2020-03-12, 11:41
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Möte idag med skolorna, har vi tur så stängs skolorna på måndag.

Tur?

Vart ska alla barn ta vägen? Alle de 100.000 tals som jobbar i sektorer som måste finnas, ska de stanna hemma med småbarnen? Det är inte så enkelt som du tror.
Jag tycker skolorna ska vara öppna för alla de som måste gå dit, en hel del kan såklart stanna hemma och bör då göra det.
Citera
Medlem
Dramalamadingdongs avatar
Vet någon vilken eller vilka tider det är presskonferens om ev nya beslut på TV idag?

Jag ska på ett bokat gynbesök idag som är avgörande för min hälsa. Önska mig lycka till 😬
Citera
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det som händer här cirka 28 minuter in i sändningen är ju rätt så häpnadsväckande:

https://www.svtplay.se/video/25953608/nyheter-direkt/presstraff-om-coronalaget-just-nu?start=auto

Diverse frågor om tillgången till skyddsutrustning. Taleskvinnan från MSB svarar med ett par minuters svamlande mummel som att det "förs diskussioner" och "diskuteras upphandling", helt utan substans. Journalisten följer upp med:

"- Om utrustningen tar slut, kan man då ens intensivvårda patienter?"

Taleskvinnorna från Socialstyrelsen och MSB svarar med att skratta. Alltså, de svarar med att SKRATTA!

Två inkvoterade våp. (Men hon den där Taha är något av en puma.)

Samtidigt är ju Anders Tegnell inkompetentast och arrogantast av alla dessa sorgliga figurer.

Vad fan är det med Sverige och myndighetspersoner som heter "Anders"?

Under migrantinvasionen var det Anders "låt Anders vara Anders" Danielsson på Migrationsverket som fuckade upp.

Denna gång måste vi dras med det här mongot: https://cached-images.bonnier.news/cms30/UploadedImages/2020/3/10/7710f578-35df-48a7-8e90-7c75523c083c/bigOriginal.jpg?interpolation=lanczos-none&downsize=770:*&output-quality=80&output-format=auto

Värt att notera är att båda dessa landsförrädare tillsattes av Reinfeldt.
Senast redigerad av TrolleriKonto 2020-03-12 kl. 12:01.
Citera
2020-03-12, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, Anders Tegnell satt i flera intervjuer och viftade bort sådana åtgärder som "ineffektiva" precis samtidigt som en del andra länder införde samma åtgärder. De länderna har klarat att bromsa smittan som nu exploderar utom kontroll i Sverige. Det handlar om katastrofala felbeslut och inaktivitet som redan orsakat dödsfall. Rimligen borde de ansvariga så småningom ställas till svars.

Håller med, ganska seriösa straff.

20 pisk på ryggen på öppen gata.
Gå med ett kors på ryggen genom hela stockholm. Ingen mat på 1 månad.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Detta är digerdöden för företag. Inte för mänskligheten. Fast företag kan alltid komma tillbaka, men människors liv kommer gå i kras... Väldigt många.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkirk
Varför inte dela/tvinga ut andningsskydd till alla som vistas ute bland folk.
Då borde ju viruset dö ut ganska så fort eftersom ingen kan smitta den andra...
Bara en tanke jag har.

Det har jag sagt hela tiden. Inte en enda svensk går runt med munskydd/ansiktsmask.
Ändå är dem slut i varenda butik och på nätet.
Vad är det som händer?
Citera
Medlem
Det lustiga här är att när jag är ute och jobbar (har rast nu) så märkar jag knappt av denna hysteri. Folk beter sig som vanligt, ingen som springer omkring och skriker, delar ut domedagsblad, bär masker etc. Affärerna står öppna. Och ingen jag har pratat med uttrycker någon större oro över detta.

Så jag misstänker att det är bara MSN och ni galningar på FB som är hysteriska över detta.
Citera
Medlem
ningudos avatar
Igår var Gotland den enda regionen i hela landet som varit fria från corona. Men det varade inte så länge, idag har även fina Gotland drabbats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkirk
Varför inte dela/tvinga ut andningsskydd till alla som vistas ute bland folk.
Då borde ju viruset dö ut ganska så fort eftersom ingen kan smitta den andra...
Bara en tanke jag har.

Det finns inga andningsskydd, en stor mängd skickade vi till Kina för 2 månader sen och resterande som finns i apotek och diverse affärer blev uppköpta av kineser.
Citera
Medlem
Uppmanar alla här att ta del av denna chat.
PETER IVEROTH, smittskyddsläkare är en av Sverige främsta och har varit med i decennier.

https://www.jp.se/artikel/liverapportering-senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
2020-03-12, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
På samma sätt som tidigare om man är sjuk mer än en vecka. Man skaffar ett intyg. Vilken apptjänst som helst kan ordna det. Tar bara några minuter. Du säger: jag är jättesjuk i infuensa och de säger "stackare, här är ett intyg".

Har en Europaresa inplanerad i slutet av maj och första två veckorna i juni. Planerar besöka flera stora städer i Europa. Bland annat Budapest, Barcelona, Rom och Paris.

Hoppas detta lugnar sig så jag och mina vänner kan komma iväg. Men just nu talar väl mycket för att ställa in. Vad tror ni?
Citera
2020-03-12, 11:43
Medlem
Madagascars avatar
Vilka åtgärder vidtas nu på olika arbetsplatser? Kom gärna med exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in