2020-03-12, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Åh vad jag ogillar falska människor=Julia

HAHAHA, det finns nog ingen mer perfekt-definition av falskhet än detta.
2020-03-12, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foxieroxie
Jag också.
Jag gillar också Jassa
2020-03-12, 11:49
Medlem
foxieroxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Jävligt bra kommentar.

Jag tycker inte att det är en dålig egenskap som människa om man bortser från spelet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
I Robinson röstar man ut en, inte två.
Den som röstas ut får tittarna chans att rädda.
Medans vi röstar sitter personen i Gränslandet.

Då måste vi skicka ut den personen tycker jag!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Fast de är ju Roinson tema. Till och med programledaren ska va med.
Men vi får se hur det blir.
De skulle aldrig skriva i brevet att en kommer få lämna och missa chansen på en miljon ifall det inte skulle bli så hade en person hamnat i gränslandet hade det stått det oxå
2020-03-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Fattar inte. Julia och Sami sa precis att de skulle rösta ut Jassa. Men sitter inför gruppen och säger de röstar ut Bella. Vad tror ni de kommer göra?

spel dem kommer snacka med glasis senare har dem med sig frida philip är dem 5 då behövs 2 röster till amilia skulle säkert hänga på hänger amilia på röstar lennie som henne också då är det 7 röster
2020-03-12, 11:50
Medlem
Citat:
Fattar inte. Julia och Sami sa precis att de skulle rösta ut Jassa. Men sitter inför gruppen och säger de röstar ut Bella. Vad tror ni de kommer göra?
De kommer rösta ut Bella. Det är bara Julia som lobbar så in i helvete för att Jassa ska dra, och Sami hakade på det (och vi fick ju inte se vad de pratade om innan). Glasman har ju aldrig diskuterat att rösta på Jassa idag, för att han vill ha hennes röst i detta för att de ska bli en garanterad majoritet.
2020-03-12, 11:51
Medlem
foxieroxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Åh vad jag ogillar falska människor=Julia

Japp.
Medlem
herpesvårtas avatar
Citat:
Jag undrar det med. Om de fortfarande tänker gå bakom ryggen på gruppen måste de i så fall alliera sig med pinkroom? Och de kan ju knappast lita på dom.

Sen kommer de förlora förtroendet hos deras egna grupp. Förstår inte riktigt hur de tänker här faktiskt. De måste rösta som gruppen.
Medlem
CamillaGorillas avatar
Okej jag har precis kommit in i leken och uppfattar att alla får rösta på vem som ska ut ikväll av de som hänger löst.

Fan vad tråkiga det är som hänger löst. Hade varit sjukt kul att se hur de röstat kring Mergim, Amilia (förutom att de röstar på varandra) bland annat. Men annars - äntligen, älskar när de ska rösta på varandra. Saknar det som fan i BB. Njuter av den lilla stunden det varar.

Försöker tänka.. Vilket är sjukt jobbigt.

Alex - I huset TROR ju många att Alex är stark, dvs ett hot, men man gillar och vill ha kvar Alex, flera har varit rörande överens om att rädda Alex innan. Svårt att se att många, om ens någon, väljer honom? Ska vara rent taktiskt då men har svårt att se att de vill framstå som så jävla kalkylerande inför tittare. Men framför allt tror jag för många skulle sakna Alex.

Glasman - Nja. Vem skulle välja honom och varför? Kan inte komma på nåt. Nån i huset som ser honom som ett "hot"? Finns det nån där inne som tycker han är dryg/jobbig som uttalat detta?

Izabella - Tror ingen ser henne som ett hot och tror ingen vill ha ur henne. Är det nån där inne som inte än så länge tycker hon är schysst? NÅN där inne som stör sig?

Philip - Min första tanke, Philip åker väl? Tveklöst? Min tanke som sagt men jag kan ha heeelt fel. Det är logik enligt mig själv men jag är ju inte som de där inne, skönt nog. Ny, ingen kommit honom inpå livet (känner jag, men som ni nog märker kollar inte 24/7 särskilt mycket så rätta mig om jag har fel) rätt menlös, jävligt menlös men är nog min personliga åsikt och har knappt sett honom alls när jag väl kollat live. Ingen är fäst vid honom, ingen gråter om han åker, lätt för dem att rösta ut då. Sist in först ut, lätt att motivera för varandra och tittarna och inte framstå som en kalkylerande falsk rövhatt. Vad fan tycker huset om Philip?

Viktoria - Amilia lär vilja rösta på henne såklart om hon inte går ihop med nån annan kring nån annan idé, men antar att hon kommer gå runt och propagera på varför Viktoria ska ut , men är det nån mer? Flera verkar ändå gilla henne väl,? Fler måste väl ändå störa sig på henne än Amilia eller.. Gör Mergim det?

Häll på glömma Jassa. Vem/vilka kan vilja få ut henne? Julia? Vill Glasman det?

Alltså, jag söker ju att nån hjälper mig fylla på hur jag ska resonera och tänka om detta. Ni märker ju hur borta jag är. Nån kanske redan skrivit ett bättre inlägg medan jag författat detta 😅 Märks att man får en dålig bild av allt när man mest ser avsnitten. Ska försöka glo mer idag, men hoppas ni andra kommer uppdatera om paktandet. Utgår från det! 😋 Vem vill Mergim ha ut och vem vill Amilia ha ut? Vad planerar Glasis och Samsis? Vill veta allt. Borde ställa in alla planer för dagen.

Blir jävligt imponerad på den som försöker svara på alla mina funderingar. Superimponerad skulle jag bli.
2020-03-12, 11:52
Medlem
Ljög precis Viktoria om att Amilia sa ”de ska ut en efter en och packa sina väskor” när det var i själva verket VIKTORIA som sa dessa ord strax innan Lisa åkte?!
2020-03-12, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta
Seriöst, Jassa har för stort hjärta för att vara med i sådana här spel. Hon vill helst sitta i en blomring med alla och spela 20 hjärtliga frågor i en evighet.

Hennes ovilja att rösta ut någon är bara irriterande. Hon skulle tom tveka att rösta ut Amilia för hon är så "snäll", trots att Amilia aldrig skulle göra detsamma.

Hon är för naiv för sitt egna bästa.

Så sant! Hon är känslostyrd och har en oförmåga att tänka taktiskt. Tvärtemot dig tycker jag att detta är en tillgång i huset. Det blir mer intressant med någon som inte är lojal mot sin grupp för spelets skull. För henne är varje dag en ny dag där man kan bli kompis med någon på 20 min och då finns det inga grupper längre i hennes huvud. Absolut naivt och en nackdel för henne då folk inte kan lita på henne. Men hur kul hade det varit om alla var supertaktiska? Hade blivit så förutsägbart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in