Citat:
Ursprungligen postat av
vasniqueztamere
Yes. Ja det är lite pest eller kolera men jag menar ändå att det är värre om hela samhället stänger ner och ekonomin kraschar. Därför tycker jag att Tegnell är vettigare än Flashback.
Paniken i sig är mycket allvarligare än själva viruset som för de flesta är väldigt lindrigt att ha.
Jo, det är är pest eller kolera och facit får vi ju aldrig. Ingen kommer någonsin få veta om hur många som hade dött utan dessa karantäner, och inte heller hur ekonomin påverkats då. Ingen vet heller hur många liv vaccineringen mot svininfluensan räddade, om ekonomin hade påverkats nämnvärt om den fått löpa fritt, heller inte hur många av narkolepsifallen som hade uppstått även utan vaccin.
Hatet mot Tegnell handlar till 99% om politik. Jag tycker också att vissa uttalanden från honom är lite märkliga, som att kulmen skulle nås förra veckan, när inget tydde på det. Men det är ett tydligt faktum att någon som på allvar är orolig för sin egen eller anhörigas hälsa, eller för den delen en ekonomisk krasch, skulle aldrig lägga så mycket energi på att spy ut hat över en statsepidemiolog på flashback.
Hade Tegnell agerat identiskt som han gjort, men istället varit utsedd av en SD-regering, så hade denna tråd närmast betraktat honom som en gud.