2020-03-11, 21:49
Medlem
Fan det kliar i säljfingret men jag ska inte ha pengarna på 30år så det borde hålla att sitta ner i båten.
Citera
2020-03-11, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är ju inte så enkelt. Kina och Sydkorea påstår sig redan ha klarat av spridningen. Det blev bara 80000 smittade i Kina, en försumbar siffra. Å andra sidan är de totalitära länder, och Sverige och USA som är de mest liberala länderna kommer inte att kunna ta i på samma sätt med igen-svetsade dörrar med instängda människor.
Dina 60 miljoner, hur många är de idag?
Citera
2020-03-11, 22:09
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Fan det kliar i säljfingret men jag ska inte ha pengarna på 30år så det borde hålla att sitta ner i båten.

Sälj nu innan det är för sent!
Citera
2020-03-11, 22:38
Medlem
Citat:

Jo du lär ju inte gå back på 30 års sikt iallafall, men worst case scenario så kommer det ta flera år innan du går +-0.

Om du är bestämd på att inte sälja så borde du hålla dig borta från att titta på eländet, för det kan bli svårt att låta bli om det går riktigt dåligt.
Citera
2020-03-11, 22:55
Medlem
Återigen "någon" som köper upp börsen i slutet på dagen så vi terminologiskt inte hamnar i en björnmarknad.... Dröjer inte länge inte dammen brister.
Citera
2020-03-11, 23:05
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Återigen "någon" som köper upp börsen i slutet på dagen så vi terminologiskt inte hamnar i en björnmarknad.... Dröjer inte länge inte dammen brister.

FED kan ju trycka hur mycket pengar som helst och köper säkert upp skiten så det ser bra ut
Citera
2020-03-11, 23:07
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrtmer
CAPE är en utjämning utav vinsterna senaste 10 åren, vanligt PE kan skjuta i höjden om vinsterna kraschar (se 2009). Omvänt så minskar PE om vinsterna skjuter i höjden och de har ju ökat en del senaste åren. CAPE är bättre för att se vinsterna i förhållande till 'normal' vinst, men eftersom vi inte det är >10 år sen senaste recessionen så kan CAPE minska om alla senaste tio årens vinster varit höga.
Jag vet vad det är. Jag funderar på anledningen och undrar om någon kan diskutera och inte bara argumentera här. Förmodligen skattesänkningar och högre vinster. Samtidigt så borde 08 och 09 dra upp 2016 års cape.

Det hade varit intressant att se cape på 5 och 8 år också.
Citera
2020-03-11, 23:09
Medlem
Citat:

Vänta lite till så du blir helt säker på :

"-Va fan har jag gjort!"

Så kan du suga på tummen och säga till dig själv:

"-det går snart upp igen!"
Citera
2020-03-11, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Vänta lite till så du blir helt säker på :

"-Va fan har jag gjort!"

Så kan du suga på tummen och säga till dig själv:

"-det går snart upp igen!"

Hans pengar på börsen lär ha gått upp mer om 30 år än alla era likvider ni andra fegar med iaf.
Citera
2020-03-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Hans pengar på börsen lär ha gått upp mer om 30 år än alla era likvider ni andra fegar med iaf.

Jag köper på botten och säljer på toppen.
Citera
2020-03-11, 23:41
Medlem
Neroxxs avatar
Vi lär se en fortsatt nergång i X antal veckor , hur långt det pågår är förstås svårt att sia om, med tanke på allt som sker så är det inte direkt lätt att avgöra. Vad man bör göra är väl upp till var och en, men på en kortsigtig period ser det inte direkt ljust ut.
Citera
2020-03-11, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Sälj nu innan det är för sent!

-När anser du det vara "försent" ? Utveckla gärna ditt svar,tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in