Citat:
Ursprungligen postat av
David86
Men då innebär det att Italien hade minst 40 000 fall för en vecka sedan, om dödligheten är 2%. Nu tror jag iofs inte att de flesta dör inom 7 dagar vilket gör siffran ännu högre...
Är det så osannolikt då? Om man kan vara smittbärare utan större svårigheter så tycker jag 40k+ verkar vara rätt rimligt. Nu vet jag inte hur många enskilda virus-
'celler' som krävs för att orsaka en infektion, inte heller vet jag hur lätt det sprider sig, om det håller sig luftburet på egen hand, hur känsligt det är för UV-strålning o.s.v så jag kan inte säga varken eller hur smittsamt viruset är men jag menar, hur många bär inte på
'ye-olde'-influensan utan att påverkas nämnvärt?
För att verkligen veta hur många människor som faktiskt är smittade så måste man ju testa i princip alla i hela landet & det är ju en organisatorisk mardröm. Jag tror att det finns ett enormt mörkertal, inte implementerat medvetet från regimens sida, på antalet smittade men att den absoluta majoriteten av dom som är smittade inte visar några symptom som kräver läkarvård utan istället agerar som om det var en vanlig förkylning eller liknande helt ovetandes om att dom faktiskt bär på viruset.
Alternativet är att, under förutsättning att föregående siffror stämmer, Italienare av någon anledning är synnerligen känsliga för just detta virus, som om det vore skräddarsytt just för dom. Andra länder borde visa på liknande siffror tycker jag, eller är det bara jag?