2020-03-12, 20:32
Medlem
Vet inte om jag skall skratta eller gråta när mitt hemland Bosnien verkar ta denna krisen seriösare än landet jag betalar så jävla mycket skatt i..........
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Var är journalisterna som ska granska makten? Hallå någon hemma?

De som läser Svensk MSM är antingen för dumma för att förstå eller för vänsterblivna för att inte klassa det som fake news.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
sverige e så pinsamt det kan bli. Man diskuterar och drar ut på tiden om studenter ska studera på helgerna och man ska dra ut på terminerna..??? førkorta loven? hahaha asså!!!!!

Sätt en 14 dagars karantän som era andra skandinaviska länder gjort och diskutera saken under tiden.!!!! Helt otroligt... Vad håller sverige på med? Varfør tveka? Varför e det viktigare att prata om att kanske gå i skolan på helgerna och førkorta loven istället før att sättas i karantän direkt? Sorgligt.....
Och sen avsäger man sig hela ansvaret och lämpar över alla beslut på någon annan.
Vadfan ska dom sitta kvar och leda landet för då?
Säg upp er självmant när ni ändå inte utför något arbet4e eller tillför någonting förutom att fördröja.
Citera
Medlem
90% av folket i den här tråden tycks behöva psykvård på riktigt. Vilka clowner. Piska upp panik i folk, vad är meningen med det liksom?? När vi har 50 000 sjuka och massdöd, DÅ kan föraktet vara befogat. Kommer det bli så? Kanske. kanske inte. Spill inte krutet nu utan när det är befogat. Det dödas mer folk av muslimer varje år än detta virus än så länge. Ge samma förakt åt dem tills dess denna sjuka haft ihjäl fler.
Citera
2020-03-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigturk
Om man andas in genom näsan är luften c, a 30 grader eller mer beroende på luftemperaturen utomhus.

Vid vilken temperatur '' dör'' corona virus?

Hur tänkte du nu? Din kropp håller 37 oavsett och viruset tål utan problem feber.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona88
Nu ska jag ta ett exempel

Om mitt barn blir allvarlig sjuk eller dör av coronasmittan för Att inte våra myndigheter stänger ner skolor/dagis då hade jag personligen sprängt regeringen. Jag tror att man måste begå grova saker mot dessa nissar i kostymer för att de ska förstå allvaret. Allt de tänker på är Sveriges ekonomi och hur de ska rädda sin inkomst.

Jag är helt med dig! Om något händer mitt barn pga av deras jävla inkompetens så ska jag göra allt för att komma åt flertalet av dem
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Har aldrig varit i Hällefors, gud bevare... stackars pensionärer.

Ja, ett myteri har nog aldrig varit mer underbyggt och förtjänt!

Det är ju inte bara det att de är pensionärer de har levt i ett land som fungerat och är väldigt godtrogna.
Det kan bli ett jävla helvete detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orient.explorer
Att läkare skaffar familj med andra läkare är väldigt vanligt. Kan inte dra fram statistik men nästan alla färdiga läkare jag känner som varit eller är gifta har det handlat om läkare + läkare.

De alla lär ju dock ha grannar, ungarnas kompisars föräldrar eller bara nån villig ungdom som kan ta hand om deras ungar. Kan inte vara allt för många, definitivt inte tillräckligt för att göra så alla i sverige ska skjutsa sina barn till skolan och riskera att sprida allt ytterligare...
Citera
Medlem
Nu har siffrorna ändrats även i Aftonhoran. 683 fall och det är då en mycket stor ökning på en dag. Mörkertalet i utanförskapsområdena är säkert stort också för dom tror det rör sig om "förkylning", ja många av dom.
Nu tror jag att kollektivtrafiken blir den stora smittspridaren. En enda person kan smitta många personer så är det med virus som är luftburet.
Citera
Medlem
Förstod jag henne rätt att "det som gäller" för skolornas värld ska klubbas o redovisas i morgon?
Citera
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
90% av folket i den här tråden tycks behöva psykvård på riktigt. Vilka clowner. Piska upp panik i folk, vad är meningen med det liksom?? När vi har 50 000 sjuka och massdöd, DÅ kan föraktet vara befogat. Kommer det bli så? Kanske. kanske inte. Spill inte krutet nu utan när det är befogat. Det dödas mer folk av muslimer varje år än detta virus än så länge. Ge samma förakt åt dem tills dess denna sjuka haft ihjäl fler.
Varför vänta med att agera tills folk är döda? Tar du på dig bilbälte EFTER krocken!??
Citera
2020-03-12, 20:34
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Ja det är det mest allvarliga här. Att denna plan, beredning eller lagtext inte funnits förut.
Mycket märkligt.

Jag tycker i övrigt detta att skolorna får bestämma känns ganska tafatt. Inte så mycket ledning i det. Vilken rektor vill ha det här på sitt ansvar?
Jag säger inte att man ska stänga skolorna. Frågar man här säger alla att man bör stängt hela landet för 6 månader sedan, men så enkelt är det inte.
Men tafattheten från regeringen är märklig. Antingen stänger man eller så stänger man inte.
Lägg inte över ansvaret på enskilda rektorer!

Inte då, jag skulle inte rekommenderat stängda skolor förrän förra helgen. Dessförinnan hade jag sett det som självklart att alla som rest i Europa, USA och Asien skulle sitta i självkarantän i 14 dagar oavsett symptom, samt stark avrådan från resor till flera ställen. Då ahde vi kasnke inte behövt diskutera stängning nu ens.
Exakt, det är samma idioti som skapar oro och besvär, som de förmedlat sen dag ett. Makalöst hur de inte kan se detta. Sanslös tafatthet. Jag får lite en känsla av att FHM och regeringen inte riktigt är helt överens bakom kulisserna också. Ännu värre på sätt och vis. Om det nu inte bara är en "uppmjukning" inför imorgon när det faktiskt stängs fr o m måndag. Det jag hoppas på. För att huvudargumentet skulle vara "att föräldrar inom vården och andra viktiga områden då måste vara hemma" kan bara inte vara sant. Det får det inte vara, för då är vi körda, om de inte kan se möjliga lösningar på sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in