2020-03-12, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Inget får störa sverigebilden, väldigt kortsiktigt tänk.

Nu får dom ta och ge sig alltså. Fan vad fjantiga dom är..

Kanske är dom rädd för att folk som inte är smittade utan bara är oroliga ska hamna i samma position som dom som är smittade på riktigt?

Det skulle kunna förklara en del. För mycket fake calls och brist på personal.
Citera
2020-03-12, 08:19
Medlem
Den här patientsäkerheten de hela jävla tiden hänvisar till. Är det någon som bryr sig? Ingen blir arg på någon som blivit smittad, det föreligger knappast dödshot. Bara åt andra hållet möjligen. Jag vill veta vart de sjuka uppehållit sig innan insjuknande, annars tar jag hem barnen från skolan nästa vecka. Man känner sig ganska maktlös med dessa ignoranta människor vid rodret..
Citera
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Samordnare av italiensk akutvård sa medianåldern är 65 år och att allt fler unga kommer in. 1 minut in i intervjun:
https://m.youtube.com/watch?v=9mrPHO-nkVE

Låter konstigt att 1/5 är 19-50 och medelålder på döda samtidigt 81 år. Minns de tre första dödsfallen rörde åldrarna 70-77 år.
Tycker också detta är märkligt, varför jag blir besviken när ingen klarar av att länka till förstahandskällan som påstår att snittåldern för döda i Italien är 81år. Forskaren som citeras i bla. Businessinsider har inga artiklar på researchgate som ser ut att likna denna mystiska studie...
Citera
Medlem
Intressant videointervju med en italiensk journalist om hur det är i Italien. Bl a ser man hur luftiga köer de har, bra avstånd mellan de köande, för att inte smitta/få smitta av någon annan.

https://twitter.com/XHNews/status/1237990086857261056
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Underligt, åkte tunnelbana nyss och ingen hostade mer än vanligt.
Verkar vara starkt regionalt i Stockholmsområdet?

Folk beter sig som vanligt på tunnelbanan fortfarande eller hur ser det ut? Inga masker och dyligt?
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
En man som står vid sängen där hans döda fru ligger, och han är arg för att myndigheterna inte har hämtat liket på 24 timmar. Alltså hemma hos honom. Sånt som händer när man sätter folk i karantän för sent. Då dör de hemma istället.

Är det denna du tänker på mannen med sin döda syster
https://twitter.com/ASBreakingNews/status/1236783927089602565
Citera
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Hälften av Sveriges mat importeras och det finns ju risk att det blir riktigt skakigt framöver och då blir relativt tomt på hyllorna.

Svenska myndigheter har inte kontroll på detta så kaos är att vänta.
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Smittan fördubblas nu varannan dag och affärerna kan stänga pga att någon anställd eller kund visar sig vara smittad. Likadant kan det vara med leverantörerna till affärerna.
Ok, det blir till att handla mycket mat nästa torsdag då när pengarna kommer - hoppas att det inte redan är tomt på hyllorna den nittonde...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2020-03-12 kl. 08:33.
Citera
2020-03-12, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Åkte en fullsmockad tunnelbanevagn nyss där man hörde flera som hostade.

Förbudet mot folksamlingar kommer inte hjälpa mycket. 😆 😆
Såg du någon med mask? Nyfiken på om folk börjar använda mask ännu?
Citera
Medlem
Jag är fullt medveten om att det jag skriver nedan kommer att ifrågasättas ur både moralisk och etisk synpunkt. Vad jag ifrågasätter är om sjukvården verkligen gör rätta prioriteringar i rådande situation. All nuvarande kunskap pekar på att det i första hand är gamla multisjuka människor som drabbas hårdast och i många fall avlider. Är det rätt att till varje pris försöka hålla dem vid liv? Personligen skulle jag vilja lämna jordelivet om jag var 80+ och multisjuk och oförmögen till att klara mig själv. Detta oavsett coronavirus men nu ger viruset en hjälp på vägen.
Senast redigerad av kaReri182 2020-03-12 kl. 08:22.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Asså herregud? Sprida den så lite som möjligt igenom att inte sätta folk i karantän? Hur fan tänker man?
VEM SÄGER DET?
Citera
2020-03-12, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
VEM SÄGER DET?

Kolla nyhetsbladet jag citerade förfan.
Citera
2020-03-12, 08:21
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Det kommer inte hända, hälften av befolkningen är fortfarande inställda på att det är en vanlig influensa och kommer fortsätta resa utomlands så länge det går, åka tunnelbana och kollektiv, shoppa på Mall of Svandinavia, IKEA ändå.

Folk har fullt upp med att påminna folk om att inte få panik. Risken att få panik är värre än risken att många dör och det blir kaos. Fan vad många är idioter på riktigt.

Nu är det bättre i denna tråd men för cirka 2-3 veckor sedan då fanns det många som klankade ner på folk som varnade för vad som eventuellt skulle komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in