2020-03-13, 03:05
Medlem
MrSkargards avatar
Chelsea-spelaren Callum Hudson-Odoi har blivit smittad. Med tanke på att även Arsenals tränare har drabbats av viruset så lär nog Premier League ställas in tills vidare under morgondagen.
Citera
2020-03-13, 03:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Men det beror på att Italien ger vårdplatserna till de som är yngre. De äldre får ingen vård. De får dö av sig själva utan hjälp. Så kommer det att bli i Sverige också.

Man brukar ge morfin.
Ges det inte morfin är italienarna barbarer.

Bra hostmedicin innehåller dessutom morfin.
Citera
2020-03-13, 03:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Tyvärr något som en nu mer ökänd näringslivsrepresentant frågade och som politikerna fick folk att skita ner sig för och se till att det blev opinion så han blev petad från posten.

I ett sunt land hade politikerna fått gå.
Citera
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Rent filosofiskt måste man utgå ifrån individen.

Hur många svenskar i stort har än idag inte förstått att vi nu lever mitt i en historik händelse?

Det som sker är något nytt.
Något som kommer ge ett eko igenom århundraden?

Att de egna referenserna o erfarenheterna som Svin-influensan o Lehman Kraschen 2008, sätter de yttre gränserna för vad man kan föreställa sig.

Kan det vara så att svenskar i gemen även saknar det kollektiva medvetande o generationsöverskridande erfarenheter man har i andra länder där tidigare generationer faktiskt var med om hungerkravaller, WW1, Revolution, inbördeskrig, Spanska sjukan, depression, WW2, ockupation, ransonering, kallt krig etc. Att detta gör folk mindre mottagliga för att ta in o reagera på kriser.
En oförmåga att föreställa sig vad som kan komma att hända här näst. Att situationen kan bli djäkligt illa.

Vilket tex avspeglas i Anders Tegnells bisarra uttalande om att det inte var rättvist/jämställt att arbeta hemifrån.

Som jag har nämnt tidigare, vi lever i en spännande tid och det som händer nu kommer studeras i våra barns skolböcker i hundratals år och resultatet är något som jag har ingen aning om...
Citera
Medlem
Citat:
Glemmer eget smitteråd...
https://www.vgtv.no/video/193841/her-glipper-det-nesten-for-statsministeren
Citera
2020-03-13, 03:07
Medlem
Agnes wold ger ett potentiellt mycket farligt råd, ett av tecknen på corona är nästäppa, en överläkare hade nästäppa som visade sig vara corona.

Agnes wold säger att nästäppa alltid är förkylning i sitt senaste råd om myter. Nästäppa kan vara corona, det är ingen myt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Men smittspårningen är ju inte lika effektiv längre när smittan kan komma från vilket land som helst och även inom landet.

Så nu måste man lägga dom resurserna man hade på smittspårningen att skydda sjukvården istället så vi inte hamnar i samma läge som italienarna. Bedömer man att man inte har reagenter och personal till både och får man ju prioritera. Man vet ju vilka grupper i samhället som drabbas hårdast det äldre och sjuka så det är där man måste undvika utbrott just nu för att inte överbelasta vården.

Visst är det så, det är inte effektivt men det var det Tegnell sa att det var, men egentligen handlade det bara om att det fanns för få testkit. Så då ljög han oss rakt upp i ansiktet.

Samma som nu när det sägs att bara folk på sjukhus, patienter och personal ska testas. Det är ju vettigt när det finns få tester, men varför ljuga om det? Det är rätt otrevligt att Tegnell ljuger för oss. Vad mer får vi inte veta liksom.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Vilka är hemma i morgon?🤷‍♀️

Jag är hemma imorgon liksom alla dagar sedan den där dagen i Januari jag fick syn på denna tråd. Jag googlade fram dr Li Wenliang, och läste hans meddelande till sina kollegor om det nya viruset han hade hittat, och vad de gjorde med människor.
Jag bestämde mig på stört att inte gå ut mer än i nödfall efter det.
Så här i efterhand är jag nöjd med beslutet.
Citera
2020-03-13, 03:08
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
De viktiga staterna är östkusten städer. (Speciellt NY, Washington o Boston)
Chicago, samt på västkusten L.A, San Francisco, Seattle.

Florida som stat.

De övriga kommer klara sig ändå. De är liksom vana.

Texas?
Citera
2020-03-13, 03:08
Medlem
Citat:
Man brukar ge morfin.
Ges det inte morfin är italienarna barbarer.

Bra hostmedicin innehåller dessutom morfin.

Jo de får väl ligga i korridorerna och få morfin tills det är klart.
Citera
2020-03-13, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
För att ju fler barn som blir smittade, desto fler smittar de barnen.
Coronavirus smittar inte bara folk i en viss åldersgrupp. Alla smittar alla. Så ju färre människor som träffar varandra, desto mindre smitta pågår.

Vad det gör för skillnad nu efter att smittan härjat fritt i Sverige i över tre månader?
Ingen alls.
Det är fortfarande samhällsekonomiskt olönsamt att hindra epidemin med att stänga av allt ekonomiskt flöde för att rädda livet på 200-1000 personer.

Om vi slutar köra bil imorgon räddar vi livet på cirka 300 svenskar per år. Inte fan är det ekonomiskt lönsamt. Tyvärr så funkar samhällsekonomi. Detta är inte min åsikt. Utan fakta. Sverige stänger ej ner alla skolor i landet för att 1 person har dött och ytterligare 100 -1000 tippas dö.

Och ni som skriker på att FHM sarkastiskt prioriterar jämnställdhet. Det är ert eget fel som velat få till vänsterpolitik till varje pris. Grattis nu har ni den
Citera
2020-03-13, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
I ett sunt land hade politikerna fått gå.

Ja som sagt om detta för något gott med sig i slutändan så är det nog förmodligen det, men ärligt talat så hade jag hellre se sittande regering vara kvar och läget var som för 4-5 månader sedan i övrigt.
För medans jag inte har panik, så känns det just nu som att se tåget gå mot en bergvägg i slowmotion.

Jag hoppas så innerligt att jag har fel och skulle bli enormt glad om det var så. Men jag tror detta är något som kommer vända upp och ner på min och andras tillvaro på ett sätt som man bara kunde tro i sina värsta mardrömmar tidigare men återigen jag önskar av hela mig att jag övertolkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in