2020-03-13, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du har bara inte förstått att alla konflikter hanteras enligt krigskonstens principer om man vill nå framgång, exakt samma strategier och taktik, det bara är så, jag klandrar dig inte för din okunskap.

Bråk med frun, med chefen, med grannen, med Tegnell, med ett virus, vill du segra måste du ha en strategi och tillämpa lämplig taktik.

Förstår man det här förstår man också att man inte kan kasta runt med åtgärder helt planlöst, stänga här, stänga där, testa hit testa dit, screena, karantän, isolera, yadayadayada.

Begriper du inte att Folkhälsomyndigheten har en strategi?

Myndigheten är dessutom tydlig med vilken strategi man har, fördröja. (Utnötning, viruset tappar styrka och anfallskraft med nedanstående taktik och självdör.)

Taktiken just nu är att vi ändrar vårat beteende genom att upplysas om lämpliga åtgärder. Hygien, håll avstånd, res inte i onödan, besök inte folk i onödan, hosta och nys i armvecket etc.

Din strategi är att slå fienden, för det krävs enorma resurser som kommer att kosta ekonomi och i förlängningen liv. Din taktik är att fälla atombomber planlöst och hoppas att någon överlever, resultatet blir kaos och ond bråd död, garanterat.

Tyck vad du vill, men den som håller i rodret har bestämt strategi och du kan inte göra något åt det hur mycket du än sitter här och är oförskämd mot folk.

Visst har de en strategi. Att ljuga för människorna för att man utgår från att vuxna svenskar är som barn som inte kan hantera något alls. Ett sådant människoförakt att det är äckligt.
Citera
2020-03-13, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vaknar varje morgon och tänker, undras om det var en mardröm? Sneglar på datorn, vill inte fälla upp den, men jag måste ju få veta. Så är man tillbaka i mardrömmen.

Ja typ så, det lär göras en och annan film om detta i framtiden i alla fall...
Citera
2020-03-13, 03:16
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Texas?

Jag är övertygad om att Texas borna är fullt kapabla att ta vara på sig själva, likaså familjerna i Nevada o Alaska.

Det är städerna som är känsliga i det här läget.

New York city o New Jerseys angränsande är en källa till oro. Speciellt NY som till skillnad från L.A är en stad där public transport är helt dominerande.
Citera
2020-03-13, 03:17
Medlem
Merwinnas avatar
Jag fattar inte, varför inte några livsmedelsaffärer också kan flytta utomhus, till tält? Inte allt så klart, men delar av sin försäljning - och då blir det ju även kortare köer till kasssorna inne i butiken. Tror de butikerna skulle få jättemycket kommers nu.
Citera
2020-03-13, 03:18
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JukeMyPuke
Jag pratar sverige, inte en chans att fler än 1000 dör här. En person har dött hittills. En 80årig storrökare

Vad är orsaken till att det kommer bli så då? Vad är skillnaden mellan Sverige och Italien, varför skulle en mindre andel sjuka svenskar dö än sjuka italienare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag fattar inte, varför inte några livsmedelsaffärer också kan flytta utomhus, till tält? Inte allt så klart, men delar av sin försäljning - och då blir det ju även kortare köer till kasssorna inne i butiken. Tror de butikerna skulle få jättemycket kommers nu.

Kanske blir så på sikt, men det blir ju andra utmaningar med stöldrisker osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Visst är det så, det är inte effektivt men det var det Tegnell sa att det var, men egentligen handlade det bara om att det fanns för få testkit. Så då ljög han oss rakt upp i ansiktet.

Samma som nu när det sägs att bara folk på sjukhus, patienter och personal ska testas. Det är ju vettigt när det finns få tester, men varför ljuga om det? Det är rätt otrevligt att Tegnell ljuger för oss. Vad mer får vi inte veta liksom.
Det høres ikke bra ut.
Citat:
(21:39 i går) EXPRESSEN: SNART TOMT FOR CORONA-TESTER
Testkits og reagensrør til prøver for coronaviruset er i ferd med å gå tomt i Sverige, skriver Expressen. Laboriatoriet i Stockholm har nå forhørt seg med forskere om de har reagensrør å avse.
Dette er en av årsakene til at vi nå tester mindre, sier Anders Vahlne, professor emeritus ved Karolinska institutet, til Expressen.
https://direkte.vg.no/coronaviruset/videos/193855
Det ble ikke opplyst om den/de andre årsaken(e) til at de nå tester mindre.
Citera
Medlem
Paul Joseph Watson om corona och själva hanteringen lands vis.
https://www.youtube.com/watch?v=iqhJmsZC_a4
Citera
2020-03-13, 03:19
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Haha, wtf? Menar du allvar? Vad skulle fördelen med det vara? Inser du allt jobb med att ha varorna utomhus?
Citera
2020-03-13, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JukeMyPuke
Jag pratar sverige, inte en chans att fler än 1000 dör här. En person har dött hittills. En 80årig storrökare

Om många blir smittade kommer många dö din dumma jävel. Det är därför man ska vara ute i så liten utsträckning som möjligt för att minska spridningen. Om det sköts bra så kommer färre dö, om iqbefriade människor som dig inte använder hjärnan så kommer många dö.

Du fattar inte att 1000 per i Italien dött på 2 veckor och att det inte finns något vaccin och att det är smittsamt?

Som tillägg till detta muterar viruset och det kan vara så att den italienska strainen är mer dödlig.
Senast redigerad av Eatmyshorts 2020-03-13 kl. 03:24.
Citera
2020-03-13, 03:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
För oss som är lite ringrostiga så kan du kanske delge tipsen på svenska?

Jag får se om jag hinner i morgon. Men de två tipsen som jag tog till mig särskilt, var i alla fall:

1. sätt fast glasögonen med en snodd runt huvudet så dom sitter fast, för annars håller man hela tiden på och petar sig i ansiktet för att trycka tillbaka dom till sin plats när dom glider ner på näsan,

och

2. när man tvättar händerna. Efter att ha tvålat in hela händerna, så ska man göra en liten skål i handen, en hand i taget, där man häller den flytande tvålen, och så gnider man runt ordentligt i den skålen med andra handens fingertoppar. Det är jätteviktigt att just fingertopparna blir rena runtom, för det är dom man stoppar i ögat, i näsan, i mungipan o.s.v.. Inte själva handflatan, som många är så noga med när de tvättar. Jag har arbetat i vården, men det rådet har jag faktiskt aldrig hört förr - superbra ju!
Citera
2020-03-13, 03:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Visst har de en strategi. Att ljuga för människorna för att man utgår från att vuxna svenskar är som barn som inte kan hantera något alls. Ett sådant människoförakt att det är äckligt.

Då kan du ju berätta vad man tänker sig uppnå med en sådan strategi, vad är målet?

Pratar vi inte om att rädda liv och ekonomi?

Vad uppnår man med att ljuga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in