2020-03-12, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nolan11
Det är en tävling om en miljon, varför ska man skaffa sig vänner? Glasman och Julia har Sami, det är en trio som verkligen kan lita på varandra. Jasse, däremot, stort NEJ.
Vad har hon gjort som visar att man inte kan lita på henne? Att hon är ihop med Martin?
2020-03-12, 01:09
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Fast befinner man sig i Sverige äter man inte grytor med händerna. Han är köttfärssås häromveckan med händerna. Om han vill göra det i Afrika eller i sitt egna hem, varsågod! Men i sociala sammanhang så äter man på det sätt som är norm.

Da nigger in action. Hans rätta jag kom fram
2020-03-12, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebe11
Jag diggar Alex för han är en gentleman med hjärtat på rätt ställe. Tycker han alltid uppför sig väl mot alla och snackar rätt lite skit jämfört med många andra i huset. Gillar även att han säger ifrån och tar ansvar när folk är idioter. Han kan säga en del konstiga saker ibland och formulerar sig inte perfekt alltid. Men det är alltid sagt med kärlek, humor och ett stort leende.
Jag håller med. Jag blev rätt imponerad under den gången i festen som det uppstod en konflikt mellan Julia och Sami och Jas ang dammsugaren och Alex kom och tog ut henne och lugna henne.
2020-03-12, 01:12
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Det håller jag med om men jag tycker fortfarande att han beter sig extremt barnsligt för att vara 30 år och ha barn. Sedan tycker jag att bordsskick mm är en väsentlig del att lära sig. Det spelar ingen roll hur du äter i andra länder, äter du middag i big brother-huset får du ta sedan dit du kommer. Då äter man med bestick när det är vanlig mat.

När det är socialt acceptabelt att använda händerna så är det ok, som vid pizza/hamburgare eller med pinnar till sushi/kinamat. Jag tror att folk uppfattat mig som en idiot om jag envisades med att äta köttbullar med pinnar.
Ja jag stör mig inte så mycket på det att han äter med händerna. För Alex är väl olika maträtter något man äter med händerna i sitt land tex. Fufu tex som små bröd man doppar i saftiga såser osv
Ungefär som vi i Sverige när vi äter kräftor med händerna och sörplar och suger i oss saften från dem.
Äter korv med bröd, pizza, doppar bröd i soppa osv.
Alex sitter ju inte och äter all mat med händerna.
2020-03-12, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Da nigger in action. Hans rätta jag kom fram
Man måste faktiskt respektera sina medmänniskor och det gör han inte när hans bordsskick påminner om en hungrig gris. Har man växt upp i Sverige borde man veta hur man beter sig vid matbordet.

Sedan vet jag många vita svenskar med uselt bordsskick, dock har jag aldrig sett något som är äldre än ett år som äter köttfärssås med händerna.

Eller jo, möjligtvis någon som är helt jäkla dyngrak och inte fattar hur besticken ska kunna föras fram till munnen.
2020-03-12, 01:14
Medlem
csfs avatar
Citat:
Man måste faktiskt respektera sina medmänniskor och det gör han inte när hans bordsskick påminner om en hungrig gris. Har man växt upp i Sverige borde man veta hur man beter sig vid matbordet.

Sedan vet jag många vita svenskar med uselt bordsskick, dock har jag aldrig sett något som är äldre än ett år som äter köttfärssås med händerna.

Eller jo, möjligtvis någon som är helt jäkla dyngrak och inte fattar hur besticken ska kunna föras fram till munnen.

Antar att du missade när Julia åt med händerna idag? För då var det nämligen tyst.
2020-03-12, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja jag stör mig inte så mycket på det att han äter med händerna. För Alex är väl olika maträtter något man äter med händerna i sitt land tex. Fufu tex som små bröd man doppar i saftiga såser osv
Ungefär som vi i Sverige när vi äter kräftor med händerna och sörplar och suger i oss saften från dem.
Äter korv med bröd, pizza, doppar bröd i soppa osv.
Alex sitter ju inte och äter all mat med händerna.

Jag stör mig även på folk som inte håller besticken korrekt eller skyfflar upp mat med gaffeln i fel hand mm. Men handätandet är inte det äckligast utan det är smackandet som är så vidrigt ljud.
2020-03-12, 01:15
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Han försöker dölja sitt rätta neger jag men när han käkar kommer da nigger fram.

Fast de senaste dagarna har jag ändrat åsikt. Jag tror att Anty hade negativ påverkan på många bl.a. Alex.
Däremot kommer jag aldrig att ändra åsikt om sjökon och albanen. De ryker ASAP som chansen ges. De är inte populära i någon BB grupp.
2020-03-12, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csf
Antar att du missade när Julia åt med händerna idag? För då var det nämligen tyst.
Det är lika vidrigt det. Dock så har de väl inga bestick kvar, Glasman och Sami (eller vem det var) åt ju med varsin smörkniv. Jag gissar att det kan vara orsaken till hennes handätande, då hon i normala fall äter med bestick.
2020-03-12, 01:22
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Fast befinner man sig i Sverige äter man inte grytor med händerna. Han är köttfärssås häromveckan med händerna. Om han vill göra det i Afrika eller i sitt egna hem, varsågod! Men i sociala sammanhang så äter man på det sätt som är norm.

I mitt land skriver man inte "Han är köttfärssås häromveckan med händerna"
2020-03-12, 01:23
Medlem
csfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Duktigt?
Är jag någon jävla hund nu? Vafan man ger lillfingret och hela gapet öppnas för att käka upp min hand.
Han är fortfarande neger. Men en schysst människa.
Hahahah nu börjar du igen...
2020-03-12, 01:23
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
I don't disagree, I'm all in!

Härligt !
Såg nu att arga snickaren ska in och som han säger : få fram vad dom egentligen tycker om varandra!
Det är värt att se !
Kommer bli ett jävla liv!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in