2020-03-12, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundra
Räknar Norge med 70 % smittade? Så hög andel är givetvis tänkbart men samtidigt bara ett av många möjliga scenarion.
Ja, jeg har lest i flere artikler at så mange som ca 70% kan bli smittet.
Citat:
Folkehelseinstituttet har lagt ut en ny vurdering av risikoen for at covid-19-viruset kommer til Norge – der det også fremgår at aktuelle tiltak for å begrense spredningen vil ha begrenset effekt.

– Når først lokal spredning er i gang i Norge, regner vi det som umulig å fjerne viruset fra landet. Uten tiltak vil en stor del av befolkningen rammes, kanskje opp mot 70 prosent, skriver Folkehelseinstituttet i sin nye risikovurdering.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n7xxB/folkehelseinstituttet-70-prosent-kan-bli-corona-smittet-i-norge
Jeg leste på et forum "Norge: Mangler utstyr og har kun 400-500 respiratorplasser", men jeg vet ikke om dette er korrekt informasjon.
https://finansavisen.no/forum/thread/81127/view
Senast redigerad av POlROT 2020-03-12 kl. 02:05.
Citera
2020-03-12, 02:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Sydkorea bröt utvecklingstrenden.

https://twitter.com/HelenBranswell/status/1237362407506313216?s=20

Men till skillnad från Sydkorea så har Sverige, med Löfven i spetsen, inte gjort ett skit för att frhindra utvecklingen. Man kan inte ens studera vad andra länder har gjort utan man sitter där och rullar tummarna.

Men kan man förvänta sig att svenska politiker ska dra lärdom av andra länder eller historien med tanke på att vi importerat främmande raser som bokstavligen blöder landet.

Det kommer bli en mycket nyttig lärdom för många naiva och marinerade-i-stat svenskar att vi inte kan lita på staten. Många svenskar kommer dö pga deras inkompetens och deras fullständiga förakt för det svenska folket.
HÖG-IQ sydkoreaner briljerar som vanligt. Det där tätbebyggda lilla landet hade helt gått under med en svensk regering. Där finns ingen tafatthet eller massa byråkrati i vägen. I sydkorea prmieras effektivitet, data och vetenskap...BRAVO, önskar jag kunde säga, stolt, detsamma om Sverige.
Citera
2020-03-12, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Sydkorea bröt utvecklingstrenden.

https://twitter.com/HelenBranswell/status/1237362407506313216?s=20

Men till skillnad från Sydkorea så har Sverige, med Löfven i spetsen, inte gjort ett skit för att frhindra utvecklingen. Man kan inte ens studera vad andra länder har gjort utan man sitter där och rullar tummarna.

Men kan man förvänta sig att svenska politiker ska dra lärdom av andra länder eller historien med tanke på att vi importerat främmande raser som bokstavligen blöder landet.

Det kommer bli en mycket nyttig lärdom för många naiva och marinerade-i-stat svenskar att vi inte kan lita på staten. Många svenskar kommer dö pga deras inkompetens och deras fullständiga förakt för det svenska folket.

Löfven är inte i spetsen dock. Vi har inte ministerstyre i det här landet. Han skulle bli KU-anmäld och få lämna sina uppdrag om han blandade sig i myndigheternas uppgifter.
Citera
2020-03-12, 02:03
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Jaså det har jag missat, trots att jag följt tråden från start.

För två veckor sedan fick Sverige fall no 2.

För en typ en vecka sedan var det drygt 20 insjuknade.

Idag 500 o första dödsfallet.

Så om någon vecka Kan man räkna med 1500 insjuknade.

Om två veckor just under 5000 personer. O det är då material o personalbristen får konsekvenser o bårhusen fylls på.
Citera
2020-03-12, 02:04
Medlem
NirvanAs avatar
USA Bannlyser europeer Att Besöka Usa I 30 Dagar
Citera
2020-03-12, 02:04
Medlem
okok1s avatar
Tydligen så har Tumps USA mindre smittade. Men de testar knappt?
Citera
2020-03-12, 02:05
Medlem
Covids avatar
Dafuq?? Trump spärrar alla resor från Europa…
Citera
Medlem
Stopp Trafik Från Eu Till Usa

Hhahahhha nedpissade jävla Löfven och Tegnell som tillåter resor från Italien. Satans mördare!
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Men då innebär det att Italien hade minst 40 000 fall för en vecka sedan, om dödligheten är 2%. Nu tror jag iofs inte att de flesta dör inom 7 dagar vilket gör siffran ännu högre...
Är det så osannolikt då? Om man kan vara smittbärare utan större svårigheter så tycker jag 40k+ verkar vara rätt rimligt. Nu vet jag inte hur många enskilda virus-'celler' som krävs för att orsaka en infektion, inte heller vet jag hur lätt det sprider sig, om det håller sig luftburet på egen hand, hur känsligt det är för UV-strålning o.s.v så jag kan inte säga varken eller hur smittsamt viruset är men jag menar, hur många bär inte på 'ye-olde'-influensan utan att påverkas nämnvärt?

För att verkligen veta hur många människor som faktiskt är smittade så måste man ju testa i princip alla i hela landet & det är ju en organisatorisk mardröm. Jag tror att det finns ett enormt mörkertal, inte implementerat medvetet från regimens sida, på antalet smittade men att den absoluta majoriteten av dom som är smittade inte visar några symptom som kräver läkarvård utan istället agerar som om det var en vanlig förkylning eller liknande helt ovetandes om att dom faktiskt bär på viruset.

Alternativet är att, under förutsättning att föregående siffror stämmer, Italienare av någon anledning är synnerligen känsliga för just detta virus, som om det vore skräddarsytt just för dom. Andra länder borde visa på liknande siffror tycker jag, eller är det bara jag?
Citera
Medlem
Kakap0s avatar
Holy fuck, 30 dagar dem helt kommer blockera Europa?!
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Dafuq?? Trump spärrar alla resor från Europa…
EU. UK räknas inte in
Citera
2020-03-12, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Två av de fyra fallen i Västmanland verkar vara från Köping.
vart har du hört det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in