Citat:
Jag har aldrig påstått att alla gör det för pengar. Dock känner jag själv till en kvinna som flr att kunna finansiera sitt hästintresse tar emot fosterbarn. Och har även hört historier från andra. Påstår inte att alla främst gör detta flr pengar, men i alla sammanhang där relativt höga belopp(15-25000) i månaden är inblandade går det inte att komma ifrån att det ofta blir en faktor. Vi fick 11.000/månaden för en av våra placeringar. Detta kom inte i närheten av mitt inkomstbortfall VARJE MÅNAD pga att jag missade många dagar, flera i veckan, pga att hen var strulig och behövde tillsyn och hjälp i stort sett hela tiden.
Den ersättning som utgick var inte ens diskuterad innan hen blev placerad här.
Vår andra placering fick vi 13.000/månaden för. Även hen var en strulig tonåring som krävde extremt mycket! Hen bodde 1 år hos oss INNAN vi fick någon ersättning överhuvudtaget.
Men om du anser att 11.000 och 13.000 för ett heltids"arbete" dygnet runt 7 dagar i veckan är bra betalt så be my guest.
Våra placeringar har bott hos oss för att vi ville hjälpa dom att få en trygghet och en ny start i livet.
Du vet, alla familjehem gör inte detta för pengarnas skull, så sluta dra alla över en och samma kam!
Den ersättning som utgick var inte ens diskuterad innan hen blev placerad här.
Vår andra placering fick vi 13.000/månaden för. Även hen var en strulig tonåring som krävde extremt mycket! Hen bodde 1 år hos oss INNAN vi fick någon ersättning överhuvudtaget.
Men om du anser att 11.000 och 13.000 för ett heltids"arbete" dygnet runt 7 dagar i veckan är bra betalt så be my guest.
Våra placeringar har bott hos oss för att vi ville hjälpa dom att få en trygghet och en ny start i livet.
Du vet, alla familjehem gör inte detta för pengarnas skull, så sluta dra alla över en och samma kam!
Och hur länge sen är det du fick
11000? Du kan ju inte dra upp en sunma från 90 talet och påstå att den är relevant i dagsläget.
Men visst, om man har heltidsjobb är det klart att det inte är jättehöga belopp, men med tanke på alla som inte jobbar i dagens samhälle så blir den extra ersättningen så klart rätt mycket och kanske det avgörande för att mamman ska kunna vara hemma istället för att jobba.