2020-03-12, 12:12
Medlem
Bananarmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornflakesfasoner
Sitter på kurs. Polackerna berättar att barn och unga börjat dö i Italien?!

Något ni uppmärksammat?!

Hörde vart då? Från någon på stan? Då är det nog inte så. På medier? Då är det kanske troligt.
Citera
2020-03-12, 12:13
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
flygbolag, gym, restauranger kommer att gå i kk. Säkert fler jag inte kan komma på på rak arm. Biografer, privatteatrar, lekland.

Små företag kommer med all säkerhet drabbas hårt..Många går på knäna redan nu på grund av höga skatter,el och bränslepriser. Har de dessutom anställda så kostar det massor i sjuklöner som skall betalas ut trots att inga pengar kommer in då folk är sjuka. Efterfrågan sjunker också så vi kommer med all säkerhet få en ny svår ekonomisk kris där de stora bolagen blir större och de små försvinner.

Arbetslösheten lär skjuta i höjden Pensionsfonderna urholkas/töms osv.. Inget bra läge för lilla Sverige.. Norge har en ordentlig buffert men Sverige har enbart resurser i form av arbetslösa invandrare och analfabeter..
Citera
2020-03-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vet inte exakt hur de andra länderna gjort, men du verkar inte heller veta.

Jag vände mig emot att kalla det " tur.." det är knappast så enkelt som vissa tror.

Kan du svara på vad den familj som jobbar i vården ska göra?
De flesta andra skolor i andra länder har stängt skolor!
Citera
2020-03-12, 12:14
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornflakesfasoner
Sitter på kurs. Polackerna berättar att barn och unga börjat dö i Italien?!

Något ni uppmärksammat?!
Ojdå,och polackerna som är så pålitliga och pålästa!Stämmer säkert, även om Italien inte rapporterat det.
Citera
Medlem
selusts avatar
Senare idag kommer ett beslut om att många skolor och högskolor kommer att stängas i åtminstone stockholm.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Som i Iran då?

Din efterblivna åsna.

https://www.accuweather.com/en/ir/iran-weather

Iran har enorma områden med hög terräng och lika mycket vinter som i södra skandinavien,
så åsnan är du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Lyssna på Merkel, 70% kommer att få det, sen kommer det att mutera, under tiden kommer samhället att braka ihop, det kommer att vara omöjligt få tag på mediciner, slagsmål om mat etc.

Jo jag hörde det extrema uttalande, tror inte på det. Det här är inte värre än fågel viruset som Kina skrämde världen med.

Samhället faller endast om ingen går till jobbet eller om alla är för sjuka för att jobba.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vet inte exakt hur de andra länderna gjort, men du verkar inte heller veta.

Jag vände mig emot att kalla det " tur.." det är knappast så enkelt som vissa tror.

Kan du svara på vad den familj som jobbar i vården ska göra?
De flesta skolor i andra länder har stängt skolor!
Citera
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
VARFÖR väntar SVERIGE med att stänga ner skolor???

Vad är meningen med att vara sist med allt?

Dom väntar bara på grupptrycket. Dom gör som alla andra gör men sist av alla för att försäkra sig om att inte "göra bort sig" trots att människor där runt omkring dom.
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Var precis och handlade på Willys iklädd ansiktsmask, glasögon och handskar. Folk flinade åt mig, någon fällde kommentaren "Corona Time" och folk betedde sig allmänt som jag var en foliehatt. Ingen annan hade mask på sig.

Det sovande folket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Men folk kan bli smittade även om det är 200 personer och inte 500!
Gränsen måste gå någonstans. Satte de den vid 200 kunde du ha argumenterat att folk blir smittade även när 199 personer samlas.

Men jag håller med om att man borde dra en lägre gräns än 500.
Citera
2020-03-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
PK locket är på här i svenskmedia. Kan du fråga om vart man kan hitta källor? Någon här kanske kan polska och kan kolla lite på de seriösare sidorna?

Använd chrome o översätt den polska sidan med hjälp av google.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in