Citat:
Ursprungligen postat av
seeeg321
Sydkorea har 153.5 fall per 1 miljon
USA har 4 fall per 1 miljon
USA sköter det bättre än någon
Eller så har bara länder med äldre befolkning det sämre

Det skiljer mycket i tid mellan dom, har du haft med detta i beräkningarna?
Om inte, vad säger du då?
Och testar man mer eller mindre inga i USA i jämförelse, bara en sådan sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
seeeg321
Hoppas att Trump inte ger sig
Inget stimulanspaket på 1 triljon till ormarna på wall street

Vi har sett vad trumpens inkompetens lett till, och inte ge sig för vad?
Och vad ska wall street med stimulus till???
Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Du får verkligen ursäkta, men har du fått en psykos eller vad är det för fel på dig? För varje person som testas i USA så har Sydkorea testat hundratals.
Sydkorea, (och andra länder), testar fler på en given dag än vad USA med Trump´s totala haveri som en kvarnsten runt halsen klarar av på en månad.
Det är verkligheten som är för jobbig nu för denna grupp politiskt, så man försöker det man alltid gjort och kompartmentaliserar och hoppas det funkar igen.
Personen glömmer av så mycket för tro han kan delta i diskussionen ens på nått sätt.
Dock sade vi detta skulle ske i USA om inte trumpen tar det på allvar.
Och tweets ser vi en galen man tro nått han sagt innan ska försvinna för han skriver om annat nu.
Och snart får vi reda på hur illa ekonomin har blivit under trumpen.
Jag tror vi närmar oss punkten där point of no return är ett faktum.
Seeg rolig och tro så få test återspeglar USA smittspridning, det som inte syns, finns inte tror han
Men har man stolpskott som detta hos DHS:
https://edition.cnn.com/videos/politics/2020/02/25/coronavirus-trump-wolf-kennedy-kth-ac360-vpx.pool
Sicken makalös inkompetens man inte ens kan svara på de allra enklaste frågorna som chef för DHS.
Frågor som tom jag kunde svara på, och jag är verkligen inte ens i en position där sådan kunskap ens är nödvändig.
Citat:
Ursprungligen postat av
painkiler
personer med fetma är en riskgrupp så det kommer förmodligen slå hårdare i USA än i övriga världen..
Och Mexiko, de har den fetaste befolkningen på jorden, om nu inte USA tagit tillbaka 1am platsen de senaste åren.
Citat:
Ursprungligen postat av
seeeg321
17000 människor i snitt varje år har dött i vanlig influensa i Italien mellan 2013-17 i Italien.
Det dog 20000 i USA i vanlig influensa 2019 men då har USA 6 gånger så stor befolkning.
Jag är ledsen men italienare dör för att de är äldre punkt slut och har varit så under flera år.
Detta är ingen influensa, så influensen kommer som grädde på moset.
Citat:
Ursprungligen postat av
Simpleguy99
Då kan man inte skylla på Trump ?
Det är ju mer själva USA och att folket inte tar hand om sig själva eller?
Att inte tagit situationen på allvar, jo, det är hans allena.
Hade trumpen insett tidigt vad som skett, och börjat prata om hur man ska testa folk gratis, och testa att test fanns tillgängligt.
Istället kom det är demokraterna, ja, då kunde vi har pratat om saken.
Nu är det solklart att mannen på toppen är en inkompetent fåne, som leker med folksliv.
Vilken man för folket