2020-03-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Vet inte om det ens har med saken att göra överhuvudtaget, men har undrat lite över detta:

A.164 Del A S.6
Avvikelser i sökhistoriken och aktivitet via google (Lenas konto) både före och efter Lenas död
pekar med koordinaterna ut en adress i Varberga.

Nu är det ju ingen ping, men ändå en aktivitet.
Just det här med Varbergagatan är lite mysko som jag ser det (kommit upp på de mest märkliga ställen till och från i tråden). Ligger iof väldigt nära Hjärsta via cykelbanan över motorvägen.

Bla skrev SD ett sms till HD (kommer inte ihåg när i tid det var) att han skulle cykla förbi Varberga och speja lite.
HD bad honom att inte göra det samtidigt som hon sa att han inte skulle väcka henne när han kom hem.

Var det inte någon trådskrivare som sett trafik från just Varbergagatan?
Citera
2020-03-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Borde finnas i samtalslistor vem han pratade i telefon med? Är det bekräftat vem?
Jag har inte nån längtan efter att leta efter det. Men klart det finns listor. Nånstans har jag sett dom.
Citera
2020-03-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Exakt, som jag skrivit några gånger tidigare. SD räknade inte med att de skulle skicka en bil på ett sånt larm en helgkväll utan räknade nog med att de hade fullt upp. Han blev nog helt ställd när de dök upp.

Ja han måste minst sagt blivit överraskad när han blir tagen med byxorna halvvägs nere.

Utan mobil ska tilläggas.

Inte konstigt ÅH går på planerat.
Citera
2020-03-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har inte nån längtan efter att leta efter det. Men klart det finns listor. Nånstans har jag sett dom.

Tänkte att den personen då skulle kunna bekräfta en lögn. ”SD visste redan om det när vi talades vid runt 13-tiden sa han i telefon”.

Då är det ju skumt att berätta för annan person när man lagt på luren att man just fått reda på det.
Citera
2020-03-12, 12:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hur är det möjligt? Alla andra meddelandeappar de använder kan man väl logga in till från egentligen vilken enhet som helst? Eller har jag missuppfattat?

Vad jag vet kan SMS bara läsas från den fysiska enhet som har rätt telefonnummer?
Skickade han SMS:et till den försvunna telefonen?
Den telefonen stängdes av och polisen vet inte hur avstängningen gjordes.
Hur är det då möjligt att polisen inte kan se om ett SMS har öppnats och lästs?

Om nu SD (mot förmodan?) skulle ha LWs mobil gömd någonstans, så borde väl utredarna kunna se om den har kopplat upp sig mot mast någonstans?

Kan hon ha haft andra enheter som hennes meddelanden kopplades upp mot?
Saknas någon annan enhet?
Det borde man ha hört isf?

Jag är helt lost på sådant här.
Citera
2020-03-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Just det här med Varbergagatan är lite mysko som jag ser det (kommit upp på de mest märkliga ställen till och från i tråden). Ligger iof väldigt nära Hjärsta via cykelbanan över motorvägen.

Bla skrev SD ett sms till HD (kommer inte ihåg när i tid det var) att han skulle cykla förbi Varberga och speja lite.
HD bad honom att inte göra det samtidigt som hon sa att han inte skulle väcka henne när han kom hem.

Var det inte någon trådskrivare som sett trafik från just Varbergagatan?

Om du är flink på detta så kika i FUP i A.145 sida <<160:ish>> om du kan utröna något mönster.
Har själv inte läst så mycket om just dessa bitar.
Sida 170:ish kan man också se vilka master som SD's mobil kopplat upp sig 15e maj.

EDIT: På sida 167 kan man se tidshoppen mellan hans mastuppkopplingar under kvällen 14e maj.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-12 kl. 12:14.
Citera
2020-03-12, 12:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja just. Man "konstaterar" att det inte finns fler alternativa gärningsmän, men har inte ens undersökt alla
LW haft kontakt med.
Oavsett vad vi tror så borde de söka bredare. Om inte annat kan de tillföra något annat nytt av värde.

Det är väl därför som åklagaren har uppmanat försvaret att ta del av slasken?
Citera
2020-03-12, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om nu SD (mot förmodan?) skulle ha LWs mobil gömd någonstans, så borde väl utredarna kunna se om den har kopplat upp sig mot mast någonstans?

Kan hon ha haft andra enheter som hennes meddelanden kopplades upp mot?
Saknas någon annan enhet?
Det borde man ha hört isf?

Jag är helt lost på sådant här.

Ja skulle kunna vara en dator eller en läsplatta.

Vidare då om man köper en ny mobil och tankar ner LW:s säkerhetskopia till den så gör man det med ett nytt kontantkort och nummer då va? Borde funka så?

Normalt får man mejl att ens konto används på en ny enhet men sitter man då samtidigt inloggad på mejlkontot (typ gmail kanske) så kan man raskt radera det mejlet som då är bevis på att en ny ”speglad” mobil upprättats.

I teorin skulle en sådan ny mobil aldrig koppla upp som telefon. Den behöver ju inte ringas med. Däremot så kan polisen kolla mobilt internet och vilken”sändare” man är uppkopplad mot. Men då måste de veta mer om mobilen i sig tror jag.

Speciellt väl lyckas du nog om du lyckas tanka säkerhetskopian med lösenordet via ett wifi som är skyddat från ”insyn”.
Senast redigerad av Avel 2020-03-12 kl. 12:12.
Citera
2020-03-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Borde finnas i samtalslistor vem han pratade i telefon med? Är det bekräftat vem?

Citat:
Hittat. Kl 12.43 får polisen tag på SD. Bör vara det samtalet. Men då visste han redan av N*a sedan tidig morgon att Lena var borta.
Citera
2020-03-12, 12:15
Medlem
Citat:
Hittat. Kl 12.43 får polisen tag på SD. Bör vara det samtalet. Men då visste han redan av N*a sedan tidig morgon att Lena var borta.

Bingo. Ja varför ljuga om det när lagt på luren? Kände han att det var mer formellt besked när polisen meddelat läget eller?
Men i teorin en lögn tycker jag.
Citera
2020-03-12, 12:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag är tydligen en teknisk idiot. Men HUR skall man kunna se ett läskvitto på en avstängd och försvunnen mobil? Sånt kan man väl bara se på den telefon som sms:et är skickat ifrån, om man nu har gjort den kvittensinställningen?

Var det N*a som sett i nov 2018 att hans meddelande till LW, efter hennes död, var läst? Det såg han först flera månader efter han skickat meddelandet till sin mamma.
Eller också är jag en teknisk idiot och har missat något.
För många år sedan använde jag läskvitto ibland när jag skickade SMS.
När jag då kollade så såg jag om mottagaren hade läst SMS:et eller inte.
Men vad jag minns så visades inte information om NÄR meddelandet hade lästs, bara att det hade lästs.

Det jag nu undrade var om polisen via operatören kan få fram info om vid vilken TIDPUNKT meddelandet lästes.
Hur kunde meddelandet läsas om telefonen var avstängd?
Om meddelandet lästes så måste telefonen ha satts på.
Borde inte polisen se detta?
Citera
2020-03-12, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Som den narcissist SD R så gäller naturligtvis inte regler honom.

Han har ju redan idag deklarerat att han valde att radera hela morddagens konversation mellan honom och LW då han ansåg att det var privat och att det inte fanns något av intresse för polisen.

22 varningstecken. Här är 5/och alla = Stefan Davidsson.
Resten finns i spoilern. Jag skulle säga att SD kvalar in på minst 21 av 22 👍🏻

”De älskar att vara undantaget. De bryter mot trafikregler, kör för fort, går före i kön, går in på förbjudna områden, helt enkelt för att de inte anser att regler gäller för dem. De kräver ofta speciell service på t.ex. restauranger och kan bli aggressiva om de inte får sin vilja igenom. ✔️

De älskar att styra samtalet, men kommer du med frågor som de inte vill svara på,
byter de helt enkelt samtalsämne och ignorerar vad du har sagt.” ✔️

De respekterar inte auktoriteter. Det har att göra med deras övertro på den egna överlägsenheten.
Skulle en psykolog ställa en diagnos på dem, t.ex. narcissistisk personlighetsstärning,
kan de alltid skylla på att ”psykologen var mindre intelligent än jag,” ”jag tror inte på sån skit,” etc.✔️.

De har sitt entourage av vänner som beundrar dem. De har ofta vänner som sysslar med samma saker som de själva, men som inte är lika framgångsrika och dessa utgör därför en del av beundrarskaran för narcissisten. Det gäller att de här kompisarna / familjemedlemmarna inte far iväg och blir duktigare eller mer framgångsrika, då kommer narcissisten att baktala dem och vänskapen, det som finns kvar av den, blir kortlivad. ✔️

De ifrågasätter det mesta av vad du säger. När förhållandet pågått ett tag, börjar de plockar isär dina minnen och det du berättar, ofta för att förlöjliga dig och få det att framstå som att du inte riktigt vet vad du pratar om. När det gäller minnen, kan det gå så långt att du till slut inte minns vad som verkligen hände eller inte. Minnet påverkas och det leder till att man konstruerar om händelsen och tror sig minnas den annorlunda än den var. Det är det här som kallas ”gaslighting”✔️

klockren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in