2020-03-12, 16:52
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunslinger77
Förstår inte hur dödligheten i Italien kan vara så hög jämfört med andra länder som etablerat viruset. Har de mörkat ner antalet eller är italienare rent av svagare genetiskt. Eller har de haft otur att de spridits runt på flera stora äldreboenden?
Dödligheten är naturligtvis hög i Italien för att de asiatiska länderna mörkat siffrorna rejält. Italiens utveckling är vad de flesta länder kan vänta sig.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Frågan var med mina siffror men mellan raderna skriver du ju faktiskt att nej, det går inte. Tack.

Med dina dopade siffror så blir det svårt ja.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Minns du i vilken video det var. Har du en länk?
Tyvärr inte. Han var ensam i rummet. Det var på nyheterna typ i tisdags
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Då låter som en obehaglig egoist. Usch. Så om du smittar några gamlingar spelar det ingen roll eller? Idiot
Spelar det någon för gamlingarna om de smittas av influensa eller det här?
Citera
2020-03-12, 16:53
Medlem
sannes avatar
Nu är det bara damage control på alla presskonferenser from idag. Alla är inriktade på att undvika panik i samhället!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Tycker du att till slut har kommit idag?
Då återstår väl bara karantär va?

Njae, men har man inte tillräckligt med personal och resurser för att testa så har man inte. Då får man prioritera det viktigaste d.v.s. riktigt sjuka och/eller äldre, samt att hålla personalen frisk. Det är korrekt prioriterat. Sen önskar man såklart att resurser fanns att fortsätta med smittspårning i hög utsträckning.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Du kanske har rätt, tester brukar kosta mellan 3-6k.

Men i usa så har jag hört att priset är 30' per styck, eller så handlar det om en klumpsumma för x antal tester vet inte riktigt.
Men det är många läkare som har uttalat sig att priset är 3000 usd. Har inte källa.

Regeringen sa ju i presskonferensen igår att ladorna är fulla och pengar är inte något problem.
Citera
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Minns när jag hade sagt till en bekant till mig om att i slutet av förra vecka kommer det bli ungefär 100. Nu tänk att bara en vecka efter (inte ens slutet av veckan) befinner vi i redan i 500 talet? Kanske blir det 1000 i slutet av denna vecka?

Ganska sjukt!

Det sjuka är att folk i gemen inte förstår innebörden av exponentiella förlopp. Det är därför man kan höra uttalanden som att "Sverige har inga problem. Det är bara en person som f.n får intensivvård"
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Vet du var man kan se information om hur länge viruset kan leva på div material, på kroppen, mat osv?
Gärna svensk sida, men de kanske inte finns ett sånt intresse inom svensk sjukvård...

Upp till flera dagar. Tror det var 9 dagar på hårda ytor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Slår skolorna igen så behöver barnen tas hand om av mormor och morfar, som kommer bli smittade, efterssom föräldrarna behöver löneslava för att hålla statens finanser och förtroende uppe.

Samma sak kommer iofs hända på påsklovet ändå, när föräldrarna behöver resa bort "för att orka med löneslavandet" och mormor och morfar behöver ta hand om barnen ändå.

Men vi kan åtminstone på det viset dra ut på domedagen en vecka.

Åldringarna kommer ju ändå dö snart.

Jag är inte alls övertygad om att åldringar är de enda som drabbas, de råkar bara inte stå emot lika länge och är de första som dyker upp i statistiken.
Som jag sagt flera ggr kolla på Italien det är förmodligen den mest riktiga statistik vi har att gå på, Asiatiska länder har sedan länge tagit till hårda åtgärder eller har väldigt bra koll på vilka som är smittade eller inte. Kina litar jag inte ett skit på, jag har haft tillräckligt att göra med kineser för att veta hur de fungerar.
Iran vet jag inte men med tanke på de religiösa anticorona kurer som spridits i media kontra hur smittsamt det är i länder som inte gör på liknande sätt så har jag svårt att tro på deras uppgifter alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Tror inte hon vågar köra över Tegnell.

Jo, jag tror faktiskt hon gör det. Tror inte han får stå oemotsagd längre. Men vi får se.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Ok, och då kan vi anta att de som testas nu och framöver är ganska illa däran?

Det är också "hemligt" hur många testkit vi har. Så är de slut snart?.
Tror du de vill släppa in "otestade" på sjukhuset?

Nä, rejält illa därann annars hem med ett recept på pennicelin tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in