2020-03-12, 10:17
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
1000 svenskar dör varje år av vanlig influensa. Det innebär att vi, kallt räknat, har 999 personer till som kan dö innan vi kan börja skrika om apokalypsen?

Det har alltså dött mindre, eller i stort sett samma mängd människor i Italien nu som det gör varje år i Sverige av vanlig influensa, som dessutom går att vaccinera sig emot.

Förresten, svininfluensan smittade 2 MILJARDER människor.
Nej, det stämmer inte. I år har 65 personer dött av influensa och siffrorna brukar ligga kring 200. 1 000 personer har vi kommit upp något år - men då rör det sig om extremår.

svt.se/nyheter/inrikes/arets-vanliga-influensa-mildare-an-tidigare
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tidigare i tråden angavs antalet döda i år till 8 personer. Så 8 till döda i Corona och vi har gått om influensan
65 har dött i årets influensa och nästan 6 000 fall dokumenterats.
Citera
Medlem
Vet ni hur många människor som dör runt om i världen per sekund? 2 stycken.
Det är 120 stycken per minut, eller 7200 per timma. Per dag är detta alltså 172.800 människor. Per dag!
Det ger oss ca. 63.000.000 döda per år.

Det här har pågått sedan december, alltså i ca. 3 månader och än har bara 4000 personer dött. Ändå är det viktigt för er att bygga führerbunkern och stapla mat för flera månader.

Jag har påtalat det innan och lyfter det igen, trots att folk talade emot mig i början. Det finns ett extremt mörkertal om inte är inräknade, vilket gör att dödligheten är betydligt lägre än WHO proklamerar. Detta för att det pågår en spridning som inte är dokumenterad, som även funnits i Sverige ett bra tag.

Personer med milda symptom söker sig inte till vården. Oftast stöter man bort det som en lätt förkylning. Siffrorna som uppvisas är rapporterade fall. Många länder testar inte ens patienter med typiska symptom för viruset.

Ta det lite lugnt. Lyft fram fakta och sluta hetsa upp till domedagsstämning, det gör varken er eller er närhet något gott.
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Ingen svarar ju på vad vi ska göra sen med allt

Så allt kom ifrån en fladdermus som sades i tråden och i programmet någon vecka sen
Minns dock inte det var just det

Samt spreds för en del inte kan styra sin libido bl a
Citera
2020-03-12, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
På min flickväns jobb fick en kille nekat att jobba hemifrån trots att han varit ute och flygit. Detta trots att det är ett modern techföretag där man annars får jobba hemifrån ibland.

De har inte gått ut och meddelat att folk bör jobba hemifrån eller liknande. Man till och med nekar folk. Den är sjuk ändå.

Låter inte alls som ett vettigt företag. Själv jobbar jag också på ett privat bolag med drygt 300 anställda, många ute på fältet, men vi med kontorstjänst uppmanas att jobba hemifrån, extrem försiktighet har vidtagits och det är jag faktiskt både glad och stolt över, trots att vi gick många miljoner back förra året.
Citera
Medlem
ningudos avatar
Citat:
200 gånger dödligare. Vad får du det från? 1% dödlighet på Corona (Enligt de flesta experter) och 0,2% på "vanlig" influensa.
läs om
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
På min flickväns jobb fick en kille nekat att jobba hemifrån trots att han varit ute och flygit. Detta trots att det är ett modern techföretag där man annars får jobba hemifrån ibland.

De har inte gått ut och meddelat att folk bör jobba hemifrån eller liknande. Man till och med nekar folk. Den är sjuk ändå.
VI lever dock i en verklighet där företag går i konkurs pga coronaviruset. Många företag har inte råd att ta samhällsansvar då de helt inte överlever då. Det kommer inträffa massor med situationen där ekonomin går före smittskyddet.
Citera
2020-03-12, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
1000 svenskar dör varje år av vanlig influensa. Det innebär att vi, kallt räknat, har 999 personer till som kan dö innan vi kan börja skrika om apokalypsen?

Det har alltså dött mindre, eller i stort sett samma mängd människor i Italien nu som det gör varje år i Sverige av vanlig influensa, som dessutom går att vaccinera sig emot.

Förresten, svininfluensan smittade 2 MILJARDER människor.

Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Fan vad efterbliven du är. Helt sjukt. Lämna tråden om du ska vara oseriös.

Efterbliven? Vidrikfittanen?
Den enda som pekar på efterblivenhet i ovan två inlägg är du.
Varför svarar du inte sakligt om situationen istället?

Hen har ju rätt. Det är ju helt rätt!
Det farliga här är inte sjukdomen. Det är all jävla hets runt omkring. Det riskerar att störta allt och alla.
Men då får väl FB-prepparna som de vill, såklart.
Citera
Medlem
Var det inte nån här som sa att 40 000 personer där i vanlig influensa varje år och inte fan ställer de in konserter då och detta var som en influensa och drabbar även samma risk grupper som vid vanlig influensa. Frågan är dock bara varför folk dör av vanlig säsongs influensa när man kan vaccinera sig mot den?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Hur det ser ut inne i Tegnells huvud vill jag inte riktigt veta.
Men jag gissar på att han ser utbrottet av sjukdomen som något förutbestämt, som inte går att påverka annat än marginellt, och att det sker i olika faser, där vi nu är inne i smittspridning inne i landet. Och den tar slut av sig själv, när tillräckligt många blivit infekterade och (förhoppningsvis) immuna. Tror att det är det som Tegnell nu väntar på.

Så med andra ord använder Tegnell Sveriges befolkning som försökskaniner för att ta reda på om man kan bli immun till ett golbalt virus.

Citera
2020-03-12, 10:20
Medlem
Citat:
200 gånger dödligare. Vad får du det från? 1% dödlighet på Corona (Enligt de flesta experter) och 0,2% på "vanlig" influensa.
Okej jag trodde det var mer än så som en skrev tidigare i denna tråd typ 40 000. Men då får de skylla sig själv att de ej vaccinera sig kan man säga
Citera
Medlem
Citat:
Vem sa något om 200 gånger dödligare? läs igen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, spanska sjukan var dock 100 år sedan med helt olika förutsättningar. Ser man på sverige idag är det överlägset flesta smittade i Stockholm och Göteborg medans mindre orter, även rätt stora, är betydligt mindre drabbade. Titta exempelvis på spridningen i Norrland. Detta sprids på platser där mycket folk träffas regelbundet. Nog kan man smittas öven i Korpilombolo men det är troligare att smittas på Östermalm i Stockholm.

Absolut, i antal människor totalt så kommer storstadsregioner att vara överlägset ledande i den här statistiken men ser man det procentuellt på invånarantal så tror jag att små samhällen kan ligga väl så pyrt till där alla går till en affär, fikar på ett fik osv.

Att Norrlands inland skulle ha bättre sjukvård i dag tvivlar jag starkt på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in