Citat:
Ursprungligen postat av
Xade
Ja alla dör men vem vill dö ung? Det finns inget viktigare än att försöka överleva detta virus. Måste göra allt och anpassa hela livet för att maximera chanserna att överleva.
Ja men alltså, sluta åka buss. Däremot blev jag riktigt nära på att skälla ut någon på bussen idag eftersom jag ska ha någon som är sjuk en stund. Jag funderar på om man ska gå istället för att åka kollektivt dit jag ska men en resa tar inte bort flera. Jag oroar mig aldrig för egen del eftersom jag haft ett särskilt gott immunförsvar hela livet även om det försämras med åldern. Har alltid kunnat skött sjuka barn och hälsat på sjuka människor. Många som reagerar på det genom mitt liv att jag typ aldrig smittats. Men man verkar bli känsligare med åren, är fortfarande ändå inte rädd för influensor eller msgsjukor eftersom de brukar hoppa över mig. Så man hamnar väl i respirator som kompensation 😂
Nä men ta det lugnt och flytta på dig när någon är hostig eller ohygienisk.
Du vet aldrig när du ska dö. Jag lider av existentiell ångest periodvis och en influensa är inte en orsak till att väcka sådan. Men man ska vara rädd om riskgrupperna. Blir osäker eftersom jag heller aldrig smittar människor normalt, om jag ändå inte ska undvika människor med sjukdomar för säkerhets skull.