2020-03-12, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Detta e ju sjukt olägligt för JG. Varför spelar han förvånad!? Bara det beteende döljer ju ngt fuffens. Sen klampa omkring i avspärrat hus med ficklampa för att hämta cementblandare!? Hade LW hotat även JG? Kanske avslöja att JG var bisexuell för frugan?
Jag är inte så säker på att huset var avspärrat för tiden när han var inne och hämtade bla cementblandaren däremot så säger han att han (om det var i ett förhör eller till en granne kommer jag inte ihåg... tror att det var en granne som frågade) som förklaring att han inte vill bli inblandad.
Citera
2020-03-12, 11:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Han hänvisar väl till Schazz, som nu i flertalet lägliga inlägg ojat sig om två mystiska älskare som inte utretts (som jag hoppas att han kontaktat polisen om). Lika mystiska män( läs troligen obefintliga) som de 3 mörkermän som SD såg i skogen. Jag har alltid sett det som ett ”planteringskonto”, inte bara för att det är pro-SD utan för det är så illa dolt anti-LW. (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Han har inte skrivit att de inte har förhörts.
På den frågan gav han ett undvikande svar.
Han undrar varför de inte finns med i FUP:en.
Det är inte samma sak.
Citera
2020-03-12, 11:10
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
De kanske hade avlyssning på hans telefon?
Det visar i så fall att de fortfarande vill utreda hans inblandning.

Det går att läsa i förhör nummer 6 med J*erry, Aktbilaga 150 med start på sidan 277 och framåt

Att han raderat från sin telefon alltså...
Citera
2020-03-12, 11:11
Medlem
Citat:
Hur är det möjligt? Alla andra meddelandeappar de använder kan man väl logga in till från egentligen vilken enhet som helst? Eller har jag missuppfattat?

Vad jag vet kan SMS bara läsas från den fysiska enhet som har rätt telefonnummer?
Skickade han SMS:et till den försvunna telefonen?
Den telefonen stängdes av och polisen vet inte hur avstängningen gjordes.
Hur är det då möjligt att polisen inte kan se om ett SMS har öppnats och lästs?
Det är väl en inställning som man måste göra på sin egen telefon (den tfn som sms:et är skickat ifrån). Om jag nu inte missuppfattar din fråga.
Citera
2020-03-12, 11:15
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
SD är inte skeptisk. I gårdagens förhör säger han svart på vitt att han inte räkna med de skulle komma:

”– Vi möts upp och i ena handen har jag en ficklampa. I den andra förmodligen ingenting. Jag berättar att det är jag som har ringt och de säger i princip ingenting. De säger att det var väl bra, men nu tar de över. De undrar vad jag gjort på platsen. Jag sa att jag inte tänkte att de inte skulle åka ut på en sådan bagatell så jag är kvar och kollar att det inte händer något med någon annan.”

Vidare fortsätter SD hävda, inför hela TR, att poliserna ljög om innehållet i stora delar av samtalet.

Vad tjänar poliserna på att ljuga om innehållet i samtalet?

”– Jag har inte sagt att jag bor i Vivalla vilket de också sagt, säger 45-åringen.
– Men pratade om var ni bor?
– Jag minns inte exakt vad som sas.”

”– Jag informerar polisen om att det är jag som har ringt.
– Sa du ditt namn eller ditt rätta namn?
– Jag minns inte när de frågade om namn. Jag har sett i förhör att jag både ljugit om personnummer, vilket är en befängd anklagelse.
– Men har du sagt ditt namn?
– Jag är inte säker på att de frågade om det. Men om de har gjort det har jag inte ljugit . Det är så absurt.
– Så du har inte ljugit?
– Nej. Och jag säger inte att jag varit på krogen vilket de påstår.”

Citat fr Ab

Varför ljuger man?

Uppenbarligen hade SD en dold agenda som föll i stöp den natten när poliserna överraskade honom.

Exakt, som jag skrivit några gånger tidigare. SD räknade inte med att de skulle skicka en bil på ett sånt larm en helgkväll utan räknade nog med att de hade fullt upp. Han blev nog helt ställd när de dök upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har läst en del av förhören och förstått att LW hade några affärer.
Dessa förhållanden var under en lång rad av år.
LW var ogift och en kvinna som hade all rätt till förhållanden.

Du kanske kan redogöra för hur många förhållanden och speca hur många av dessa som är bekräftade via förhören (med ogifta resp gifta män).

Har inte källor nu längre, men det är åtskilliga män som nämns i förhör med olika vänner och arbetskamrater.
Det framgick tydligt att LW:s kontakt med dem handlade om relation/sex, inte om typ kyrkliga möten
med vänner från hennes tid som präst.
Detta säger ju flera förhörda rakt ut, att hon levde "maniskt" och sökte män i hopp om att få en
fast relation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Har dessa dagar:

https://imgur.com/l6Qfxy4
Tack. Sparade ner den nu.
Jag kan läsa att förhör sker i morgon, men att nästa vecka är helt fri från förhandlingar. Nästa tillfälle är då mån 23 mars.
Citera
2020-03-12, 11:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är väl en inställning som man måste göra på sin egen telefon (den tfn som sms:et är skickat ifrån). Om jag nu inte missuppfattar din fråga.
På den skickande telefonen kan man ställa in att man vill ha läskvitto.
Jag undrade hur polisen inte ser när SMS:et öppnades och lästes på LW:s telefon (som var avstängd och försvunnen). Dvs om det var till den telefonen som SMS:et skickades. Det är inte helt klargjort.
Citera
2020-03-12, 11:20
Medlem
Citat:
På den skickande telefonen kan man ställa in att man vill ha läskvitto.
Jag undrade hur polisen inte ser när SMS:et öppnades och lästes på LW:s telefon (som var avstängd och försvunnen). Dvs om det var till den telefonen som SMS:et skickades. Det är inte helt klargjort.
Jag är tydligen en teknisk idiot. Men HUR skall man kunna se ett läskvitto på en avstängd och försvunnen mobil? Sånt kan man väl bara se på den telefon som sms:et är skickat ifrån, om man nu har gjort den kvittensinställningen?

Var det N*a som sett i nov 2018 att hans meddelande till LW, efter hennes död, var läst? Det såg han först flera månader efter han skickat meddelandet till sin mamma.
Citera
2020-03-12, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Jag vet inte, men på något vis gjorde dom ju det. Min gissning var att detta skedde i realtid medans han raderade. Stod i NA "Raderade konversation under polisförhör"

Hm, ja de gick förmodligen igenom hans telefon och analyserade fram att han raderat just då.

SD stod t ex och fotograferade en rad meningslösa bilder innan ett förhör för att skriva över tidigare
innehåll. Förfaringssättet gör att det kan vara svårt att återskapa tidigare innehåll.
Förklaringen SD gav var att han inte visste hur det gått till, telefonen hade fotat av sig själv, hade
hängt upp sig! Han hade tryckt på fel knapp ...liksom.

Bra ställe att radera på, på plats i väntan på förhör!
Citera
2020-03-12, 11:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Vore ju mycket intressant att veta vad SD har för förklaring till att han uppgav falskt namn till polisen där på fredagskvällen. Har han gett någon anledning till det eller är det ytterligare en gång hans selektiva minne enbart resulterar i ett "jag vet inte/jag minns inte/ingen aning"?

Det måste ju finnas något slags plan till varför han ljuger rakt i ansiktet på poliserna?

Ja han påstår ju, underförstått, i rättssalen igår att båda poliserna ljuger. Då han menar på att det är befängt att han skulle sagt att han bodde i Vivalla och att han uppgett fel personnummer.
Citera
2020-03-12, 11:25
Medlem
Citat:
Hur är det möjligt? Alla andra meddelandeappar de använder kan man väl logga in till från egentligen vilken enhet som helst? Eller har jag missuppfattat?

Vad jag vet kan SMS bara läsas från den fysiska enhet som har rätt telefonnummer?
Skickade han SMS:et till den försvunna telefonen?
Den telefonen stängdes av och polisen vet inte hur avstängningen gjordes.
Hur är det då möjligt att polisen inte kan se om ett SMS har öppnats och lästs?
Jag är inte rätt person att ställa frågan till hur det tekniska fungerar (är rätt uppenbart i tråden).

Bara konstaterar att LW:s son upptäckte vid förhör att meddelandet har öppnats och frågan är av vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in