Citat:
Ursprungligen postat av
Vieniqua
Nu frågade jag faktiskt en seriös fråga, har faktiskt tre små barn att tänka på o få ut dom ur landet innan något krig bryter ut.
Ni är mer rädda för ett fjuttit virus än dom 30000 soldaterna som sprids ut i hela Europa just nu.
Allt är kopplat vakna för i helvete
Nu ska jag försöka se om jag kan ta båten till Grekland och därifrån ta ett flyg till Sverige.
Och ni behöver inte vara oroliga. Jag har mask o handskar sen håller jag mig hemma instängd i 14 dagar när jag är i Sverige.
Om det nu står soldater utstationerade på gatorna så är det nog inte för att dom väntar på att Ryssland ska komma rullandes med pansarvagnar utan snarare för att det kommer bli upplopp & kaos inom den egna populationen. Det är inte ovanligt vid smittor, iallafall om vi tittar lite längre bakåt i tiden.
Lek med tanken att regimen inför ett förbud från att gå till arbetet i en månad i hopp om att förhindra smittspridningen. Hur länge tror du att samhället fungerar innan folk inser att det är just det som det inte gör? & vad tror du att gemene man kommer att göra när maten tar slut i skafferiet & hyllorna i butiken står tomma eller när saldot på kontot står på minus? Nästan en tredjedel av befolkningen klarar inte av en oväntad utgift på 5000:- & kommer få det jobbigt när dom inte får gå till arbetet.