Citat:
Ursprungligen postat av
NeoVain
Slår skolorna igen så behöver barnen tas hand om av mormor och morfar, som kommer bli smittade, efterssom föräldrarna behöver löneslava för att hålla statens finanser och förtroende uppe.
Samma sak kommer iofs hända på påsklovet ändå, när föräldrarna behöver resa bort "för att orka med löneslavandet" och mormor och morfar behöver ta hand om barnen ändå.
Men vi kan åtminstone på det viset dra ut på domedagen en vecka.
Åldringarna kommer ju ändå dö snart.
Jag är inte alls övertygad om att åldringar är de enda som drabbas, de råkar bara inte stå emot lika länge och är de första som dyker upp i statistiken.
Som jag sagt flera ggr kolla på Italien det är förmodligen den mest riktiga statistik vi har att gå på, Asiatiska länder har sedan länge tagit till hårda åtgärder eller har väldigt bra koll på vilka som är smittade eller inte. Kina litar jag inte ett skit på, jag har haft tillräckligt att göra med kineser för att veta hur de fungerar.
Iran vet jag inte men med tanke på de religiösa anticorona kurer som spridits i media kontra hur smittsamt det är i länder som inte gör på liknande sätt så har jag svårt att tro på deras uppgifter alls.