Citat:
Ursprungligen postat av
Mingla101
Facket för din talan i tvister med arbetsgivaren, tror det ingår i medlemsavtalet.
Känns bara väldigt lustigt, för i detta fall hade det (teoretiskt) varit bättre att inte vara medlem i facket så hade jag istället kunnat sparat mina pengar under alla år och anlitat en jurist för ändamålet.
Lite extra lustigt blir det när jag kontaktade facket centralt. De hade ingen kännedom/uppgifter alls om att jag under pågående sjukskrivning blivit bortförhandlad från min anställning. När jag redogjorde hur det hade gått tillväga (så som ovan) så blev det ett fruktansvärt liv och en representant ringde upp och var upprörd. Ärendet skickades vidare till regionchef där det nu ligger.
Något verkar ju uppenbart konstigt, och det är bra att facket reagerar så pass att de vill granska det en gång till. Men anledning till att jag även frågar här är att jag online har väldigt svårt att finna liknande exempel som tydligt visar OM själva förförandet är direkt felaktigt.
Representanten som ringde mig var väldigt tydlig med att ett fel kan ha begåtts och jag därmed kan vara berättigad skadestånd från facket.