2020-03-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Nu har man officiellt gått ut med att det är påväg att ta slut på testkit, och att detta är anledningen till att man dragit ner på testningarna.

//Skalman

Detta har Svensson fattat för länge sedan. Det innebär att Svensson vet att myndigheterna ljuger. Det skapar inte förtroende för något de säger framgent. De måste ju vara idioter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Såg också nyheten om CSN... Man ger nästan upp när man läser sånt.

Vad hände med CSN?
Citera
Medlem
xmzs avatar
Skärmbild över antalet flygplan i luften just nu över Europa. Nog kan det gå fort allt med spridningen.
https://ibb.co/QJFC7zr
Citera
Medlem
Jag uppmanar alla föräldrar att hålls sina barn hemma och jag uppmanar alla lärare att sjukskriva sig.

Om inte staten vill skydda barnen så måste föräldrarna och lärarna göra det.

Varje skola som är öppen, stöttar ju Tegnell åsikter.
Citera
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Om man tänker efter lite.

Senast jag kollade var ca 97 procent av samtliga föregående fall av covid-19 friskförklarade
Var nånstans hittar du den uppgiften?
Kolla på worldometers.info Frånsett Kina så är det inte många friskförklarade
Citera
2020-03-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Vilket virus är värst av SARS, Ebola, Fågelinfluensan, svininfluensan och Corona.

Går det att rangordna dom efter hur dödliga de är?

Ja

Fågelinfluensa, Ebola, SARS, svininfluensa och sist Corona om jag inte minns helt fel (orkar inte slå upp det nu).

Men dödlighet är en en dimensionell siffra att haka upp sig på. Ett virus med 0.5% dödlighet kan vara farligare än ett med 80% dödlighet om det sprider sig tillräckligt mycket- dels i absolut tal men också för det kan mutera till något värre.

Virus med högdödlighet tenderar inte att sprida sig väl eftersom värden dör oftast tidigt. Corona är lömsk för den har lång inkubationstid och sprider sig snabbt.

Det här kan förklara det lite mer ingående.

https://www.youtube.com/watch?v=Kas0tIxDvrg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Men vänta nu, hur fan argumenterar dom?

De kan inte stänga skolorna för personer med viktiga yrkesroller i sjukvården måste vara hemma och vakta barnen?

Så när vårdpersonalens barn är i skolan (som ska hållas öppna) och blir sjuka så tar vem hand om dem??
Bristen på fantasi för barnpassning verkar monumental. Behöver en frisk tolvåring konstant tillsyn av sin egen mamma i 8 timmar? Hur gör de under ett vanligt skollov, då föräldrar till skolbarn inte har 14 veckors semester? Samt arbetar vårdpersonal med barn i skolåldern endast må-fr 8-16 i normala fall? Är det bara barnlösa bögar och 65+ i tjänst i vården under kvällar, helger och sommarlov?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Damn! IVA sköterskor, helt efterblivna!
Och så går de hem och smittar sina barn och skickar dem till den öppna skolan så att de smittar fler barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Förra veckan kom 2 killar in till vår klinik och skulle hjälpa oss med lite grejer och nu har de tyvärr Corona, riktigt surt för hela gänget :/

Vad är det för klinik?
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Coronafall har konstaterats i spanska kungahuset.

Drottning Letizia Ortiz Rocasolano bär på viruset, skriver Daily Mail. Hon ska enligt tidningen ha hälsat på coronasmittade jämställdhetsministern Irene Montero genom att ha skakat och kindpussat henne vid ett evenemang på fredagen.
Citera
2020-03-12, 22:15
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag uppmanar alla föräldrar att hålls sina barn hemma och jag uppmanar alla lärare att sjukskriva sig.

Nu börjar det likna nåt. Uppmuntra till lagbrott. Härligt.
Citera
2020-03-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08

Jag gör det samma. Tog mina ur skolan den 10e.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in