Citat:
Det är ju ett faktum att paniken ger större konsekvenser än själva viruset. Alla åtgärder som görs, görs för att lugna folk. Jag tycker det är helt otroligt att man låter hela världsekonomin krascha bara för att man ska låta folks rädsla styra. Det enda man behöver göra är att sätta riskgruppen i karantän och låta viruset blåsa över. Ju fler friska som blir smittade och immuna desto mer försvagat kommer viruset att bli. Som vi jobbar nu så kommer viruset bara vandra runt och mutera.
Fuck sake, hur obildad får man bli?
Riskgrupperna som kan fara illa i Sverige består av minst 1.5-2 miljoner människor. Och du snackar om rädsla. Läs på för fan
Citat:
Ja det är sant. Om 5-10% av alla människor med KOL och astma i landet hade behövt vård, herregud då hade vi haft en kris om något.
Citat:
Nej nu har jag suttit och läst här hela dan. Hjärnan kokar och ögonen är rödsprängda. Orkar inte med mer av det här corona-helvetet. Nu smyger jag ner till Konsum och köper chips och cola (inte så mycket folk där vid den här tiden) och lägger mig i soffan och kollar på The Hobbit.
OCH TILL DIG DITT SATANS CORONA-VIRUS VILL JAG BARA SÄGA: FUCK YOU!
OCH TILL DIG DITT SATANS CORONA-VIRUS VILL JAG BARA SÄGA: FUCK YOU!
Härligt, håller med. Men Hobbit? Du kan väl ändå se en vuxenfilm.