2020-03-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Det är ju ett faktum att paniken ger större konsekvenser än själva viruset. Alla åtgärder som görs, görs för att lugna folk. Jag tycker det är helt otroligt att man låter hela världsekonomin krascha bara för att man ska låta folks rädsla styra. Det enda man behöver göra är att sätta riskgruppen i karantän och låta viruset blåsa över. Ju fler friska som blir smittade och immuna desto mer försvagat kommer viruset att bli. Som vi jobbar nu så kommer viruset bara vandra runt och mutera.

Fuck sake, hur obildad får man bli?
Riskgrupperna som kan fara illa i Sverige består av minst 1.5-2 miljoner människor. Och du snackar om rädsla. Läs på för fan

Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Är astmatikern i god form, sköter sin medicinering lär det inte vara några större problem. KOL? Tja, det beror säkert ”hur långt ner ljuset brunnit”. Personer som behöver syrgas bör vara försiktiga.

Ja det är sant. Om 5-10% av alla människor med KOL och astma i landet hade behövt vård, herregud då hade vi haft en kris om något.

Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Nej nu har jag suttit och läst här hela dan. Hjärnan kokar och ögonen är rödsprängda. Orkar inte med mer av det här corona-helvetet. Nu smyger jag ner till Konsum och köper chips och cola (inte så mycket folk där vid den här tiden) och lägger mig i soffan och kollar på The Hobbit.
OCH TILL DIG DITT SATANS CORONA-VIRUS VILL JAG BARA SÄGA: FUCK YOU!

Härligt, håller med. Men Hobbit? Du kan väl ändå se en vuxenfilm.
Citera
2020-03-12, 21:11
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Bra spanat, och detta var 1 månad sedan.

Nu har vi facit och han får fortsatt rum att agera.

Ja hur får han ha kvar sitt jobb?

Jag spekulerar:

Hur får Eliasson ha kvar sitt jobb när allt han tar i blir skit?
De som anställt Eliasson vet troligen att han är en nolla precis som Tegnell.
De är satta där för att se till att allting blir till skit.

Hahahahah!

Ungefär såhär resonerar de få mongolider i tråden också som likt papegojor upprepar "ingen fara, inte mer farligt än en förkylning"

Lol
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Jag har inget positivt att säga om honom. Men det han faktiskt säger är att de VÄLJER att inte försöka begränsa smittospridningen.

De säger inte att det är för sent. De säger att de väljer att inte göra det. De vill inte ens göra det för att jämna ut antalet vårdbehövande och på så vis minska dödligheten.

Som sagt, de tänker låta befolkningen avlida i rännstenen utan att ha blivit testade för Coronaviruset och vill således få en statistik med låg dödlighet.

Det finns inte resurser. Vad tycker du de ska göra?
Citera
Medlem
Kan det vara så att regeringen låter detta fortgå då man vet att man rensar lite bland de äldre och då sparar in en jävla massa på pensioner? Lär ju fylla på ladorna lite så man kanske kan återställa allt efter senaste åren där pengarna fullkomligen sprungit ut ur ladorna?
Citera
2020-03-12, 21:12
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Kan vi släppa det här snacket om att panik gör mer än viruset? Effektiv krishantering och social sammanhållning (vi kommer bryta ben och slå ut tänderna på alla som går runt och hostar) är jättebra.Ekonomin kommer ikapp sen när detta lugnat sig. Det finns all anledning att få panik.Om två veckor får dom gräva ner liken utanför vårdcentraler med schaktmaskiner om ingen flippar ut NU

Varför ska vi göra det? Antar att du förespråkar karantän av alla? Folk kommer ändå vilja knulla runt och festa och träffa sina vänner... Hjälps inte. Man kan möjligtvis bromsa in hastigheten. Men kan du berätta hur vi kommer behöva "gräva ner lik med shaktmaskiner" när vi bara har haft två allvarliga fall i Sverige (gamlingar som troligtvis tyvärr skulle ha dött av den årliga influensan)?
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Uppmanar alla lärare och förskolelärare att sjukanmäla sig från jobbet. Det är inte rimligt att ha dessa institutioner öppna nu. Frankrike meddelar precis att de stänger ner alla skolor och förskolor

Konstigt att ingen journalist ställer en fråga till utbildningsministern hur hon ser på skolor som smittspridningshärdar. D.v.s att det kanske ser bättre ut att hålla skolorna öppna just nu, men att ännu färre föräldrar, i förlängningen, kommer att kunna jobba i vården p.g.a de blivit smittade av sina barn. Det scenariot ger troligen en mer explosionsartad spridning.

Sedan finns en misstro från regeringens sida att människor är kompetenta att ordna sina liv på bästa sätt, men barnen kan vara växelvis hos mamma, pappa, moster o.s.v. Nöden är uppfinningarnas moder.

Inte konstigt att börsen i Stockholm sjönk mer än i många andra länder idag, med en så usel regering.
Senast redigerad av Passepartout 2020-03-12 kl. 21:16.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vi borde vara förberreda.

Vad är du tycker inte är förberett?

Ex.vis sådant som nämndes i det jag citerade. Förberedda instruktioner gällande mötesförbud, isolering av delar av landet, av städer, beredskapslager med olika förnödenheter som sjukvårdsutrustning m.m. Fast sådant har förrädarna slutat med.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
https://www.svt.se/nyheter/darfor-stanger-inte-folkhalsomyndigheten-skolor

Idioten fortsätter

Han är så jävla dum att han inte fattar att vi kommer att tvingas stänga
skolorna oavsett. Nu blir det med fler sjuka som verkligen kommer att krascha ekonomin.
Han har ej ens förskolelogik uppe i knoppen. Total avsaknad.
Citera
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jävlar i havet vad det rensas på hyllorna i affärerna i staden jag bor i.
Märkte ingen skillnad när jag var och handlade i dag. I min hemstad verkar folk ta det här med corona rätt lugnt, trots att grannkommunen blivit drabbad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
"Vi var naiva"

Men svenska folket bryr sig inte, "vem som helst kan ju göra fel"

Och identifierar man inte när det är satt i system så blir det som det blir.
Nåja denna gånger är det förvisso första gången något liknande inträffar i alla våra liv men det är också nu det troligtvis kommer synas just hur mycket smoke and mirrors svenska samhället är.

Det precis det. Runt omkring Europa har just den svenska mentaliteten att vara varma med öppna armar, det gör oss också utsatta, kolla rånarna på etniska svenska ungdomar.

Synd att vi verkligen har inte förstått att staten är inte med oss men ja detärdet.
Citera
Medlem
magpests avatar
Är det först när Löfven blivit blå i ansiktet som Sverige kommer att vakna upp ur sin koma? Varför inte stänga förskola och skola? Hur kan man vara så jävla efterbliven. Risken att läkarbarnen drar hem smittan till sina föräldrar är ju större när skolan är öppen Snart har vi ingen sjukvård; all vårdpersonal har tyvärr insjuknat i COVID-19
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Ja, med all rätt.
Kan du ringa till en läkare och fråga om du kan bli testad är du frisk nog att handskas med det på egen hand.
Belasta sjukvården i detta läge, såväl i Sverige som Norge, ska man göra om man är allvarligt sjuk. Ring en ambulans om det blir skit.

Du misförstår, ingen fara med mig, men jag blev INTE TESTAD för Covid-19... Fattar du? Dom har gett upp att försöka registrera sjukdommen. Fri spridning nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in