Citat:
Ursprungligen postat av
Autismpower
Var på vårdcentralen idag. Jag hade ffp2-mask, skyddsglasögon och vinylhandskar på mig när jag gick dit. Det var jag helt ensam om. Sjukvårdspersonalen tog ut mig utanför för de ville ta ett snack med mig, inte okej att skydda sig för det viktigaste är att andra patienter inte ska känna sig oroade. Först trodde de att jag var där pga. jag misstänkte att jag har corona likt förbannat håller de inte avståndet ens utan kommer väldigt nära inpå. Fick förklara att jag vill förebygga smittspridning.
Handlade i matbutik innan stängning för att bunkra lite mer mat, så jag står mig lite längre utöver det lager jag redan har innan det blir värre. Fullt skydd på mig. Jag pratade med personalen och frågade varför de inte tar några åtgärder för att minska smittspridning då svarade de att det var för att kunderna inte ska känna sig oroade.
Vad är det för fel i huvudet på folk????
Jobbar själv i matbutik, vi fick ett meddelande från vår chef att vi måste vidta åtgärder pga viruset imorgon, mycket med hygien att göra.
Tvätta händerna med tvål oftarem därefter använda handsprit.
Problemet blir dock för kassapersonal att man fortsätter ta i pengar från kunderna.
Tror dock en av dem viktiga punkterna är att under inga omständigheter röra sig själv i ansiktet efter man suttit i kassan eller varit i butiken och jobbat förräns man grundligt tvättat rent sina händer ännu en gång.
Handskar gör ingen skillnad.