2020-03-12, 15:24
Medlem
Snarkarens avatar
Vi får tänka så här nu...
Det är oundvikligt nu, dom flesta av oss kommer få det i Sverige, många sjuka kommer att dö, speciellt dom äldre (60+ nästan allihopa) var förberedda på vad ni vill göra den sista tiden...den är tyvärr kommen... Och vi som kommer klara oss kommer antagligen få komplikationer på lungor och andra organ resten av våra liv, inget kommer bli som det var förr.
Citera
2020-03-12, 15:24
Medlem
Slipsluders avatar
Så man har slutat testa i Stockholm. Sett till smittspårning är det helt jävla bedrövligt om så är fallet. Det här slutar inte väl om så är fallet.
Citera
2020-03-12, 15:25
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Behövs inte, mälarvattnet är fullt drickbart som det är.
Inte ytvattnet, tänk på avrinningen från områden runt omkring.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ja. Är väl bara att titta vilka regioner som har högst sjukskrivning och där belastningen är störst till 1177. Men då har man givit upp. Tog tre dygn för en bekant till mig innan hon gav upp 1177 och ringde 112 i Stockholm.

Till exempel, och det var också vad som sades på PK. Och själv har jag ju sökt indikationer på att sjukvården upplever ökat tryck i syfte att bilda mig en uppfattning om att smittan är så utbredd som det påskines. Intressant att veta hur det ser ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Du förstod inte min fråga. Man måste ju fortfarande testa folk en och en. Sitter på telen så orkar inte länka in vad du svarade på. Vi passerar gå utan att inkassera 4000kr.

Nej det måste man inte.
Man kan gemensamt i landsting bestämma sig om en nivå för den test är aktuellt. Det skulle ge en god geografisk spridning.
Finns ingen vits att leta enskilda ”eventuella” fall i ett läge där sjukvården är extremt ansträngd. Var hemma om du är dålig. Punkt.
Citera
Medlem
DefenderoftheDarks avatar
Hur många Svenskar dör tror ni?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Excakt.
Inte för att låta som en domedagsprofet, men det kommer gå riktigt åt helvete med spridning när dom inte tesrar alla.

Håller med. Det gäller väl dessutom hela Sverige? Dom testar bara de som är riktigt sjuka nu... så vi får väl aldrig veta hur många som har smittan.. vilket en reporter frågade på presskonferansen om dom inte vill ha alla fakta för att statistik forskning osv men nej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Det finns inte med på den sidan än men Filippinerna kommer sluta släppa in utlänningar från länder med lokal smittspridning.

https://www.iatatravelcentre.com/international-travel-document-news/1580226297.htm

Notera en intressant sak med listan: Den visar alltså vilka restriktioner olika länder satt upp för inresa och ländernas listas i bokstavsordning, med en rubrik för varje land. Men det finns ingen rubrik som heter "Sweden". Med andra ord, Sverige har inte infört en enda restriktion för inresande.

Märkligt nog kan nästan alla göra det som Sverige inte kan. Kolla bara de som börjar på M: Macao, Madagaskar, Malaysia, Maldiverna, Malta, Marshallöarna ... jag orkar inte mer, och det där var ju förresten bara de som börjar på "Ma".

Montenegro nekar inresa till resande från Kina, Italien, Iran, Sydkorea och Spanien.
Moldavien nekar inresa till resande från Kina, Italien, Iran och Sydkorea.
Guatemala nekar inresa till alla från hela EU, inklusive Sverige.
Gabon släpper inte längre in kineser.

El Salvador, Egypten, Kroatien och Cook-öarna har inrese-restriktioner, men Sverige kan inte ha det? Angola försöker hålla sitt land fritt från smitta, men vi varken kan eller behöver göra det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Skitsnack.

Må hända att ett test för klinik kostar 2000 sek, men själva testet i sig går på några kronor.

Du kanske har rätt, tester brukar kosta mellan 3-6k.

Men i usa så har jag hört att priset är 30' per styck, eller så handlar det om en klumpsumma för x antal tester vet inte riktigt.
Men det är många läkare som har uttalat sig att priset är 3000 usd. Har inte källa.
Citera
2020-03-12, 15:26
Medlem
Är det fler länder/huvudstäder som slutar testa, eller är detta en strategi som uteslutande används av Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jag skulle inte dricka det som det är. Men kanske koka det.

Det beror på att du inte har nån koll.
Jag har hållit på med friluftsliv i Sverige i snart 40 år och druckit sjövatten från mängder av sjöar. Mälaren har mycket bra vatten som inte kräver nån rening.
Faktum är att i stort sett allt sötvatten i Sverige är fullt drickbart, det man behöver koka eller filtrera är från små vattentäkter som kärr eller gölar.
Citera
Medlem
-GGs avatar
Daily Mail:

Citat:
Former NHS doctor trapped in coronavirus-hit Italy begs the UK Government to shut down EVERYTHING in the fight against the killer infection as he warns it's NOT just the elderly who are dying
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in