2020-03-12, 11:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Mandy kan vara nick för en viss person/ personlighetstyp eller drogen MDMA, används av amerikaner enligt nedan:

https://www.google.se/amp/s/www.urbandictionary.com/define.php%3fterm=Mandy&amp=true

Tycker beskrivningingen stämmer ganska bra in på Lena..

ELLER så kan MANDY stå för MeANDYou...
Citera
2020-03-12, 11:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Har läst lite om poolen men inte allt. Står den på en gjuten bottenplatta eller vad vet vi om den?

Nu har jag inte läst ikapp idag ännu. Men just detta med att poolen var FLYTTAD är intressant! Så det var i slutet av 2018? Inte konstigt att man frågar om den nu då!

Det var det jag tjatade om igår, men ingen svarade. Självklart finns det relevans i det om de frågar om det nu.

Står den på den delen av gräsmattan där det var "så viktigt att vattna", så att SD desperat försökte få både vänner och grannar att vattna? Trots att alla har svårt att minnas att han någonsin har vattnat innan.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag är tydligen en teknisk idiot. Men HUR skall man kunna se ett läskvitto på en avstängd och försvunnen mobil? Sånt kan man väl bara se på den telefon som sms:et är skickat ifrån, om man nu har gjort den kvittensinställningen?

Var det N*a som sett i nov 2018 att hans meddelande till LW, efter hennes död, var läst? Det såg han först flera månader efter han skickat meddelandet till sin mamma.

Någon som vet om det blir läskvitto på en iphone eller android om man läser samma sms på dator eller läsplatta?

På så sätt kan man få läskvitto från en avstängd mobil om meddelandet lästs från dator/ipad kopplad till samma iCloud eller Google-konto som mobilen?

Kan inte sånt här heller men bara en tanke.

Edit: Om LW:s mobil är borta då så kan den med inloggning och lösenord skapa en ny mobil genom att köpa snarlik mobil och tanka hem en säkerhetskopia.
Känner inte till vilka av hennes vänner eller om polisen känt till dessa inloggningsuppgifter.

Enligt SD så kände han till hennes lösenord? Då också för att kunna återskapa mobil med säkerhetskopia och gå igenom innehållet/läsa sms?
A bold move men ändå.
Senast redigerad av Avel 2020-03-12 kl. 11:46.
Citera
2020-03-12, 11:29
Medlem
SD är på ett jobb tisd 15 maj, nåt bygglovsärende, när han får ett samtal. Ett vittne berättar:

På tisdag 15 maj vid 13.00 tiden var det slutsamråd med kommunen. Stefan kom på cykeln
och J*akim säger att han pratade i telefon i samband med att han kom. Antingen gjorde han
det när han kom eller så ringde det precis i anslutning när han kom. Stefan gick in i ett annat
rum och pratade klart.
Vad Joakim minns så säger Stefan efter han pratat i telefonen "Jag fick precis reda på att min
granne är försvunnen" och "jag har ingen god magkänsla
hon skulle aldrig lämna sina barn"
J*akim sa något i stel med "vad tråkigt" och "hoppas det löser sig".

Varför säger han så? "Jag fick precis veta...". Kl 13.00? Det där visste han ju redan kl 7.00 på morgonen efter att N*a ringt? Vad fan håller han på med?
Citera
2020-03-12, 11:37
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja han påstår ju, underförstått, i rättssalen igår att båda poliserna ljuger. Då han menar på att det är befängt att han skulle sagt att han bodde i Vivalla och att han uppgett fel personnummer.

Ja, herregud vad han trasslar in sig mer ocj mer i sitt snår av anpassade lögner och selektiva minnesfragment. Kan riktigt se framför mig hur han sitter i cellen och klurar med FUP:en för att få ihop sitt eget puzzel.
Citera
2020-03-12, 11:37
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Kan "Gräsvattnar-Steffe"ha varit "Blod-avspolar-Steffe" under just den då aktuella natten? .. eller var gräsmattan enbart törstig?

"Blod-Plösar-Steffe" borde nog ha bränt upp skorna i sin panna istället för att då ha försökt att spola bort blodet från LW.

Jag tycker att Y*da-Kungen "Steffno-fager" bara blir märkligare och märkligare för varje dag som går, det är partikuljära svar som våran gode "Blod-Plösar-Steffe lämnar ifrån sig inom rättssalen.

KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes närmaste medarbetare har det avgörande trumfkortet i detta mordfallet, försvarsadvokaten IB och kompani får nog troligen hålla sig till "Skogs-Mollgorna" samt trippel-sperman i och på LW:s trosor.

Mvh/ @JokerMannen

Jag tror, som innan, att han spolat av sig blod andra rester från LW på den lite gräslösa fläcken och sedan fick han panik då det varit torrt länge (och jordskorpan hård och kompakt) och vattnet flöt åt sidorna istället för att dra ner i jorden.

Och det tror jag även att åklagare och polis funderar över. Annars hade det inte varit sådant fokus på vattningen. Varken från SD´s sida eller som nu med åklagaren.

Har nu offrat ett par träningsskor. Stuckit mig i fingret och blött på plösen. Skorna står ikväll i diskmaskinen där de ska köras på lägsta värme. Sen får de ta och torka några dagar. Och sen ska jag skära isär plösen.

Jag ger mig tusan på att blodet (som är en tjockare substans än vattnet) kommer att samlats mitt inne i plösen. Men inte synas på utsidan.

"CSI for Dummies" får bli min nästa bok som jag skriver.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-12, 11:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
ÅK har gjort ett grundligt och fantastiskt jobb inför detta åtal, på punkt efter punkt är man påläst och gjort researchen riktigt bra, vilket gör att SD står sig helt slätt och trasslar in sig i sina egna lögner mer och mer, just detta framgick ju igår så uppenbart när ÅK hela tiden bytte ämne (för att helt avslöja SD okompetenta plan) och SD satt och stammade att han inte minns eller helt plötsligt kom med nya lögner.
Just detta gjorde nog ÅK för att få nämndemännen att förstå SD´s ljuger och hittar på, finns inget som säger att SD klarar sig genom detta, han avslöjar ju sig själv hela tiden i sina lögner.

Ska bli intressant att höra vd HD, JG mfl ska stamma fram när de står i samma rum som SD.

Ja det ska minsann bli intressant! Ren poppa popcorn-tajm

Hanna, aka ”Golvbrunns-Hanna”, aka ”jag vet inte/det tänker inte jag kommentera/jag tänker inte säga nåt mer/jag kan inte svara på den frågan/jag kan inte säga nånting om det-Hanna”......

och inte minst godingen: ”jag vet inte ens nånting om jag vet det.

Tänkte man kanske kunde göra en ”klysch/floskebingo” med hennes svar, typ:

https://forumbilder.com/i/roLb
https://forumbilder.com/i/roLy
https://forumbilder.com/i/roLv
https://forumbilder.com/i/roLP

Undrar hur lång tid det tar innan man kan ropa BINGO???
Citera
2020-03-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hur är det möjligt? Alla andra meddelandeappar de använder kan man väl logga in till från egentligen vilken enhet som helst? Eller har jag missuppfattat?

Vad jag vet kan SMS bara läsas från den fysiska enhet som har rätt telefonnummer?
Skickade han SMS:et till den försvunna telefonen?
Den telefonen stängdes av och polisen vet inte hur avstängningen gjordes.
Hur är det då möjligt att polisen inte kan se om ett SMS har öppnats och lästs?

Vet inte om det ens har med saken att göra överhuvudtaget, men har undrat lite över detta:

A.164 Del A S.6
Avvikelser i sökhistoriken och aktivitet via google (Lenas konto) både före och efter Lenas död
pekar med koordinaterna ut en adress i Varberga.

Nu är det ju ingen ping, men ändå en aktivitet.
Citera
2020-03-12, 11:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han har inte skrivit att de inte har förhörts.
På den frågan gav han ett undvikande svar.
Han undrar varför de inte finns med i FUP:en.
Det är inte samma sak.

Nej helt rätt. Men dessa invändningar kommer lite för lägligt, enligt mig. Och har samma gamla slitna agenda som kontot haft hela tiden.
Citera
2020-03-12, 11:47
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Detta e ju sjukt olägligt för JG. Varför spelar han förvånad!? Bara det beteende döljer ju ngt fuffens. Sen klampa omkring i avspärrat hus med ficklampa för att hämta cementblandare!? Hade LW hotat även JG? Kanske avslöja att JG var bisexuell för frugan?
Högst troligt!
Citat:
SD är på ett jobb tisd 15 maj, nåt bygglovsärende, när han får ett samtal. Ett vittne berättar:

På tisdag 15 maj vid 13.00 tiden var det slutsamråd med kommunen. Stefan kom på cykeln
och J*akim säger att han pratade i telefon i samband med att han kom. Antingen gjorde han
det när han kom eller så ringde det precis i anslutning när han kom. Stefan gick in i ett annat
rum och pratade klart.
Vad Joakim minns så säger Stefan efter han pratat i telefonen "Jag fick precis reda på att min

Varför säger han så? "Jag fick precis veta...". Kl 13.00? Det där visste han ju redan kl 7.00 på morgonen efter att N*a ringt? Vad fan håller han på med?
Hahaha oj då! Ah nä, det är som bekant svårt att ljuga.
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-12 kl. 11:55.
Citera
2020-03-12, 11:53
Medlem
Citat:

rum och pratade klart.

Borde finnas i samtalslistor vem han pratade i telefon med? Är det bekräftat vem?
Citera
2020-03-12, 11:54
Medlem
Hoppas innerligt att Hanna så här långt efteråt och säkert med tillgång till FUP också kommer till sans och inser att vad för människa hon försvarar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in