2020-03-11, 22:07
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Sluta att brusa upp era dumma imbeciller. Det rör sig om ett litet influensa virus och är precis som vilken vanlig förkylning som helst.
Tänk om man hade fått en krona för varje sånt här inlägg i tråden. 💰
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Sluta att brusa upp era dumma imbeciller. Det rör sig om ett litet influensa virus och är precis som vilken vanlig förkylning som helst.

Under mina år i hemtjänsten/äldreboende var det tyvärr ett flertal äldre som avled vintertid varje år pga av vinterkräksjukan eller influensan.
Så visst kan det vara en influensa som media spär på och skrämmer upp folk.
Så har jag tänkt hittils.
Men man vet fan aldrig.

Botemedlet är att röka cannabis.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Norge: 625
Danmark: 514
Sverige: 500

Vi har verkligen ingen koll i Skandinavien
Citera
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Du, jag gillar verkligen inte alla domedagsdårar i den här tråden. Man upplever dem som mentalt skadade. Samtidigt, det är en väldigt dålig förenkling det du skriver. Det nya är den extrema belastning som vården utsätts för samt dödligheten.
Hur belastad var den svenska vården på 1340-talet?

Hur regimen har hanterat de resurser och befogenheter de har till sitt förfogande är en skandal. Men den är ju van vid såna numera. Men som virus och naken ensam människa är det här inget nytt. Det händer hela tiden. Det är en del av vår biosfär. Vi skulle knappast överleva UTAN några virus som del av vårt immunförsvar, som förstör destruktiva bakterier. Den här partikeln kommer sakta att finna en stabil symbios med oss.
Citera
2020-03-11, 22:08
Medlem
Snapcounts avatar
"Breaking"

Regjeringen i Italia stenger alle butikker unntatt matbutikker og apoteker

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/03/11/195655883/regjeringen-i-italia-stenger-alle-butikker-unntatt-matbutikker-og-apoteker
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Hoppas ni har bunkrat upp med mat. Det går inte att få hemleverans från Mathem och liknande förrän nästa vecka.

Jag och sambon har mat tills Torsdag. Sen har vi 3 dagar av tråkig mat som nudlar och soppa. Ska invänta Måndag och se hur det utvecklar sig. Kanske blir bunkra nästa vecka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Hur tusan ska de få mat och dricka?

repubblica.it ändrade titeln på artikeln...restaurangerna ska fortfarande vara öppna (men med tidrestriktion o avstånd enligt tidigare).
Mataffärer o apotek ska vara öppna.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Antikroppar är väll inte samma sak som immunitet? Betyder det inte bara att
den individen vann första slaget? Människor får antikroppar mot hiv ochså.

Skillnaden är att antikroppar är verkningslösa om T-celler inte finns att tillgå. Och vid AIDS försvinner T-cellerna.
Citera
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Nej för i helvete!! Ska vara minst 60% för att hjälpa.
Möjligt, jag vidarbefodrade bara vad jag läste forskare skrev.
Citera
Medlem
BottleBenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Tro mig

Ica kommer ha öppet hela denna vecka, nästa vecka och veckan därpå. Till och med om 5,6,7,8,9,10 veckor kommer Ica ha öppet

Ser inte poängen med att gå in på Ica när hyllorna står tomma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja den ekonomiska nedgången som detta för med sig är extremt skadlig. Däremot kommer inte viruset att påverka dig även om du skulle få det.

Men är du kvar i tråden. Du har ju förminskat viruset sedan tråden var ganska ny, har du inte lärt dig någonting?

Du pratar i självklarheter, jag är inte korkad och går på det, men det finns faktiskt folk som gör det, du måste fan sluta sprida falsk information.

Du vet inte vad som kommer hända om du får viruset eller jag får det. Vi kanske båda klarar oss som om det vore en förkylning eller så dör vi i lunginflammation. Ingen vet. Man kan lista odds men det är individuellt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Om de bor kvar i sitt hem och klarar sig själva, säg till dem att isolera sig fullständigt. Se till att någon handlar mat åt dem och levererar utanför dörren. I alla fall tills vi ser vart det barkar. Jag har själv äldre släktingar som gör så nu.

Maten som levereras kan ju vara infekterad? Tänker på att andra som har smittan kan ha hostat och pillat på grejerna innan i matbutiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in