2020-03-13, 06:34
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Ni som är kvar på börsen, kan ni andas fortfarande eller är det ångest dag ut och dag in? Ni som säger/sade köpläge, vart tog ni vägen?

Läs gärna detta:

Citat:
Looking at data going back to 1930, Bank of America found that if an investor missed the S&P 500′s 10 best days in each decade, total returns would be just 91%, significantly below the 14,962% return for investors who held steady through the downturns.

Källa: https://www.cnbc.com/2020/03/07/when-you-sell-during-a-panic-you-may-miss-the-markets-best-days.html

Kommer detta gälla i alla krascher alltid? Förmodligen inte. Kommer det gälla i denna? Vem vet. Mitt liv tar inte slut om jag förlorar några miljoner. Dagarna kommer gå och jag kommer förmodligen må ok men vara lite fattigare ändå. Jag brinner för spänningen och utmaningen i att göra/skapa något utöver det jag redan gör/redan har. Så för mig är detta inte ens en fråga. Så återigen, ingen ångest alls - snarast en taggande eufori. Detta är en unik möjlighet att göra riktigt mycket pengar. Eller förlora allt man satsat. Jag är på fullaste allvar ok med båda utfallen.

EDIT: Jag köpte för mycket pengar igår och har möjlighet att köpa en kort period till vid fortsatt nedgång. Sedan är jag fullinvesterad. Det går som det går!
Senast redigerad av Stig-Britt 2020-03-13 kl. 06:38.
Citera
2020-03-13, 06:35
Medlem
Då välkomnar vi stödpaketet!

Initialt var det tal om 500 miljarder dollar som injicerades igår samt ytterligare 1000 miljarder idag.

Nu är detta ändrat till 5000 miljarder dollar.

https://www.di.se/live/fed-tillfor-5000-miljarder-dollar-i-likviditet/

Indexen har dessutom fått köpsignaleroch kan påbörja en motreaktion givet att lägstanivåerna håller nu.
Citera
2020-03-13, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det finns bolag som tjänar pengar ändå men rycks med i fallet. Visst är det märkligt?
Ja väldigt märkligt att någon kan tro detta... men känner dig sedan förr och du brukar allt som oftast ha fel i det mesta du skriver.
Citera
2020-03-13, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Terminerna indikerar just nu fortsatta ras imorgon. Rädda sig den som kan som sagt!
Har vi inte fått lära oss här på fb att sitta still i båten 😂
Citera
2020-03-13, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Ni som är kvar på börsen, kan ni andas fortfarande eller är det ångest dag ut och dag in? Ni som säger/sade köpläge, vart tog ni vägen?
Min min psykoterapeut får väl högkonjunktur nu i vart fall 😊
Citera
2020-03-13, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Känner ingen ångest alls i princip. Månadsspar på börsen för framtiden och behöver inte pengarna ändå för att överleva. Det är ju definitivt köpläge nu.

Paniken som vi just nu ser i samhället är oproportionerligt stor i förhållande till vad Coronaviruset faktiskt kan göra, så när paniken försvinner kommer börsen stiga igen och folk kommer undra för sig själva "Varför fick vi en sån panik och vad ska jag göra med alla konserver?"
Du måste va miljardär du som vet när det är ”definitivt köpläge”, var du lika skicklig för en månad sedan och såg det självklara säljläget och sålde?
Citera
2020-03-13, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze

Initialt var det tal om 500 miljarder dollar som injicerades igår samt ytterligare 1000 miljarder idag.

Indexen har dessutom fått köpsignaleroch kan påbörja en motreaktion givet att lägstanivåerna håller nu.

Staterna har hittills svarat väldigt svagt på stödet. Den lilla positiva reaktionen på stödpaketet kommer att blåsa förbi väldigt snabbt.
Citera
2020-03-13, 07:40
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Hur i helvete kan vi inte ha en rekyl efter en nedgång på 11%? Stackars mina Bull Certs.

På CNBC talar man om en ny TAARP, Marshall plan eller något liknande för alla företag som riskerar konkursa. Skattebetalarna ska alltså stå för kalaset och siffrorna som nämns är många gånger större än bailouten under finanskrisen. Företagen har belånat sig upp över öronen för att köpa tillbaka sina aktier och pumpa upp aktiekursen. Nu när man får sämre intäkter kan man inte betala räntan på lånen och hela skiten riskerar kollapsa.
Citera
2020-03-13, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Hur i helvete kan vi inte ha en rekyl efter en nedgång på 11%? Stackars mina Bull Certs.

På CNBC talar man om en ny TAARP, Marshall plan eller något liknande för alla företag som riskerar konkursa. Skattebetalarna ska alltså stå för kalaset och siffrorna som nämns är många gånger större än bailouten under finanskrisen. Företagen har belånat sig upp över öronen för att köpa tillbaka sina aktier och pumpa upp aktiekursen. Nu när man får sämre intäkter kan man inte betala räntan på lånen och hela skiten riskerar kollapsa.

Rekylerns kommer i USA men eftersom Stockholm följer USA men har stängt 17:30-21 så missar vi ibland rekylerna.
Citera
2020-03-13, 07:54
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontyouworrychild
Jag är nyfiken på vad ni som köper faktiskt köper.
När det rasar så här mycket och så fort är det ju omöjligt att veta vilka bolag som finns kvar när dammet lägger sig.
Så jag förstår inte vad ni lägger pengarna på.
Jag månadsspar i fonder men även i stabila bolag som antagligen inte kommer gå i konken bara för en influensa.
Citera
2020-03-13, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Jag håller inte med, det kommer lägga sig på den nivån där börsen hör hemma, dessa nivåer har endast blivit till av ett ständingt tryckande av pengar och noll räntor, klart det blir så här då? Iaf för mig är det glasklart.

Vi ser en korrektion av börsen och marknaden under rådande omständigheter.

Då är marknaden dömt till att blåsas upp på nytt med nya finanspolitiska tricks som gör de rika rikare och vanligt folk fattigare. Att höja räntorna är inget alternativ med tanke på hur skulderna ser ut, så vad ska de göra?
Citera
2020-03-13, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze

Bara för sätta i perspektiv hur mkt pengar det är. Det är som om varje amerikansk medborgare skulle tillföra 15 000 dollar i snitt. Helt sjuka summor, och löser det ens problemet? De amerikanska terminerna är väl på lite plus i alla fall. Men blåser man inte bara upp bubblan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in