2020-03-12, 20:31
Medlem
Mrwomanizers avatar
Det är så äckligt så jag inte vet.
Staten står för kostnaden på sjukhusen, kommunerna för skolorna.
Varför stänger man inte skolor? För att staten inte behöver stå för fakturan när lärare går in i väggen eller blir sjuka för att kollegorna eller barnen smittar... Sverige kommer pekas på och skrattas åt om 100 år.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
ursäkta?

De ska sluta testa så vi kommer inte längre veta hur många som är smittade.
Citera
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesyM
Det är väl redan officiellt att det börjar tryta med testkit.

Hur jävla svårt kan det vara att massproducera testkit på licens i Sverige? Det saknas ju inte direkt framstående läkemedelsbolag i riket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Jag skulle vilja se verklig statistik på det.

Att läkare skaffar familj med andra läkare är väldigt vanligt. Kan inte dra fram statistik men nästan alla färdiga läkare jag känner som varit eller är gifta har det handlat om läkare + läkare.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
DE HAR ÄVEN BESLUTAT ATT INTE GE NÅGON MER INFORMATION OM ANTALET SMITTADE I SVERIGE!!!

helt stört!!

Fast vi har ess i rockärmen ! Vi har Norge att kolla på så vet vi ungefär!!

Även ca 1 vecka efter statistiken i Frankrike och tyskland dvs de ligger lite före i smittspridningen där så jag kan lätt se en ungefärlig siffra!!

Va? Kan du länka en källa? Det kan väl inte stämma?????
Citera
Medlem
Det saknas redan testmaterial och skyddsutrustning till vårdpersonalen trots att " vår beredskap är god "
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Jag fattar inte det här. "friska barn ska gå till skolan".

Jag får det till att de vill att alla barn ska bli sjuka tills ingen kan gå till skolan?

I princip så, det riskerar ju att bli effekten.
Man tar fortfarande inte hänsyn till smittsrisken innan man själv utvecklat symptom.

Målet är att alla ska bli sjuka. Sen kan man stänga ned allt och dra in Nato eller annan överstatlig organisation att patrullera gatorna när missnöjet och paniken sprider sig.

Jag hoppas att jag har fel nått så ända in utav bara jävla helvete.

Men jag tycker att det är konstigt, och märkligt detta, oerhört märkligt.
Jag hoppas att de vet vad de gör, tvivlar.
Citera
2020-03-12, 20:32
Medlem
Alla drabbade europeiska länder har nu stängt skolorna förutom feminist regimen Sverige som vägrar att stänga skolorna trots att det är bevisat att barnen är de största smittspridare. Fy fan vilket skitland!
Citera
Medlem
Skillys avatar
Vi kan inte stoppa smittspridningen eftersom vi då inte skulle ha några som kunde ta hand om alla sjuka.

Riktigt listigt tänkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
sverige e så pinsamt det kan bli. Man diskuterar och drar ut på tiden om studenter ska studera på helgerna och man ska dra ut på terminerna..??? førkorta loven? hahaha asså!!!!!

Sätt en 14 dagars karantän som era andra skandinaviska länder gjort och diskutera saken under tiden.!!!! Helt otroligt... Vad håller sverige på med? Varfør tveka? Varför e det viktigare att prata om att kanske gå i skolan på helgerna och førkorta loven istället før att sättas i karantän direkt? Sorgligt.....

Ja, det är en parodi faktiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Helvete vad Sabuni svettas... är hon smittad ?
Nej men korkad. Igår sa hon i en intervju i P1 radio att folk som är smittade inte smittar under inkubationstiden.
Citera
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Du verkar ha missat detaljen om flockimmunitet så tillåt mig att upprepa. Detta är ett virus som är här för att stanna och det bästa sättet att mota bort skiten är genom flockimmunitet. För att uppnå detta kommer det givetvis krävas att fler blir sjuka och utvecklar immunitet. Att låsa inne en befolkning kommer enbart att skjuta upp eländet.
Ytterligare en doktor i epidemiologi? Eller har du bara googlat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in