Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
..... osv... osv...Vad Joakim minns så säger Stefan efter han pratat i telefonen "Jag fick precis reda på att min
granne är försvunnen" och "jag har ingen god magkänsla hon skulle aldrig lämna sina barn"
J*akim sa något i stel med "vad tråkigt" och "hoppas det löser sig".
Varför säger han så? "Jag fick precis veta...". Kl 13.00? Det där visste han ju redan kl 7.00 på morgonen efter att N*a ringt? Vad fan håller han på med?
Gör bort sig... Måste svaret vara.
Det måste finnas en gräns där varje människa med sunda vätskor inser att precis NU har jag sagt en konstig sak för mycket.
För lägger man ihop ALLT som Stefan anser att han har svarat på i olika förhör och till andra människor, så måste han väl för guds skull börja inse att det ballar ur.
exempel.
Cyklade du på mordnatten ???
Först - JA, tre gånger var jag ute.....
Sen - Vet Inte, kommer inte ihåg, kan ha varit ute och cyklat, men jag minns inte.....
Och sist - Nä, jag cyklade aldrig. Det var nog veckan innan som jag cyklade....
Inte ens en så lite sak som "hur många vattenspridare dom har" kunde dom komma överens om Hanna o Stefan.
Först var det 3 st enl Hanna, Sen vet ingen av dom hur många dom har, och sist så har dom bara 1 st längst in i växthuset.
- Stefan, är du svartsjuk ?
- Nä, det tycker jag inte....
- Hur förklarar du detta meddelande som du skrev till Lena då ??
Lena, Förlåt uppriktigt och ärligt förlåt jag vet inte vad som flög i mig denna gången heller jag blir bara så desperat svartsjuk när du skall bort med nån annan tror jag inte vill förlora dej och reagerar si i helvete dumt klart jag inte vill dig något illa......
Självklart så anser ju inte Hanna heller att Stefan är svartsjuk.... Självklart inte.
Det finns så mycket konstigt och motsägelsefullt i denna historia så det blir nästan bara löjligt när Stefan eller Hanna öppnar munnen. Dom är helt synkade i sina svar och tycker exakt lika dant varje gång.
Dom klassas ju trotts allt som vuxna i lagens namn, men det är som att lyssna på två 5-åringar som har stulit godis, försvara sig.... Öh, Eh, Ah, Nä jag vet inte, jag kommer inte ihåg !!
Jösses.