han inte minns om han drack juice eller vad han åt för macka till frukost för några dagar sedan.

Han förvillar och flyttar fokus genom att lägga skuld på att han inte förhörs som vittne utan sm misstänkt. Det är så här han jobbar hela tiden. Man blir ju själv förvillad. Vad menar han?

Med sina nära/vänner, utredarna och åklagaren.
Han har ett utstuderat sätt att lura sin omgivning.
Det måste han ju ha jobbat på hela sitt liv.

Försök själv att vara så där hal, får du se att det inte är lät att undvika att svara på frågorna utan bara glida runt.
Citera
2020-03-13, 13:04
Medlem
Smhfs avatar
Aktbilaga 147 s 720.

Ff förhör med SD.

FL2: Förra december, 13 december- 18 ..

FL2: Så ringer Karo ... K*rin *ilsson dig .. via messenger.

FL2: Och det är av misstag och då kontaktar du henne tillbaka och hon svarar dig och säger att det är en fickringning ( min kommentar då måste K*rin *ilson ha SD på sin Facebook eller? ) och sen så blir det en .. en konversation er emellan.
FL2: Är det nånting du kommer ihåg?
MT: Näe.
FL2: Nej .. eh .. och du skriver såhär till henne då" hade varit trevligt att prata hoppas det är bra med dig i alla fall" .. eller i af. Och hon svarar" det är bara bra. hur är det med dig?" och du svarar " tja .. ska man säga .. huvudet upp fötterna ner och jäkligt rak i ryggen men det är nog också allt, ser ( ohörbart) mycket ljus överallt och tar fasta på det men den blöta filten är tung. Skriver inte så mycket här då samtalet inte är enbart mellan dig och mig men pratar eller ses gärna om du har lust någon dag, inte så att jag är desperat efter mänsklig kontakt för jag är långt ifrån ensam men jag tycker du är en skön tant"och så en smiley

Han verkar ragga på allt som börjar på bokstaven K.
Citera
2020-03-13, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Precis som Lena Wesström, finns det mer att säga om denna Daniel ?
hur gammal blev han, var kommer han ifrån ?

Finns i FUP i vittnesdelarna.
Har inte aktnr.
Det var någon random som hon inte verkade känna direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in