2020-03-13, 12:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
FEL.
Allt som Åkl anser relevant är med i FUP.
Skulle det finnas något intressant i slasken så skulle advokaterna kunna ta upp det.
Hör vi inget från dem kan vi anta att det inte finns något intressant där.
Med andra ord är de då överens med åklagaren om vad som är oväsentligt.
Citera
Medlem
Hur ska ni konspirationsteoretiker ha det, rådman är ett rövhål som obstruerar fup och han har dessutom mage att hålla sig till reglerna med elektronik i rättssalen. Men han är er förkämpe i könsmaktskriget?
Borde han då inte aktivt jobba för att könsmakts fup blir enkelt offentlig?
Eller hur tänker ni nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kl 11.06 skrev SD för första gången till HD på Messenger att "Noa ringde imorse". Inget mer. Troligen för att hon redan visste vad det handlade om. Jag är övertygad om att SD besökte HD direkt, eller timmarna, efter mordet. Hon visste. HD meddelar sin chef vid 7.30-tiden, när de stod vid medicinvagnen, att LW var försvunnen. Hur visste hon det? Hon hade inte pratat med SD på morgonen alls, hon hade inte pratat med någon av LWs barn. Logiskt sett skulle hon varit fullständigt ovetande. Men det var hon uppenbarligen inte.

Är du säker???

Läser i A.149 Sida 168:

FL: "Vi kan ju se i er Messenger chatt, mellan dig och Stefan. Att han skriver till dig, klockan 11.06 och berättar det här om att Lena är försvunnen. Att han startar en konversation mellan er.."

Vet dom det eller är det bara en konstig formulering?

Finns det skärmdump på det nånstans? Har svårt att hitta rätt..
Citera
2020-03-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men denna Daniel var knarkare och är numera död.
Precis som Lena Wesström, finns det mer att säga om denna Daniel ?
hur gammal blev han, var kommer han ifrån ?
Citera
2020-03-13, 12:40
Medlem
Honan6s avatar
Ett bra uppträdande i rättssalen som "oskyldigt" misstänkt för mord?
SD har uppträtt med återkommande hånflin, varit uppstudsig, känslo- och samvetslös med selektiva minnesförluster kontra detaljminne med utläggningar vid oviktiga saker.
Det ser ut som att den gränslösa SD fläckvis försöker återta kontrollen över sitt beteende, men han misslyckas återkommande med att hantera sin impulskontroll - särskilt vid press från åklagarna och MÄ-biträdet. Han kan inte kontrollera skratten och grodorna som hoppar ur hans mun och han förklarar det beror på utredningens grodor!!! Inte särskilt smart av SD att spela överlägsen i en rättegång där han har huvudrollen som misstänkt för mordet på L*ena.

Tiden i frihet gav SD falska förhoppningar?
SD ljuger tydligt i alla förhör och anpassar sin historia hela tiden. Han trodde sig kunna bli "friskriven" som Skäligen misstänkt i början av förra året och detta läckte han ut i sina samtal. Detta förklarar varför EGT kunde delge tråden sån fakta ungefär i samma tid.

SD:s sista förhör innan han hämtades i augusti -19 var i början av juli -18! Under drygt 13 månader fick han gå runt och flina övertygad om att gå fri? Klart han blev förvånad och frustrerad över att bli häktad då.

Nu ser jag fram emot rapporter om HD och JG:s medverkan i rättssalen.

Spoilern innehåller länkar till FUP, Stämningsansökan och Sammanfattning
Citera
2020-03-13, 12:42
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
//

Åklagaren:
"Du har inte i förhör berättat att du hjälpt henne med Norgeresan? Det är först nu under förhandlingen du nämner det?
– Nej. Jag har svarat så bra jag kan och utförligt som jag kan. Jag har frågat utredarna om de kanske skulle höra mig som vittne istället för som misstänkt.
Är det skillnad på vad du berättar om du skulle vara vittne eller misstänkt?
– Nej, men om ni frågar vad jag har för t-shirt på mig ett visst datum eller fråga något om Lena, så skulle svaren bli därefter, säger han
"

Begriper inte alls. Hade han svarat vad han hade haft för T-shirt på sig på morddagen om han var hörd som vittne men eftersom han är hörd som misstänkt så minns han inte? Eller vill han bara inte svara de elaka poliserna eftersom de anser att han är misstänkt.

Ja, herregud vilken stjärna han är.
Senast redigerad av Otto Flick 2020-03-13 kl. 12:45.
Citera
2020-03-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
FEL.
Allt som Åkl anser relevant är med i FUP.
Självklart. Åklagaren är förundersökningsledare, så det säger sig självt.
Citera
2020-03-13, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon skulle ha vigt extradottern när hon
skulle ha gift sig i september (?) 2018 enligt förhör med HWs fd pojkvän.

Så hon var nog fortfarande pastor.

Vigselrätten är personlig. Du får ansöka om den hos Länsstyrelsen som fattar beslutet. Har inget att göra med hennes tjänst som pastor.
Citera
2020-03-13, 12:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, Lena hade kanske börjat kräva att SD ska gifta sig med henne när skilsmässan med HD gått igenom. Det var min tanke direkt när jag fick reda på hindersprövningen på bordet, inbjudan till hjärtkladdkaka samma kväll och Kilimanjaroförlovningen.

Hur skulle hon haft råd med det?

Hon hade ju redan fått 50 000 kr från
föräldrarna pga att hon varit sjukskriven,
enligt modern.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-13 kl. 12:50.
Citera
2020-03-13, 12:46
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Är det vanligt att försvarsadvokaterna sitter sådär bredvid när de förhör MGM? Känner inte alls igen det och undrar vad tanken med det var. Att få det att framstå som ett trevligt samtal, snarare än ett förhör kanske?
Citera
2020-03-13, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Är du säker???

Läser i A.149 Sida 168:

FL: "Vi kan ju se i er Messenger chatt, mellan dig och Stefan. Att han skriver till dig, klockan 11.06 och berättar det här om att Lena är försvunnen. Att han startar en konversation mellan er.."

Vet dom det eller är det bara en konstig formulering?

Finns det skärmdump på det nånstans? Har svårt att hitta rätt..
Så kan det vara. Tack för den rättelsen! Hur som helst så visste tydligen HD om det redan vid 7.30-tiden eftersom hon berättade för sin chef. Det är något riktigt lurt med det. Enligt N*a berättade han inte för Wilma varför han ville ha tag på SD. Hur visste HD redan på morgonen att LW var saknad och försvunnen? Jo, jag tror att HD och SD hade kontakt redan på natten efter mordet - om hon nu inte visste det redan innan mordet skedde.
Citera
2020-03-13, 12:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vigselrätten är personlig. Du får ansöka om den hos Länsstyrelsen som fattar beslutet. Har inget att göra med hennes tjänst som pastor.

Enligt N*as meddelande till JG så var
hans mamma pastor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in