2020-03-12, 20:28
Medlem
Herregud, varenda jävla vegan står o snorar i pressträffen, de kommer ju att sluta som Irans hälsominister som snorade i tv och dog 2 dagar senare.

Det är nästan lite humor i det hela, hon gick bakom skynket o snyta sig 😂😂👍

Klart fan vi vanliga dödliga ska arbeta och ha barnen i skolan, så de kan få in så mycket pengar som det bara går.

Jag hoppas att ni sjuka spottar på varenda dörrhandtag hos myndigheterna när blodet rinner på gatorna!
Senast redigerad av KLR 2020-03-12 kl. 20:30.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
DE HAR ÄVEN BESLUTAT ATT INTE GE NÅGON MER INFORMATION OM ANTALET SMITTADE I SVERIGE!!!

helt stört!!

Fast vi har ess i rockärmen ! Vi har Norge att kolla på så vet vi ungefär!!

Även ca 1 vecka efter statistiken i Frankrike och tyskland dvs de ligger lite före i smittspridningen där så jag kan lätt se en ungefärlig siffra!!

Tack för att du skriver detta. Vi är under ett allvarligt hot men vi kan lugna oss med verkligheten, även om den är svår.
Citera
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesyM
Det är väl redan officiellt att det börjar tryta med testkit.
Hahahaha, åh herregud.
Katastrofen alltså, "bomben" har inte ens briserat och Sverige står inför vårdkalops.
Citera
Medlem
Stäng skolorna!
Använd skolornas utrymmen till vård av sjuka, det lär behövas utrymme!
Samt ha fåtal skolor nära sjukhus o dylikt öppna för barn till vårdpersonal, polis, transportörer osv....

Hur svårt ska det vara...

Vad har vi MSB till?!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Knäpp fråga kanske. Men kan inte barn vara hemma själva?

Stäng allt förutom förskolan och neråt.

Har jag fel?
jo det kallades nyckelbarn pa 70 och 80 talet dvs ungarna hade nyckel till lägenheten Eller huset
Citera
Medlem
Om man andas in genom näsan är luften c, a 30 grader eller mer beroende på luftemperaturen utomhus.

Vid vilken temperatur '' dör'' corona virus?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Italien kom ju in helt snett i virussmittan, vi har större chans att hålla undan gamla och sjuka, vilket jag förutsätter är högsta prioritet. De flesta, säkert upp emot 18-19 st av 20 ( eller ännu fler) kommer att få lindriga/mycket lindriga symptom, är min bestämda prognos.

Rättelse: vi SKULLE ha haft möjlighet att hålla undan smittan, eftersom vi hade flera veckors handlingsutrymme i jämförelse med Italien. Men Tegnell och hans anhang valde att inte utnyttja den fristen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Tegnell är meningslös!!!!!

Otroligt att han inte blir kölhalad.
Finns ingen ledning.

Håller helt med, det är ett stort underbetyg till den svenska journalistkåren att AT får fortsätta.
Citera
2020-03-12, 20:29
Medlem
Går man i mellanstadiet så är det klart som fan att man ska kunna klara sig hemma själv under dagarna.

Fan minns att jag var hemma själv lär man gick i lågstadiet på 80 talet var inget konstigt lirade NES hela dagen och såg på massa hyrfilm
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Då ska man också komma ihåg att Sverige har 2.2 vårdplatser per 1000, Sydkorea har 11, Italien har 3.

Sverige har lägst antal vårdplatser inom EU, det säger allt.

Ladorna är fulla, vi är väl förberedda enligt våra styrande

Jag tyckte mig minnas att kommunernas ekonomier krisade nyss och att sjukvården gick på knäna runt om i landet men måste ha drömt allt.

Var är journalisterna som ska granska makten? Hallå någon hemma?
Citera
Medlem
Nu ska jag ta ett exempel

Om mitt barn blir allvarlig sjuk eller dör av coronasmittan för Att inte våra myndigheter stänger ner skolor/dagis då hade jag personligen sprängt regeringen. Jag tror att man måste begå grova saker mot dessa nissar i kostymer för att de ska förstå allvaret. Allt de tänker på är Sveriges ekonomi och hur de ska rädda sin inkomst.
Citera
2020-03-12, 20:30
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravallvarlig
Stänger skolorna kommer väldigt många inom vården behöva stanna hemma, de behövs på jobbet.

Tror ni också att barn och ungdomar kommer sitta hemma själv fastän de känner sig helt friska? Nej, de kommer vara hemma hos sina kompisar och sitta mycket tätare än vad de gör i skolan. Eller så åker de hem till sin mormor och morfar. De flesta ungdomar är inte den gemene flashbackarn som sitter hemma själv hela dagarna.
Du gissar hejvilt och spekulerar. Inget värt för någon. Vi vet bara att länder som försökt göra något har lyckats betydligt bättre än länder som inte gör någonting eller som agerar alldeles för sent.

Är två sketna skolveckor av kunskap värt så mycket att man vågar att chansa och äventyra att vi får helt okontrollerad smittspridning.

Är det något land som ens har gjort så lite som Sverige gör? Känns som våra politiker och ledande ”experter” experimenterar med oss.

Och när många i vården skulle inte alls behöva stanna hemma. Det är nog ytterst få familjebildningar där båda föräldrar jobbar inom vården och har småbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in