2020-03-12, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
Varför har man beslutat att sluta testa folk?

Det finns inte tillräckligt med resurser för att testa alla!
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Enligt WHO 20 %, vilken källa har du?

Det var 20% i Kina och Italien i början. Sen ska man ju också ta med det faktum att vissa länder inte rapporterar såna fall öht, kanske bara bränner kropparna dessutom (Nordkorea, Iran ex).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Låter som testerna börjar ta slut.
Det är väl redan officiellt att det börjar tryta med testkit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BucKFasT
Vår "kära" Skolminister pratar om regelverk. Alltså vad är detta.

Hon säger att hon har vägt detta beslut fram å tillbaka och kommit fram till:

1. Vi stänger inte skolorna för då måste mamma och pappa vara hemma å då kan dom inte gå till jobbet som sjuksköterska eller annan viktig samhällsfunktion. Viktiga jobb säger hon... Höj lönen då, men det är bara viktigt just nu, MEN framför allt!

HÅLL FRITIDS ÖPPET DÅ för dom mammor och pappor som måste till jobbet!?!?!!! Vad fan är problemet!

Galet, och imorgon säger dom, vi stänger nu alla skolor, då påtryckningarna blir för stora. Vilket mjäk!!!

Jag håller med. Ger ett otroligt svagt och inkompetent intryck.
Citera
Bannlyst
Jag fattar inte det här. "friska barn ska gå till skolan".

Jag får det till att de vill att alla barn ska bli sjuka tills ingen kan gå till skolan?
Citera
Medlem
Man-At-Armss avatar
"Om läget ändras kommer regeringen inte tveka att agera" /Anna Ekström

Vet inte om man ska skratta eller gråta
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Corona-bob var ju tveksam till att folk skulle arbeta hemma. För att ur ett rättviseperspektiv så var det tvivelaktigt då alla inte har möjlighet att arbeta hemma. Fullständigt idiotiskt.

Alla blir ju glada om någon kan arbeta hemifrån då det minskar spridningen. Men nej, Corona-bob vill att alla ska med tillsammans i undergången.

Håll dig hemma om du kan, jag är sjuk som fan just nu.

Och den här vil du inte ha, jag lovar.
Citera
2020-03-12, 20:28
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
DE HAR ÄVEN BESLUTAT ATT INTE GE NÅGON MER INFORMATION OM ANTALET SMITTADE I SVERIGE!!!

helt stört!!

Fast vi har ess i rockärmen ! Vi har Norge att kolla på så vet vi ungefär!!

Även ca 1 vecka efter statistiken i Frankrike och tyskland dvs de ligger lite före i smittspridningen där så jag kan lätt se en ungefärlig siffra!!

Tomaten! Var kan jag hitta infon om att de kommer att sluta dela ut info om smittade?

Det är ju endast mörkläggning för att hindra panik när alla ser att det finns 0 beredskap.
DDR-Sverige levererar den ena bisarra grejen efter den andra.

Endel gnäller på Kina, nu kommer Sverige ha inofficiella siffror?

Vadfan är det frågan om?

Bifoga gärna länk.

Tack på förhand, allt gott.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Var har du dom direktiven? Läser man från igår så rekommenderar dom olika saker beroende op om du väljer att ha öppet eller stänga.

Jag kikar på Omni men i övrigt läser jag inte svensk MSM. Samtliga på högre positioner inom WHO etc säger sedan en vecka tillbaka att stänga skolor och avskärma är enda sättet att stoppa och eller förhala smittospridningen.

Men klart att om ett land, som Sverige, ÄNDÅ väljer att köra på som vanligt och att bara testa de som ändå behöver intensivvård, då kanske man behöver speciella direktiv men tycker inte att debatten handlar om det.

Visa mig istället en färsk källa där någon på hög nivå på WHO berömmer Sverige eller ens uppmanar att vänta med att vidta åtgärder!

Att personal på FHM berömmer sig själva räknar klart inte, för DE källorna är INTE svåra att hitta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Det där är ju ett sinnessjukt resonemang!

Det är precis morfar och mormor och andra äldre släktingar som behöver skyddas från snoriga barn.

Fast barn smittar ju inte enligt FHM
Citera
Medlem
okok1s avatar
Om man stänger skolan finns det många tonåringar, unga vuxna, vuxna, (vuxna pluggar också) som kan vara barnvakt. Någon man känner eller som man betalar. Detta argument som framförts var det dummaste jag har hört!!!!!!!!!!!
Citera
Medlem
Kollar på tv4 där Tegnell gästade för en stund sen. Snälla ingen som kan byta ut han. Vilken jävla pajas. För i helvete.
Björn Olsen briljerar som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in