2020-03-12, 11:46
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vieniqua
Nu frågade jag faktiskt en seriös fråga, har faktiskt tre små barn att tänka på o få ut dom ur landet innan något krig bryter ut.

Ni är mer rädda för ett fjuttit virus än dom 30000 soldaterna som sprids ut i hela Europa just nu.
Allt är kopplat vakna för i helvete

Nu ska jag försöka se om jag kan ta båten till Grekland och därifrån ta ett flyg till Sverige.
Och ni behöver inte vara oroliga. Jag har mask o handskar sen håller jag mig hemma instängd i 14 dagar när jag är i Sverige.
Om det nu står soldater utstationerade på gatorna så är det nog inte för att dom väntar på att Ryssland ska komma rullandes med pansarvagnar utan snarare för att det kommer bli upplopp & kaos inom den egna populationen. Det är inte ovanligt vid smittor, iallafall om vi tittar lite längre bakåt i tiden.

Lek med tanken att regimen inför ett förbud från att gå till arbetet i en månad i hopp om att förhindra smittspridningen. Hur länge tror du att samhället fungerar innan folk inser att det är just det som det inte gör? & vad tror du att gemene man kommer att göra när maten tar slut i skafferiet & hyllorna i butiken står tomma eller när saldot på kontot står på minus? Nästan en tredjedel av befolkningen klarar inte av en oväntad utgift på 5000:- & kommer få det jobbigt när dom inte får gå till arbetet.
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenvarld
Det lustiga här är att när jag är ute och jobbar (har rast nu) så märkar jag knappt av denna hysteri. Folk beter sig som vanligt, ingen som springer omkring och skriker, delar ut domedagsblad, bär masker etc. Affärerna står öppna. Och ingen jag har pratat med uttrycker någon större oro över detta.

Så jag misstänker att det är bara MSN och ni galningar på FB som är hysteriska över detta.

Det är tragiskt, då det är exakt detta förhållningssätt som kommer leda till total vårdkollaps om sex veckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Det har jag sagt hela tiden. Inte en enda svensk går runt med munskydd/ansiktsmask.
Ändå är dem slut i varenda butik och på nätet.
Vad är det som händer?
Folk köper såklart men har det liggandes hemma bara. Man skäms för att använda men vänta du bara tills vi har 10 000 infekterade. Det kommer att se ut som Italien där alla har det på sig!

Det finns en tröskel!
Citera
2020-03-12, 11:47
Medlem
Reserestriktioner verkar ha låg effekt på att minska spridningen, utan förskjuter den endast några dagar.
Grafik https://api.quickshot-widgets.net/uploads/webb_scenarion-01-1584003944910.png

Lokala åtgärder är det bästa enligt dessa resultat.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Dem som är rädda är inomhus. Märker du inte mindre folk som är ute o rör sig?

Ingen skillnad alls, var ute och tog en bärs och lite mat igår och var lika mycket folk ute som vanligt.
Citera
Medlem
Nu stängs alla skolor i Oslo. Vi måste göra det samma, i alla fall i Stockholm. Värnar ni om era medborgare det minsta? Visa det då.
Går det att vädja till WHO, att Sverige negligerar situationen?
Citera
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Knip igen din idiot. Det finns all anledning till det.
Jag var lika jävla puckad som du är för några veckor sen men är nu ganska så påläst och har förstått hur illa situationen är i Italien. Hamnar vi i en liknande situation så är du inte så stöddig längre.

Kan du berätta om hur illa det är förutom om du är 70-80 år eller i riskgruppen? Och vad är det som är så hemskt i Italien förutom att folk är hysteriska och har stängt ner ett helt land för en förkylning.

Enligt den fakta som finns i nuläget finns det ingen anledning att leva på ett annorlunda vis än vanligt. Folk är hysteriska och du är dessutom en riktigt obehaglig person. Nu ska jag gå till gymet på lunchen. Där kryllar det av pensionärer. De är alla i riskgruppen men de går till gymet likt förbannat. Det är något jag anser är anmärkningsvärt.

Ha en fin dag
Citera
2020-03-12, 11:48
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vilka åtgärder vidtas nu på olika arbetsplatser? Kom gärna med exempel.

Lappar på muggen som visar hur man tvättar händerna. Thats it. Inte ens alkogel är utställd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Nu stängs alla skolor i Oslo. Vi måste göra det samma, i alla fall i Stockholm. Värnar ni om era medborgare det minsta? Visa det då.
Går det att vädja till WHO, att Sverige negligerar situationen?
Stängs kl 14
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Har en Europaresa inplanerad i slutet av maj och första två veckorna i juni. Planerar besöka flera stora städer i Europa. Bland annat Budapest, Barcelona, Rom och Paris.

Hoppas detta lugnar sig så jag och mina vänner kan komma iväg. Men just nu talar väl mycket för att ställa in. Vad tror ni?
Är biljetterna redan köpta så är det väl bara att vänta och se. Situationen ändras ju timme för timme. Är biljetterna INTE köpta än, så skulle jag avstå att lägga pengar på det. Att köpa biljetter någonstans över huvud taget är ju rent lotteri just nu.
Citera
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad menar du med ”region”? Finns förmodligen gigantiska regioner i Norrland som är garanterat virusfria.
Sverige är indelad i landsting, kommuner och regioner, enligt aftonbladets karta var alla regioner drabbade i Sverige av minst ett fall förutom Gotland
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Två inkvoterade våp. (Men hon den där Taha är något av en puma.)

Samtidigt är ju Anders Tegnell inkompetentast och arrogantast av alla dessa sorgliga figurer.

Vad fan är det med Sverige och myndighetspersoner som heter "Anders"?

Under migrantinvasionen var det Anders "låt Anders vara Anders" Danielsson på Migrationsverket som fuckade upp.

Denna gång måste vi dras med det här mongot: https://cached-images.bonnier.news/cms30/UploadedImages/2020/3/10/7710f578-35df-48a7-8e90-7c75523c083c/bigOriginal.jpg?interpolation=lanczos-none&downsize=770:*&output-quality=80&output-format=auto

Värt att notera är att båda dessa landsförädrare tillsattes av Reinfeldt.
Och under tsunamikatastrofen var det en annan jävla Danielsson som agerade motvallshora och vägrade vara transparent. Vi får vad vi förtjänar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in