Citat:
Ursprungligen postat av
M.J.A
Ja det är det mest allvarliga här. Att denna plan, beredning eller lagtext inte funnits förut.
Mycket märkligt.
Jag tycker i övrigt detta att skolorna får bestämma känns ganska tafatt. Inte så mycket ledning i det. Vilken rektor vill ha det här på sitt ansvar?
Jag säger inte att man ska stänga skolorna. Frågar man här säger alla att man bör stängt hela landet för 6 månader sedan, men så enkelt är det inte.
Men tafattheten från regeringen är märklig. Antingen stänger man eller så stänger man inte.
Lägg inte över ansvaret på enskilda rektorer!
Inte då, jag skulle inte rekommenderat stängda skolor förrän förra helgen. Dessförinnan hade jag sett det som självklart att alla som rest i Europa, USA och Asien skulle sitta i självkarantän i 14 dagar oavsett symptom, samt stark avrådan från resor till flera ställen. Då ahde vi kasnke inte behövt diskutera stängning nu ens.
Exakt, det är samma idioti som skapar oro och besvär, som de förmedlat sen dag ett. Makalöst hur de inte kan se detta. Sanslös tafatthet. Jag får lite en känsla av att FHM och regeringen inte riktigt är helt överens bakom kulisserna också. Ännu värre på sätt och vis. Om det nu inte bara är en "uppmjukning" inför imorgon när det faktiskt stängs fr o m måndag. Det jag hoppas på. För att huvudargumentet skulle vara "att föräldrar inom vården och andra viktiga områden då måste vara hemma" kan bara inte vara sant. Det får det inte vara, för då är vi körda, om de inte kan se möjliga lösningar på sådant.